Wykorzystaj potencjał chmur obliczeniowych!
Czy nie masz już dość zmartwień związanych z wydajnością i dostępnością Twoich serwerów? Wiecznych dyskusji z administratorami o ilości zużytego czasu procesora, pamięci RAM i powierzchni dyskowych? A może trapią Cię problemy z dostawcami internetu? Chmury to odpowiedź na Twoje bolączki! W każdej chwili będziesz miał na wyciągnięcie ręki taką ilość zasobów, jakiej dokładnie potrzebujesz - i tylko za nią zapłacisz.
Dzięki tej książce poznasz tajniki korzystania z chmury Google App Engine. Mogą ją wykorzystać programiści języków Python oraz Java. Chmura ta oferuje naprawdę bogate zasoby. W trakcie lektury dowiesz się, jaki jest jej potencjał, jak monitorować użycie zasobów przez Twoją aplikację oraz jak zastosować wbudowane mechanizmy bezpieczeństwa. Autor skupia się na najważniejszych aspektach tworzenia aplikacji dla Google App Engine.
- Zarządzanie danymi w Google App Engine
- Wykorzystanie usług GAE do logowania użytkowników
- Organizacja kodu dla Google App Engine
- Tworzenie usług
Jest to idealna pozycja dla wszystkich programistów języków Java i Python, chcących wykorzystać możliwości i elastyczność rozwiązań opartych na chmurze obliczeniowej Google App Engine.
Skorzystaj z darmowych zasobów Google App Engine!
Część I: Google App Engine - przygotowania do pracy
Rozdział 1. Wstęp (11)
- 1.1. Czym jest chmura obliczeniowa? (11)
- 1.2. Systemy programowania w chmurze obliczeniowej (17)
- 1.3. Podziękowania (20)
Rozdział 2. Początek (21)
- 2.1. Zakładanie konta Google App Engine (21)
- 2.2. Konfiguracja środowiska programistycznego (23)
- 2.3. Uruchamianie programu napisanego w Pythonie na platformie App Engine (26)
- 2.4. Monitorowanie stanu własnej aplikacji (33)
Część II: Python i Google App Engine - programowanie aplikacji
Rozdział 3. Pierwsza prawdziwa aplikacja w chmurze (39)
- 3.1. Podstawowa aplikacja czatu (39)
- 3.2. Podstawy HTTP (43)
- 3.3. Mapowanie czatu na HTTP (47)
Rozdział 4. Zarządzanie danymi w chmurze (55)
- 4.1. Czemu nasz czat nie zadziałał? (55)
- 4.2. Utrwalanie danych czatu (58)
Rozdział 5. Obsługa kont użytkowników w Google App Engine (69)
- 5.1. Wprowadzenie do obsługi użytkowników (69)
- 5.2. Usługa Users - obsługa użytkowników (70)
- 5.3. Integrujemy obsługę użytkowników z czatem (72)
Rozdział 6. Porządkowanie kodu - oddzielenie interfejsu użytkownika od logiki (75)
- 6.1. Praca z szablonami - podstawy (76)
- 6.2. Budowa różnych widoków przy użyciu szablonów (81)
- 6.3. Obsługa wielu pokoi czatu (86)
Rozdział 7. Poprawianie wyglądu interfejsu - szablony i CSS (93)
- 7.1. Wprowadzenie do CSS (94)
- 7.2. Nakładanie stylów CSS na tekst (96)
- 7.3. Układy stron w CSS (101)
- 7.4. Budowa interfejsu w oparciu o układ pływający (108)
- 7.5. Załączanie arkusza stylów do aplikacji App Engine (112)
Rozdział 8. Interakcja (115)
- 8.1. Podstawy tworzenia interaktywnych usług (116)
- 8.2. Wzorzec projektowy MVC (118)
