Alex Rider: Stormbreaker to gra akcji, w której odgrywamy rolę nastoletniej wersji szpiega wszech czasów – Jamesa Bonda. Alex Rider, wytwór wyobraźni Anthonego Horowitza, jest bohaterem całej serii książek opowiadających o przygodach młodocianego agenta wywiadu.
Alex Rider: Stormbreaker to gra akcji, w której odgrywamy rolę nastoletniej wersji szpiega wszech czasów – Jamesa Bonda. Alex Rider, wytwór wyobraźni Anthonego Horowitza, jest bohaterem całej serii książek opowiadających o przygodach młodocianego agenta wywiadu. Jedna z powieści została zekranizowana i to właśnie owa adaptacja filmowa jest podstawą gry.
W grze wcielamy się w postać Alexa Ridera, czternastoletniego ucznia, wychowywanego przez wuja. Pewnego dnia opiekun Alexa ginie w tajemniczym wypadku i życie nastolatka nabiera gwałtownego rozpędu. Okazuje się, że wuj wcale nie był bankierem, za jakiego się podawał, a chłopiec zostaje wplątany w skomplikowaną intrygę. Jako członek słynnego brytyjskiego MI6 ma za zadanie wytropić międzynarodowego terrorystę Dariusa Sayle.
Bycie szpiegiem daje nam okazję do odwiedzenia wielu ciekawych miejsc - trafiamy, między innymi, do jednego z najbardziej strzeżonych obiektów w Wielkiej Brytanii – siedziby głównej MI6. Miejsce to staje się naszą kwaterą główną i bazą wypadową. To właśnie tu, dzięki odpowiednim treningom, zwiększamy swoje umiejętności szpiegowskie. Możemy również odwiedzić laboratorium niejakiego Smithersa, który zaopatruje nas w specjalne, szpiegowskie gadżety pomagające w walce i nawigacji, a także niezbędne do odblokowania specjalnych mini gier. To właśnie w kwaterze głównej szefostwo informuje nas o szczegółach kolejnych misji. Jak widać porównania do słynnego 007 nie są bezpodstawne.
Naszego bohatera obserwujemy, z reguły, z perspektywy trzeciej osoby a najczęściej wykonywaną czynnością jest – jak przystało na szpiega – skradanie się. Życie agenta wywiadu do monotonnych nie należy toteż autorzy dbają byśmy nie popadli w rutynę i zapewniają szereg atrakcji. Możemy więc liczyć, oprócz wspomnianego wcześniej skradania się, na dynamiczne walki i wyścigi z użyciem różnych pojazdów a także specjalne zadania związane z wykorzystaniem szpiegowskich gadżetów. Sprzęt otrzymany od Smithersa umożliwia również odblokowanie rozmaitych mini–gier. Gracze mają okazję między innymi, do stoczenia wielu walk wręcz, zagrania w bilard, skakania ze spadochronem czy nurkowania. A to nie wszystkie atrakcje, na jakie możemy liczyć.