waga 1 szt. 0,3kg
GRY MATTEL
UNO MONSTER
HIGH RODZINNA GRA KARCIANA
Talia do gry UNO składająca się ze 108
kart.
Znana i lubiana gra w edycji specjalnie dla miłośników
bohaterów Monster High. Karty tu ozdobione są wizerunkami znanych
zwłaszcza dziewczynkom uczniów Straszyceum. Dzięki temu gra staje się
również wspaniałą kolekcją kart.
UNO to znakomita gra karciana dla całej rodziny, która
zdobyła prawdziwie światową sławę.
Celem gry jest zdobycie 500
punktów. Punkty są przyznawane graczowi, który pozbędzie się w danym
rozdaniu wszystkich swoich kart z ręki zanim uczynią to przeciwnicy.
Gracz, któremu się to uda otrzymuje punkty za karty, z którymi zostali na
ręku jego przeciwnicy. Gra została stworzona w 1971 roku przez Merle'a
Robbinsa.
Graczy może być od 2 do 10.
Na początku gry
rozdaje się po 7 kart każdemu graczowi i jedną z talii kładzie się na
środek. Grę rozpoczyna osoba po lewej stronie rozdającego. Gracz musi
dopasować swoją kartę numerem, kolorem lub symbolem do odkrytej karty.
Jeżeli gracz nie posiada żadnej karty pasującej do tej odkrytej, musi
pociągnąć kartę z talii. Jeśli wyciągnięta karta pasuje do odkrytej,
jeszcze w tej samej kolejce gracz może ją dołożyć. Jeżeli nie – ruch ma
kolejny gracz. Nie ma przymusu w dokładaniu kart.
W talii są także
karty specjalne takie jak Skip, Reverse, Draw two, Draw four i
Wild.
Skip (jak 4 w makao) - następny gracz traci (stoi)
kolejkę Reverse (jak As w kunjo) - karta zmieniająca kierunek
gry Draw Two - następny gracz bierze dwie karty Draw Four Wild -
zagrywający kartę deklaruje zmianę koloru na dowolnie przez siebie
wybrany, następny gracz bierze 4 karty, oraz traci kolejkę Wild -
zagrywający kartę deklaruje zmianę koloru na dowolnie przez siebie wybrany
(jeden z kolorów dostępnych w grze)
Karty Skip, Reverse, Draw two
można kłaść tylko do określonego koloru - natomiast karty Draw four i Wild
można kłaść na dowolną kartę.
Jeżeli gracz zostaje z jedna kartą na
ręku musi krzyknąć UNO! (co oznacza jeden). Jeżeli tego nie zrobi musi
dociągnąć 2 karty, ale tylko wtedy, gdy chociaż jeden z graczy zauważy
jego przeoczenie. Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się wszystkich
kart.
Celem gry jest zdobycie 500 punktów. Punkty są przyznawane
graczowi, który pozbędzie się w danym rozdaniu wszystkich swoich kart z
ręki zanim uczynią to przeciwnicy. Gracz, któremu się to uda otrzymuje
punkty za karty, z którymi zostali na ręku jego
przeciwnicy.
Waga punktowa kart
0-9 = waga równa nr kart
1=1 2=2 7=7 itd +2 = 20 punktów lub 10 punktów (są 2 rodzaje
punktacji) Rewers (zmiana kierunku) = 20 punktów lub 10
punktów Passer (stop dla kolejnego gracza) = 20 punktów lub 10
punktów Joker (karta zmiany koloru) = 50 punktów lub 20
punktów Super Joker (zmiana koloru, +4) = 50 punktów lub 20
punktów
Wiek: 7 lat+ Ilość graczy:2-10 Rodzaj: gry
karciane wymiary opakowania: 14,5x9x2cm
|