Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

GRA ACTIVITY FIRMY PIATNIK , Kraków

18-01-2012, 18:22
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 58 zł     
Użytkownik atonek
numer aukcji: 2052499553
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 60   
Koniec: 22-01-2012 13:49:21

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

GRA RODZINNA ACTIVITY  renomowanej firmy PIATNIK ( Made in Austria )  perfekcyjne wykonanie

Kultowa gra dla 3-16 graczy, od 12 lat, potocznie nazywana kalamburami. Wielokrotnie nagradzana i wyróżniana. Przebój imprez wśród znajomych i rodziny, świetna forma integracji a przede wszystkim doskonała rozrywka! Drużyny dążą do mety poprzez odgadywanie haseł, prezentowanych na trzy sposoby: graficznie, ustnie lub na migi. Z biegiem czasu drużyny zwierają szyki, a emocje wymykają się spod kontroli. Gra generuje mnóstwo śmiesznych sytuacji i odsłania nowe oblicza nawet najbliższych osób!

Polska wersja językowa !!

Gra dla 3-16 graczy od 12 lat


Rekwizyty: 440 kart (na każdej 6 haseł), 1 plansza, 1 klepsydra, 4 pionki, 1 instrukcja, Do gry potrzebne są ponadto kartki i ołówki.
Cel gry:
Jak najszybsze dotarcie do linii mety poprzez odgadywanie haseł.
Plansza: Na planszy znajduje się trasa wyścigu, złożona z 49 pól z obrazkami oraz pola startowego i mety. Obok trasy są miejsca na karty z liczbami 3, 4 i 5. Kolor obrazka decyduje o tym, które z haseł na karcie ma wybrać gracz, którego pionek stoi na danym polu. Symbol na obrazku określa, w jaki sposób należy przekazać informację partnerom z drużyny (rysunkowo, słownie, na migi).

Karty
Liczba na odwrocie karty przedstawia wartość punktową każdego z haseł na karcie oraz informuje o tym, jakiego rozwiązania należy szukać. Na kartach z symbolem 3 rozwiązaniem jest pojedynczy wyraz, na kartach z symbolem 4 rozwiązanie jest dwuwyrazowe, a na kartach z symbolem 5 rozwiązanie jest trzywyrazowe, przy czym jeden z tych wyrazów jest zazwyczaj przyimkiem lub spójnikiem. Jeżeli na przykład pionek drużyny stoi na żółtym polu, gracz oddelegowany w danej rundzie do przedstawiania wyrazów, musi przekazać swojej drużynie informacje wyłącznie w formie rysunku. Jeżeli tekst zadania jest wydrukowany w kolorze czerwonym, rozgrywana jest tzw. "Otwarta runda".
Przygotowanie gry:
W grze mogą brać udział 2, 3 lub 4 drużyny, każda złożona z co najmniej 2 osób. (Specjalne zasady dla 3 osób opisane są na końcu instrukcji). Każda drużyna otrzymuje jeden pionek i stawia go na polu startowym, oznaczonym strrzałką. Karty z hasłami należy posortować na 3 talie według liczb na koszulkach, dokładnie potasować każdą talię osobno i położyć (liczbą do góry) na odpowiednim miejscu na planszy. Należy przygotować też odpowiedni zapas kartek i ołówki. Drużyna, która rozpoczyna grę, wyznacza jednego z i graczy na pierwszego Demonstratora. Rolę Demonstratora pełnią kolejnoj wszyscy gracze w drużynie.

Bicie:
Jeżeli drużyna odgadnie hasło i przesuwany pionek wejdzie na pole, na którym stał pionek innej drużyny, to pionek dotychczas stojący na tym polu zostaje zbity i musi cofnąć się o jedno pole. Może się zdarzyć, że zbity pionek musi cofnąć się na pole, na którym stoi pionek trzeciej drużyny. Pionek cofający się nie zbija go i oba mogą stać na tym samym polu. Możliwość zbicia pionka jednej z pozostałych drużyn może decydować o wyborze talii.

Otwarta runda: Jeżeli hasło jest wydrukowane w kolorze czerwonym, rozgrywana jest "Otwarta runda". Demonstrator nie pokazuje nikomu karty, ale kładzie ją przed sobą liczbą do góry, by można było sprawdzić później hasło. Odgadywać hasło mogą członkowie wszystkich drużyn. Jeżeli uda się to komuś z innej drużyny, ekipa ta przesuwa swój pionek o 4 pola, a drużyna Demonstratora cofa się o 2 pola. Jeżeli odgadnie drużyna Demonstartora, przesuwa pionek o 6 pól do przodu. Liczby na koszulkach kart nie mają znaczenia podczas "Otwartej rundy".

