|
Przedmiotem aukcji jest nowa oryginalna gra
CIVILIZATION IV - CYWILIZACJA
OPIS:
W czwartej części cyklu przyszedł czas na
rewolucyjne zmiany, zarówno pod względem wizualnej strony
programu, jak i jego zawartości merytorycznej. Jeśli chodzi o ten
pierwszy czynnik, programiści z firmy Firaxis Games zastosowali
trójwymiarowy silnik Gamebryo, który napędzał
również ich poprzedni produkt Sid Meier`s Pirates! Dzięki
niemu, na mapie świata pojawiło się mnóstwo animowanych
obiektów, np. zwierząt, które żywo reagują na
rozwój kolejnych metropolii. Oczywiście wprowadzono
również możliwość operowania zawieszoną nad lądem kamerą,
która pozwala zobaczyć wybrany kawałek świata, nie tylko z
dowolnego kąta, ale również w dużym zbliżeniu i oddaleniu.
Wszystkie cudy świata będą teraz doskonale widoczne na mapie
głównej, dzięki czemu gracz nie będzie musiał przekopywać
się przez listę miast, aby je odnaleźć.
Interfejs gry uległ maksymalnemu uproszczeniu, dzięki czemu zniknęło
wiele zaśmiecających podstawową mapę świata ikonek. Firma Firaxis Games
tworząc Sid Meier`s Civilization IV wyposażyła program w ogromną ilość
podpowiedzi zrealizowanych w formie tzw. tooltips, dzięki czemu gracz,
który dotąd nie miał kontaktu z poprzednimi odsłonami cyklu,
uzyska szczegółowe informacje na temat każdego aspektu gry,
bez żmudnego przeglądania instrukcji obsługi oraz tzw. Civilopedii
(wbudowanej do gry encyklopedii, zawierającej wszystkie potrzebne do
zabawy wiadomości).
W Sid Meier`s Civilization IV całkowicie zrezygnowano z
odgórnego określenia formy rządów, zastępując go
przejrzystym systemem polegającym na doborze konkretnych praw i
rozporządzeń. Dzięki temu program umożliwia np. stworzenie surowego dla
obywateli państwa policyjnego, w którym będzie respektowane
prawo do demokratycznych wyborów, albo i nie wszystko zależy
od upodobań gracza. Z innych stałych elementów,
charakterystycznych dla poprzedników, z których
ostatecznie zrezygnowano, na pierwszy plan wysuwa się likwidacja
wygód i luksusów, które w skrajnych
wypadkach pomagały podnieść morale nieszczęśliwych
mieszkańców państwa. Ten czynnik został całkowicie
zastąpiony przez opcję o nazwie kultura, która pełni te same
funkcje co poprzednik i w dodatku wpływa na ogólny poziom
naszej cywilizacji. Ma on olbrzymie znaczenie podczas kontaktu z obcymi
nacjami, które przy okazji nauczyły się wreszcie
przestrzegać zasady nienaruszalności granic. Gracz manewrując opcjami
dyplomatycznymi może całkowicie odgrodzić się od przeciwnika pod groźbą
wybuchu wojny, lub umożliwić mu wolny handel na terenie swojego
terytorium. W Sid Meier`s Civilization IV położono również
silny akcent na wątek religijny. Każda nacja, której uda się
jako pierwszej odkryć jeden z ważniejszych ruchów związanych
z duchowym rozwojem mieszkańców, ustanawia na swoim
terytorium święte miasto, które powoli będzie rozszerzało
swoje wpływy na inne metropolie. Proces ten można przyspieszyć
korzystając z usług misjonarzy. Oczywiście, inne narody będą
próbować przekonać część Twoich mieszkańców do
swojego własnego wyznania, co może doprowadzić do pojawienia się w
kraju mniejszości religijnych.
W Sid Meier`s Civilization IV pojawiły się nowe jednostki
(niektóre specyficzne tylko dla jednej cywilizacji), nacje
(w sumie 18 narodów), wynalazki oraz surowce,
którymi można handlować z przedstawicielami innych państw.
Gra zawiera również rozbudowany tryb multiplayer,
który pozwala na zabawę w starym stylu z podziałem na tury,
lub w nowym w czasie rzeczywistym. Tradycyjna rozgrywka dla jednego
gracza jest rozgrywana tylko i wyłącznie w tym pierwszym wariancie.
Wymagania sprzętowe
Pentium
4 1.8 GHz, 512MB RAM, karta grafiki 128MB (GeForce 4 lub lepsza), 1.7
GB HDD, Windows 2000/XP, napęd DVD-ROM
Gra w POLSKIEJ wersji
|
|