Jungle Speed (oryginał)
Gra, w której liczy się zręczność, spostrzegawczość i szybkość. Każdy z graczy dostaje karty, których musi się pozbyć podczas gry – aby to zrobić, trzeba w odpowiednim momencie złapać drewniany "totem". Jeśli gracz złapie go w złym momencie, albo w ogóle tego nie zrobi - będzie musiał wziąć karty od swoich przeciwników.
Skrócone zasady:
1. Totem postaw na środku stołu,
2. Uczestnicy zabawy siadają dookoła,
3. Rozdaj wszystkie karty uczestnikom (czasami karty podzielą się nierówno),
4. Nie zaglądając w karty, każdy kładzie swój stosik przed sobą,
5. Każdy z graczy po kolei kładzie jedną kartę na stole rysunkiem do góry,
6. W momencie gdy na stole pojawi się druga taka sama karta (nie liczą się kolory, tylko kształty), właściciele takich samych kart mają pojedynek i muszą czym prędzej złapać za totem (łapią tylko osoby przed którymi leżą identyczne karty, a nie wszyscy),
7. Osoba, która przegrała pojedynek wkłada pod zakryty stosik swoich kart swoje wyłożone karty oraz wyłożone karty przeciwnika (wygrany nie ma przed sobą żadnych odsłoniętych kart, tylko stosik kart zakrytych).
Celem gry jest pozbycie się wszystkich kart - zarówno tych zakrytych jak i odkrytych! Jeśli ktoś się pomyli łapiąc za totem (czyt. myślał że ma pojedynek, ale tak naprawdę go nie miał), "wciąga" wszystkie odsłonięte karty wszystkich graczy! Symbole są bardzo do siebie podobne, ale często się między sobą różnią co zdecydowanie uatrakcyjnia rozgrywkę!;-) Jeśli kilka osób na raz trzyma totem wygrywa ten, kto ma na nim najwięcej swoich palców. Jeśli i w tym przypadku jest remis wygrywa osoba, która ma rękę umiejscowioną najniżej.
Specjalne karty:
- szare strzałki skierowane do środka - po jej pojawieniu się wszyscy na raz muszą złapać za totem! Najszybszy gracz kładzie swoje odsłonięte karty pod totem. Umieszczone karty "zgarnia" pierwsza osoba "wciągająca" karty z dowolnego powodu (pomyłki lub przegranego pojedynku),
- szare strzałki skierowane na zewnątrz - pojawienie się tej karty oznacza, że wszyscy gracze na "trzy, cztery" odsłaniają po jednej nowej karcie i reagują zgodnie z tym, co się dzieje (nagle 3 lub więcej osób może mieć pojedynek),
- kolorowe strzałki skierowane do wewnątrz - oznaczają że od tego momentu znaczenie mają kolory figur, a nie ich kształty! Karta ta działa do pierwszego pojedynku lub do momentu zakrycia jej przez inną kartę.
Dlaczego ta gra jest taka rewelacyjna?!
1. Pozwala siąść zupełnie obcym ludziom przy stole i razem świetnie się bawić!
2. Nie wymaga żmudnego tłumaczenia zasad ani ich zapamiętywania (zasady są dosłownie 4),
3. Jest idealna na imprezę, pod namiot i rodzinne spotkanie,
4. Pozwala grać nieograniczonej liczbie osób. Gwarantujemy, że nikt z grających nie będzie się nudził!:-)
5. Można grać w to przez trzy dni niemal non-stop i nie mieć dość!
Przykładowa opinia (Michał Walczak – Ślusarczyk, www.gamesfanatic.pl):
"W tym momencie to chyba jedyny poważny konkurent dla nieśmiertelnej Jengi.Jeśli szukacie przyjemnej rozrywki, która nie wymaga zbyt dużego wysiłku umysłowego (tak jak inna gra tego wydawnictwa – Abalone) to jest to idealna propozycja, więc nie zastanawiajcie się zbyt długo nad zakupem, zwłaszcza, że za taką cenę rzadko kiedy można kupić tak dobrą grę."
Recenzje i video-recenzje
Komentarze do edycji angielskiej
Recenzja w serwisie Paradoks.net
Recenzja w serwisie Gry-Planszowe.pl
Recenzja w Rebel Times #45
Recenzja na blogu Gra na Parę
Recenzja na blogu Pirat na planszy
Recenzja w serwisie planszowki.gildia.pl
Recenzja na blogu PowerMilka
Opis w serwisie BoardGameGeek (j. angielski)