W oponie Goodyear DuraGrip zastosowano nową mieszankę krzemionki, która zwiększa jej przebiegi, poprawia zachowanie opony na mokrej nawierzchni i skraca drogę hamowania. Charakterystyczną cechą opony jest także asymetryczny bieżnik z zamkniętym barkiem zewnętrznym oraz dwoma żebrami zewnętrznymi, które maksymalizują trakcję, zapewniając lepsze prowadzenie na suchej nawierzchni. Obwodowe rowki bieżnika gwarantują lepszą jazdę na mokrej nawierzchni i większą odporność na aquaplaning. Z kolei sztywne zewnętrzne bloki barku opony DuraGrip dają stabilność podczas wykonywania szybkich manewrów, a wydłużone lamelki 3D-BIS - maksymalną efektywność hamowania.
Opatentowany przez Goodyeara system trójwymiarowego blokowania wzajemnych pozycji klocków bieżnika – 3D-BIS, kierowcy znają już z wielu cenionych opon zimowych koncernu. System znacząco poprawia zachowanie opony podczas jazdy, ponieważ pozwala gęściej niż w tradycyjnej oponie nacinać klocki bieżnika. Wszystko to sprawia, że samochód z oponami Goodyear DuraGrip prowadzi się tak precyzyjnie i komfortowo jak w przypadku auta z oponami klasy High Performance.
Wszystkie produkty Goodyeara, także opona DuraGrip została dokładnie przetestowana zarówno na torach należących do koncernu, jak i niezależnych torach testowych oraz drogach publicznych. Testy porównujące nową oponę z konkurentkami rynkowymi wykazały, że DuraGrip radzi sobie wyjątkowo dobrze w badaniach sprawdzających różnorodne parametry związane z jazdą w mieście. Chodzi przede wszystkim o hamowanie, zużycie bieżnika, odporność na aquaplaning i hałas toczenia.
|