The Hell in Vietnam to opracowana i wydana przez polskie studio deweloperskie City Interactive strzelanina przedstawiona w perspektywie pierwszej osoby, w której wcielając się w rolę oficera Armii Amerykańskiej bierzemy udział w ośmiu misjach rozgrywających się w ramach krwawego wietnamskiego konfliktu.
Fabuła gry w skrócie przedstawia się następująco: w 1967 roku, w trakcie trwania wojny w Wietnamie, zostajemy powołani do grupy komandosów wyszkolonych w zakresie dywersji, sabotażu, łączności i zadań wywiadowczych. Dowództwo oddelegowuje nas do jednej z mieszczących się w wietnamskiej dżungli baz, gdzie jako dowódca czteroosobowej grupy dalekiego zwiadu otrzymujemy zadanie sabotowania działań partyzanckich oddziałów Vietcongu.
Dostępna w grze broń stanowi dokładne odwzorowanie uzbrojenia Armii Amerykańskiej z tego okresu. Do swojej dyspozycji otrzymujemy między innymi karabin szturmowy M16 A1, półautomatyczne M14 i granatnik M79 CAW. Broń, którą posługują się wietnamskie wojska komunistyczne (karabin szturmowy AK-47, pistolet maszynowy PPsh 41, wyrzutnia rakiet RPG-7 i inne), również oddana została z dbałością o autentyzm. Obie strony korzystają ponadto z dodatkowego sprzętu wojskowego, w skład którego wchodzą przede wszystkim różnego rodzaju pojazdy: łodzie patrolowe PBR, śmigłowce Huey i Mi-4, wozy bojowe BRDM, a także samoloty F-4 Phantom.
Produkcja wykonana jest w trójwymiarowej grafice i wykorzystuje silnik Chrome, który został opracowany przez inne polskie studio deweloperskie, Techland, i zastosowany również w innych grach z gatunku FPS stworzonych przez City Interactive: Wojna w Kolumbii i Tajne Operacje.
wymagania sprzętowe:
Pentium 4 1.6 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 4 lub lepsza), 2 GB HDD, Windows 98/2000/XP