- 8.3. Niezakłócona komunikacja z serwerem (121)
Część III: Programowanie na platformie App Engine w Javie
Rozdział 9. Google App Engine i Java (131)
- 9.1. Wprowadzenie do GWT (132)
- 9.2. Praca z Javą i GWT - początki (135)
- 9.3. Zdalne wywołania procedur w GWT (143)
- 9.4. Testowanie i przesyłanie aplikacji GWT do chmury (148)
Rozdział 10. Zarządzanie danymi po stronie serwera (149)
- 10.1. Trwałość danych w Javie (150)
- 10.2. GWT i przechowywanie trwałych obiektów (154)
- 10.3. Pobieranie trwałych obiektów w GWT (157)
- 10.4. Klient i serwer - komunikacja (160)
Rozdział 11. Konstruowanie interfejsów użytkownika w Javie (163)
- 11.1. Czemu GWT? (163)
- 11.2. Konstruowanie interfejsu użytkownika w GWT (165)
- 11.3. Ożywianie interfejsu - obsługa zdarzeń (171)
- 11.4. Ożywianie UI - uaktualnianie widoku (176)
- 11.5. GWT - podsumowanie (178)
Rozdział 12. Aplikacja Javy po stronie serwera (181)
- 12.1. Wypełnianie luk - obsługa pokoi czatu (181)
- 12.2. Projektowanie interakcji: inkrementacja (186)
- 12.3. Uaktualnianie klienta (194)
- 12.4. Warstwa administracji czatu (195)
- 12.5. Uruchamianie i przesyłanie aplikacji (196)
- 12.6. Strona serwera - zakończenie (199)
Część IV: Google App Engine - wyższa szkoła jazdy
Rozdział 13. Datastore - wyższa szkoła jazdy: typy właściwości (203)
- 13.1. Tworzenie usługi systemu plików (204)
- 13.2. Modelowanie systemu plików: pierwsze kroki (207)
- 13.3. Typy właściwości - lista (224)
- 13.4. Typy właściwości - podsumowanie (227)
Rozdział 14. Datastore - wyższa szkoła jazdy: zapytania i indeksy (229)
- 14.1. Indeksy i zapytania w Datastore (230)
- 14.2. Elastyczniejsze modele Datastore (235)
- 14.3. Transakcje, klucz i grupy encji (237)
- 14.4. Polityka i modele spójności (239)
- 14.5. Pobieranie inkrementalne (242)
Rozdział 15. Usługi Google App Engine (245)
- 15.1. Szybki dostęp do danych i usługa Memcache (246)
- 15.2. Dostęp do danych: usługa pobierania adresów URL (251)
- 15.3. Komunikacja z człowiekiem: poczta elektroniczna i komunikatory (252)
- 15.4. Wysyłanie i odbieranie poczty elektronicznej (256)
- 15.5. Usługi - podsumowanie (259)
Rozdział 16. Serwerowe przetwarzanie w chmurze (261)
- 16.1. Terminarz zadań i App Engine cron (262)
- 16.2. Dynamiczne inicjalizowanie zadań przy użyciu kolejkowania (266)
- 16.3. Serwerowe przetwarzanie w chmurze - podsumowanie (272)
Rozdział 17. Bezpieczeństwo i usługi App Engine (275)
- 17.1. Bezpieczeństwo (275)
- 17.2. Podstawowe zabezpieczenia (276)
- 17.3. Bezpieczeństwo - stopień zaawansowany (283)
Rozdział 18. Administracja aplikacją w chmurze (291)
- 18.1. Monitorowanie (291)
- 18.2. Rzut oka na Datastore (295)
- 18.3. Logi i debugowanie (296)
- 18.4. Zarządzanie własną aplikacją (297)
- 18.5. Nabywanie zasobów (299)
Rozdział 19. Podsumowanie (301)
- 19.1. Podstawowe pojęcia w chmurze (301)
- 19.2. Idee typowe dla App Engine (302)
- 19.3. Co dalej? (304)
Skorowidz (307)