Zasady gry dla 3 osób: Każdy z graczy wybiera jeden pionek i stawia go na polu startowym. Przy grze dla 3 osób gra się wyłącznie "Otwarte rundy", niezależnie od tego, czy tekst hasła wydrukowany jest na czarno, czy na czerwono. Gracz, na którego przypada kolejka, jest Demonstratorem i przedstawia hasło obu przeciwnikom. Jeżeli hasło zostaje odgadnięte, zarówno Demonstartor, jak i gracz, który odgadł, przesuwają swoje pionki o liczbę pól, wynikającą z liczby na karcie. Jeżeli nikt nie odgadł, pionki zostają na miejscu. Podczas gry w 3 osoby nie stosuje się bicia pionków.

Wskazówki:

- Przy prezentacji haseł dwu i trzywyrazowych można próbować przedstawić nie całe hasło ale osobno poszczególne wyrazy.

- Przy wyborze talii warto zwrócić uwagę na to, czy przesuwając swój pionek można zbić pionek przeciwnika.

- Wśród haseł na kartach talii 4 i 5 jest wiele nazw własnych: postaci historycznych, tytułów książek, bohaterów literackich itp.

- Gracz pełniący rolę Demonstratora powinien przy wyborze talii brać pod uwagę również swoje umiejętności w określonym sposobie prezentacji. Jeżeli np. dobrze rysuje, a pionek drużyny stoi na polu żółtym lub zielonym, może wybrać talię z liczbą 5.

- Można skrócić (lub wydłużyć) przebieg gry, dodając (względnie odejmując) jedno pole do liczby wynikającej z karty.

- Gra dla 3 osób trwa zwykle krócej niż gra drużynowa.

Przebieg gry

Pierwszy Demonstrator drużyny rozpoczynającej grę wybiera jedną z talii (3, 4 lub 5) i bierze wierzchnią kartę z tej talii tak, by nie widzieli jej partnerzy z drużyny. Ponieważ pionek drużyny jest jeszcze na polu startowym, gracz może wybrać dowolne hasło z karty, ale sposób przedstawiania (rysunek, opis słowny, pantomima) musi być zgodny z symbolem, umieszczonym przy tym haśle. (Gdy pionek jest już na trasie, o wyborze hasła decyduje kolor pola, na którym stoi.) Demonstrator ma ok.10 sekund na zapamiętanie hasła. Jeżeli nie jest ono oznaczone kolorem czerwonym, pokazuje kartę zawodnikom z innych drużyn i odkłada ją na spód talii. Musi teraz zaprezentować hasło kolegom z drużyny tak, by mogli je odgadnąć. W zależności od sposobu prezentacji, obowiązują następujące reguły:

Rysowanie:

Demonstrator przedstawia hasło (jeden, dwa lub trzy wyrazy) w formie graficz­nej. Nie może przy tym nic mówić ani też gestykulować. Może jedynie skinieniem głowy potwierdzić, że koledzy z drużyny prawidłowo odgadnęli część rozwiązania. Rysunek nie może-zawierać liter ani cyfr.

Opis słowny

Hasło musi być przedstawione słownie. Nie można przy tym używać wyrazówzawartych w tekście hasła (z wyjątkiem przyimków i spójników) w żadnej formiegramatycznej.

Pantomima Demonstrator pokazuje hasło na migi. Nie może przy tym mówić ani wydawać żadnych innych odgłosów. Nie może brać do ręki żadnych przedmiotów ani na nie wskazywać. Może natomiast wskazywać części swojego ciała.

Uwaga:

Naruszenie zasad przez Demonstratora powoduje natychmiastowe zakończe­nie odgadywania. Drużyna nie zdobywa punktów i do gry przystępuje następna ekipa.

Czas na odgadywanie jest wyznaczany przez klepsydrę, uruchamianą przez jednego z graczy w momencie, gdy Demonstrator odłoży kartę. Członkowie drużyn przeciwnych pilnują zarówno czasu, jak i zgodności działań Demonstra­tora z regułami gry. Oceniają też, czy hasło zostało prawidłowo odgadnięte. (Uwaga: przed grą należy uzgodnić, jaki stopień dokładności jest wymagany przy odgadywaniu hasła - czy np. wszystkie wyrazy muszą być w tej samej kolejności, czy można zastąpić wyraz synonimem itd.) Jeżeli drużyna odgadnie hasło, zanim przesypie się piasek w klepsydrze, przesuwa swój pionek o liczbę pól, wynikającą z liczby na odwrocie karty. Jeżeli nie odgadnie, pionek zostaje na miejscu. Do gry przystępuje następna drużyna itd.

 

Zestaw nowy oryginalnie zapakowany 

IDEALNY NA PREZENT

Na innych moich aukcjach karty , puzzle , gry oraz kości firmy PIATNIK

  

 

  

GRA     ACTIVITY    FIRMY  PIATNIK , Kraków