Gra o Tron (2 edycja)
Zaktualizowane drugie wydanie wprowadza szereg ulepszeń urozmaicając czas spędzony przy tej grze planszowej. Zawiera elementy z poprzednich dodatków, w tym porty, garnizony, karty "Dzikich" i oblężnicze, wprowadzając jednocześnie wiele nowych innowacji. Wygodne ekrany graczy będą ukrywać Twoje czyny przed oczami wścibskich graczy, a nowe karty bitewne poszerzą doświadczenia płynące z prowadzenia wojny. To, wraz z aktualnymi grafikami i zasadami sprawia, że czas nigdy nie był bardziej sprzyjający ku temu, aby zasiąść na żelaznym tronie. Król Robert Baratheon nie żyje, a siedem księstw popada w chaos. Sześć wielkich rodów Westeros rozpoczyna krwawą wojnę o opustoszały Żelazny Tron:
- Dom Lannisterów
- Stannis Baratheon
- Dom Greyjoy
- Dom Starków
- Dom Tyrell
- Dom Martell
Gdy gromadzą się armie, a wściekłość wisi w powietrzu, zniszczenie księstw jest nieuniknione. Oparta na bestsellerowej serii "Pieśń Lodu i Ognia" autorstwa George R.R. Martina, Game of Thrones - gra planszowa pozwala graczom przejąć kontrolę nad jednym z z wiekich Domów Westeros i zażądać prawa do Żelaznego Tronu. Zanurz się w grze pełnej sprytnych intryg, rozważnego rozmieszczania sił i dyplomacji. Zasmakuj Pieśni Lodu i Ognia.
Na czym to polega?
Pięciu graczy - pięć rodów. Każdy z nich chce zasiąść na Żelaznym Tronie i władać ziemiami Westeros. Królem zostanie ten, który po 10 turach będzie kontrolował największą liczbę regionów zawierających miasta lub fortece. Każda tura składa się z 3 faz - fazy zdarzeń, rozkazów i akcji. Najważniejsza z pewnością jest faza rozkazów - tutaj w tajemnicy przed innymi graczami wydaje się swoim jednostkom rozkazy (kładąc przy nich żetony z rozkazami, grzbietem do góry) - wtedy też nawiązuje się sojusze, decyduje się, czy zaufać dotyczasowym sprzymierzeńcom, czy też bardziej opłaci się ich zaatakować. Faza zdarzeń również dostarcza wielu emocji - może przynieść między innymi Mobilizację (czyli rekrutację wojsk), Atak Dzikich na ziemie Westeros lub Starcie Królów - jeden z bardziej emocjonujących elementów gry. W czasie Starcia Królów odbywa się licytacja na pozycję w 3 obszarach wpływów:
1. Żelazny Tron (decyduje o kolejności graczy w czasie gry).
2. Lennictwa - decyduje o wygrywaniu remisów w czasie bitew.
3. Dwór Królewski - reprezentuje siatkę szpiegowską danego Rodu, a w efekcie - siłę rozkazów, jakie można wydawać.
Im bliżej 10 tury, tym więcej sojuszy się rozpada, tym częściej wbijane są noże w plecy. Cóż... gdy gra idzie o taką stawkę, należy spodziewać się po przeciwnikach litości lub skrupułów.
Nagrody zebrane przez grę:
- zwycięzca Najlepsza Gra Planszowa Roku "Best Boardgame of the Year Origins 2004",
- zwycięzca "Gamers's Choice Award Origins 2004 ".
| | Gatunek: | gry planszowe | | | Rodzaj gry: | strategiczne | | | Liczba graczy: | 3-6 osób | | | Wiek graczy: | od 14 lat | | | Czas gry: | ok. 180 min. | | | Edycja: | polska | | | Instrukcja: | polska | |
| | Zawartość pudełka - 1 plansza, 1 instrukcja, 1 nakładka na tor Królewskiego Dworu, 6 zasłonek, 138 plastikowych jednostek,
- 42 karty Rodów, 30 kart Westeros, 9 kart Dzikich, 24 karty Losów Bitwy,
- 90 żetonów Rozkazów, 120 żetonów Władzy, 18 żetonów Wpływów, 6 żetonów Zaopatrzenia, 14 żetonów Wojsk Neutralnych, 6 żetonów Zwycięstwa, 6 żetonów Garnizonów, 1 żeton Żelaznego Tronu, 1 żeton Ostrza z Valyriańskiej Stali, 1 żeton Kruka Posłańca, 1 żeton Dzikich, 1 znacznik rundy.
| |
|
|
Zdjęcia
Recenzje i video-recenzje
Wprowadzenie do gry
FAQ do Gry o Tron
Recenzja w serwisie Board Times
Recenzja na blogu Olej.TV
Recenzja w Rebel Times #54
Wideorecenzja w serwisie Boardgames Factory
Wideorecenzja serwisu GryPlanszowe.net
Opis w serwisie BoardGameGeek (j. angielski)