Reksio i Kretes - Tajemnica Trzeciego Wymiaru to kolejny produkt z dobrze znanym i lubianym, sympatycznym pieskiem w roli główniej, stworzony przez firmę Aidem Media z myślą o młodych użytkownikach komputerów (od 6 lat). Omawiana produkcja jest samodzielnym dodatkiem o charakterze logiczno-zręcznościowych do serii o przygodach Reksia, do którego instalacji nie są potrzebne wcześniejsze gry z cyklu. Do udanej zabawy nie jest też wymagana znajomość treści poprzedniczek.
Fabuła przedstawiona w opisywanej odsłonie prezentuje się następująco: w środku nocy Reksia oraz jego przyjaciół, Kretesa i Koguta Wynalazcę, budzi jakiś tajemniczy dźwięk dobiegający z pobliskiego lasu. Kierowani ciekawością bohaterowie postanawiają dotrzeć do źródła owego hałasu – na leśnej polanie znajdują potężny czarny monolit niewiadomego pochodzenia. Nie zważając na ewentualne niebezpieczeństwo, Kretes dotyka powierzchni tajemniczego monolitu, w tej samej chwili cała trójka zostaje wciągnięta w czeluść trzeciego wymiaru.
Oczywiście, zadaniem gracza jest pomóc bohaterom w wydostaniu się z potrzasku oraz w odkryciu, przez kogo zostali uprowadzeni. Twórcy programu przygotowali aż 54 labirynty-poziomy do przejścia, a w pokonaniu każdego z nich pomocne okażą się wyjątkowe umiejętności i specyficzne cechy wszystkich bohaterów, np. Reksio potrafi wspinać się po drabinach czy przenosić przedmioty, Kretes obsługuje windy i blokuje emitery cząsteczek, natomiast Kogut Wynalazca fruwa, może popychać kule czy przetaczać skrzynie.
Całość zabawy została, już standardowo, dopełniona dawką humoru. Omawiana produkcja, tak samo jak jej poprzedniczki, nie zawiera scen przemocy. Natomiast zmianie uległa oprawa graficzna – tytułowy trzeci wymiar „wkradł się” nie tylko do warstwy fabularnej, ale również do warstwy wizualnej programu. W odróżnieniu od wcześniejszych odsłon cyklu, które zostały przedstawione w grafice 2D, opisywany produkt „przeniósł” bohaterów w trójwymiarową przestrzeń.