Najnowszy model nawigacji NavRoad VIVO S6 wyposażony został w 256 MB pamięci RAM oraz procesor SiRF Atlas VI 800 MHz, dzięki któremu nawigacje z serii S6 jako pierwsze urządzenia w Polsce oparte na systemie Windows CE odbierają sygnał zarówno GPS, jak i GLONASS. Oznacza to stabilniejszą pracę systemu nawigacyjnego i dokładniejsze wskazania lokalizacji, co przekłada się na wygodniejszą i bezpieczniejszą nawigację do celu. Dodatkowo każde z urządzeń NavRoad VIVO S6 wyposażone jest w aktywny uchwyt z wbudowanym złączem zasilania oraz gniazdem „video-in”, transmiter FM, moduł Bluetooth czy wbudowane 2 GB pamięci FLASH.
6 calowy, dotykowy ekran o rozdzielczości HD 800×480 pikseli zadowoli nawet najbardziej wybrednych użytkowników wyraźnych i ostrych wyświetlaczy. Zastosowanie panelu LCD o podwyższonej jasności gwarantuje duży komfort nawigacji, nawet w słoneczne dni. Cienka, elegancka, stylowa obudowa wykonana z solidnego materiału, lekka konstrukcja oraz nowoczesne komponenty zastosowane w produkcji urządzenia zapewniają efekt w postaci sprawnego i wydajnego narzędzia do nawigacji.
Najnowszej generacji procesor SiRF Atlas VI taktowany zegarem 800MHz pozwala na szybkie wyznaczanie nawet najdłuższych tras, do kilku razy szybciej od większości urządzeń w tym segmencie. Zastosowana optymalizacja sprawia iż ponowne wyznaczanie trasy po wykonaniu niewłaściwego manewru następuje niemal natychmiastowo, a ogromna moc obliczeniowa urządzenia pozwala na bezproblemowe i płynne odtwarzanie materiałów multimedialnych najwyższej jakości (*.3GP, *.AVI, *.MOV, *.WMV, *.MP3, *.WMA, *.BMP, *.GIF, *.JPG, *.PNG), co jeszcze do niedawna nie było możliwe w wypadku urządzeń służących do nawigacji.
Zastosowanie w VIVO S6 ponadprzeciętnej wielkości pamięci operacyjnej dla urządzeń nawigacyjnych - 256MB - gwarantuje stabilną pracę najpopularniejszych programów do nawigacji, w dniu dzisiejszym, ale również za kilka lat. 2GB pamięci FLASH z możliwością rozszerzenia nawet o 32GB dzięki slotowi kart microSD/SDHC zapewni miejsce na ulubione pliki.
SiRF Atlas VI z technologią SiRFAlwaysFix™ wykorzystującą algorytmy przewidywania pozycji satelitów w opaciu o ostatnie zapamiętane dane lokalizacji sprawia iż urządzenie jest praktycznie zawsze gotowe do działania zaraz po jego uruchomieniu. Dzięki możliwości współpracy zarówno z systemem GPS jak i GLONASS, urządzenie może odbierać sygnał z kilkunastu dodatkowych satelitów więcej niż konkurencyjne rozwiązania. W praktyce oznacza to stabilniejszą pracę systemu nawigacyjnego i dokładniejsze wskazania, co przekłada się na wygodniejszą i bezpieczniejszą nawigację do celu.
Bluetooth zapewnia możliwość korzystania z pełnej funkcjonalności programu nawigacyjnego AutoMapa. Połączenie z internetem, realizowane
po sparowaniu nawigacji z telefonem za pośrednictwem profilu Bluetooth DUN, umożliwia pobieranie i wysyłanie informacji o aktualnej sytuacji na drogach pozwalając kierowcy na dotarcie do celu podróży z pominięciem zablokowanych, czy też nieprzejezdnych odcinków trasy. Funkcjonalność tą realizuje
moduł AM’Traffic.
Na tej samem zasadzie VIVO S6 umożliwia korzystanie z Internetu. Dzięki modułowi Bluetooth możliwe jest również korzystanie z nawigacji jak z
zestawu głośnomówiącego.
