Druga
odsłona gry Arkham Asylum, która opowiada o zmaganiach
Batmana z najgroźniejszymi złoczyńcami. Tym razem przenosimy się z
ośrodka psychiatrycznego na wyspie Arkham do tytułowej dzielnicy Gotham
City, okupowanej w całości przez złoczyńców.
Batman:
Arkham City to kontynuacja gry akcji przenoszącej
nas do świata znanego z komiksów o tytułowym bohaterze. Za
stworzenie produkcji odpowiada RockSteady Studios, które
opracowało świetny pierwowzór (Batman: Arkham
Asylum) oraz Urban Chaos: Riot Response(PS2,
Xbox).
Akcja
gry zaczyna się kilka miesięcy po wydarzeniach z pierwszej części.
Quincy Sharp, były naczelnik zakładu Arkham, po przypisaniu sobie
zasług Batmana został mianowany burmistrzem Gotham. Jedną z jego
pierwszych decyzji było wykupienie znacznej części lokalnych
slumsów, wyrzucenie z nich normalnych
mieszkańców, ogrodzenie terenu, a następnie wpuszczenie tam
zbirów z Arkham. O dziwo, zamiast się nawzajem powyrzynać
lokatorzy tego nietypowego więzienia zgrupowali się w kilka
gangów i każdym z nich dowodzi jeden klasyczny łotr z
komiksów o Batmanie. Z ramienia burmistrza całym tym terenem
zarządza tajemniczy szaleniec znany jako Hugo Strange. Daje on więźniom
pełną swobodę, a jedyną regułą jest zakaz podejmowania prób
ucieczki.
Ogólna
mechanika rozgrywki w Arkham City jest bardzo zbliżona do poprzedniej
części serii. Batman w zależności od upodobań może więc przystępować do
bezpośrednich walk z przeciwnikami, polegając na bogatym wachlarzu
ruchów (kopnięcia, ciosy nokautujące, kontrataki, uniki,
kombinacje uderzeń itp.), bądź też pozostawać w ukryciu i skupiać się
na eliminowaniu wrogów z zaskoczenia. Same walki są tym
razem jeszcze bardziej emocjonujące i w wielu przypadkach trudniejsze,
wymagając radzenia sobie między innymi z więźniami wyposażonymi w broń
palną, tarcze, zbroje, noże czy paralizatory. W grze nie zabrakło także
niezwykle ekscytujących pojedynków z bossami, wymuszającymi
wykazywanie się kreatywnością oraz dużą zręcznością.
Oprócz
brania udziału w bójkach Człowiek-Nietoperz zajmuje się
również eksploracją okolicy i rozwiązywaniem licznych
zagadek. Świat gry jest znacznie bardziej otwarty niż w poprzedniej
części cyklu, a także oferuje większą liczbę zadań do wykonania.
Oprócz przechodzenia głównego wątku fabularnego
możemy zaliczać misje poboczne, odnajdywać porozmieszczane po całej
okolicy zagadki czy rozwiązywać łamigłówki autorstwa
Człowieka-Zagadki. W opisywanej kontynuacji dostępne są wszystkie
gadżety Batmana znane z Arkham Asylum,
przy czym część z nich doczekała się istotnych zmian (możemy teraz np.
zmieniać kierunek przemieszczania się podczas korzystania z wyrzutni
lin). Tytułowy bohater może również korzystać z wielu
zupełnie nowych zabawek, jak chociażby urządzenia wysyłającego impulsy
elektrycznego czy granatu pozwalającego na zamrażanie wybranych
elementów otoczenia.
W
trakcie pobytu w Arkham City tytułowy
bohater obcuje z jeszcze większą niż wcześniej liczbą postaci znanych z
uniwersum DC Comics. Oprócz Jokera są to między innymi
Harvey „Dwie Twarze” Dent, Pingwin, pan Freezee,
Deadshot, Harley Quinn czy Hugo Strange. Co ciekawe, gra
oprócz zabawy Batmanem oferuje również możliwość
wcielenia się w postać Kobiety-Kota. Seksowna kocica dysponuje
unikatowym wachlarzem umiejętności oraz gadżetów, do
których zaliczany jest między innymi bicz. Kobieta-Kot
posiada ponadto własne wyzwania i może przystąpić do kilku dodatkowych
fabularnych misji.