Dzięki wbudowanemu
transmiterowi FM wszystkie dźwięki nawigacji mogą zostać przekierowane na konkretną częstotliwość radiową. Umożliwia to odsłuch komunikatów nawigacji, muzyki oraz ścieżki dźwiękowej filmów w głośnikach samochodowych. Rozwiązanie to zwiększa wygodę użytkowania nawigacji.
Wbudowane gniazdo „
video-in” daje możliwość podłączenia do nawigacji
przewodowej lub bezprzewodowej kamery cofania, z której obraz może być wyświetlany na ekranie nawigacji. Przy zgodnym z instrukcją montażu kamery obraz wyświetlany jest automatycznie przy włączeniu światła cofania.
Złącze
miniUSB w całej serii urządzeń S6 może pracować w trybie
USB Host/OTG. Oznacza to możliwość podłączenia zewnętrznych urządzeń z tym interfejsem, jak np.: pamięci masowe USB,
moduł TMC RTA-3000 czy zewnętrzne urządzenia rejestracyjne stosowane przez firmy logistyczne i przewozowe.
VIVO S6 wyposażone jest w
aktywny uchwyt, pozwalający na szybką i wygodną instalację w samochodzie. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania uchwyt wraz z zasilaniem pozostaje zainstalowany w samochodzie, a montaż nawigacji trwa dosłownie kilka sekund (
Zobacz jak działa aktywny uchwyt).Odblokowany system operacyjny Microsoft® Windows CE 6.0, umożliwia instalowanie na urządzeniu dowolnego oprogramowania dedykowanego dla tej platformy.
Pod względem programowym VIVO S6 wyposażony został w preinstalowane na dodatkowej karcie pamięci microSD szczegółowe mapy całego obszaru Polski AutoMapa (w najnowszej wersji). Oprócz podstawowych funkcji nawigacyjnych jak planowanie trasy do miejsca docelowego czy z punktu A do punktu B, oprogramowanie umożliwia również stworzenie zaawansowanego planu podróży z uwzględnieniem wielu miejsc pośrednich, posortowanych automatycznie w celu jak najlepszego zoptymalizowania przebiegu trasy. Punkty docelowe/pośrednie mogą być wyszukiwane na wiele sposobów: poprzez podanie kodu pocztowego miejscowości, jej dokładnej nazwy wraz z ulicą i numerem budynku czy też charakterystycznego miejsca użyteczności publicznej. Przebieg zaplanowanej trasy zależny jest od wybranych przez użytkownika opcji. Możliwe jest więc ustalenie rodzaju trasy (szybka, krótka, optymalna, przelajowa, w linii prostej, piesza, rowerowa), kategorii dróg przez które będzie ona przebiegała (wykluczenie dróg nieutwardzonych, gruntowych, lokalnych itp.) oraz odcinków, na których ominięciu zależy nam szczególnie (promy, autostrady, drogi płatne). Dodatkowo oprogramowanie automatycznie uwzględnia ograniczenia w organizacji ruchu (zakazy wjazdu, skrętu, zawracania, ulice jednokierunkowe) oraz dokonuje korekty trasy po zjechaniu z jej pierwotnie wytyczonego toru. W trakcie podróży użytkownik otrzymuje na bieżąco, w formie głosowej oraz graficznej, informacje dotyczące sytuacji na drodze oraz niezbędnych do wykonania manewrach. Istnieje również możliwość uruchomienia funkcji pilota podróżnego, który w dolnej części ekranu mapy wyświetlał będzie dane dotyczące dwóch kolejnych manewrów jednocześnie, pozostałym do osiągnięcia celu czasie oraz kilometrażu, ilości przebytych kilometrów czy średniej prędkości na trasie. Praktycznym dodatkiem jest tzw. pikietaż czyli słupki kilometrowe na drogach, możliwość rejestracji śladu podróży i późniejszego powrotu po nim (funkcja TrackBack) oraz wizualizacja przestrzenna brył budynków (dla największych miast w Polsce).