Andrzej Gofron, Monika Adamska-Staroń
Podstawy edukacji
Ciągłość i zmiana. Tom 2
- Wydawnictwo: Impuls
- Rok wydania: 2009
- Format: B5
- Stan: NOWA
- Okładka: miękka
- Ilość stron: 422
Nasza cena: 43,00 PLN
OPIS:
Od redaktorów naukowych
Część 1. Ciągłość i zmiana: edukacja
Tomasz Szkudlarek
Postmoderna: przerwany projekt?
Andrzej Gofron
Poznanie „między” modernistycznym faktem a postmodernistyczną intencjonalnością
Jarosław Jagieła
Transakcyjna pasywność jako bariera zmian edukacyjnych
Małgorzata Piasecka
Otwieranie świata edukacji – w stronę potencjalności
Monika Adamska-Staroń
Edukacyjna przestrzeń – Pedagogiczne idee – Ku czemu powrót?
Robert Janik
Przemiany kultury w procesie globalizacji
Część 2. Ciągłość i zmiana: szkoła
Beata Gofron
Między ciągłością a zmianą. Konserwatywne, liberalne i krytyczne ujęcie nierówności edukacyjnych
Stefan Mieszalski
Szkolna edukacja wobec otaczającej ucznia rzeczywistości a tożsamość szkoły
Dorota Gębuś
Innowacyjna szkoła – kreatywny uczeń. Twórczość wyzwaniem współczesnej edukacji
Jolanta Graczykowska, Urszula Foks
Edukacja dla pokoju – Projekt Międzynarodowej Szkolnej
Wymiany Dzieci w ramach programu „Original Play”™
Część 3. Ciągłość i zmiana: podmiot
Hubertus von Schoenebeck
Wsparcie zamiast wychowania
Oscar Frederick Donaldson
W odkrywaniu głębszego znaczenia My: „Original Play”™
(„Pierwotna Zabawa”) oraz Tożsamość w Teorii i Praktyce Edukacyjnej
Beata Łukasik
Od przekazu wiedzy do uczenia samodzielności poznawczej i egzystencjalnej
Izabela Krasiejko
Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach w edukacji
Monika Stawiarska-Lietzau, Elżbieta Kornacka-Skwara, Agnieszka Miklewska
Podejmowanie ryzyka przez młodzież jako szansa rozwoju i wyzwanie edukacyjne
Część 4. Ciągłość i zmiana: badania
Małgorzata Muszyńska
Wizualne analogie w edukacji. Badania przekrojowe i eksperymentalne
Agnieszka Kozerska
Niektóre uwarunkowania samokształcenia jako elementu stylu życia studentów pedagogiki
Agnieszka Miklewska
Edukacja jako wyznacznik zmiany w życiu bezrobotnych osób niepełnosprawnych
Paweł Zieliński
Wyzwanie edukacyjne: zmiana świadomości ekologicznej warunkiem ciągłości gatunku ludzkiego
Wioletta Sołtysiak
Integracja technologii informacyjnych z procesem kształcenia
Marta Geisler
Zmiany społeczne a postmodernistyczne ujęcia pedagoga
Maria Magdalena Rogowska
Karmieni Miłością – Metoda Języka Ojczystego dr. Shinichi Suzuki na przykładzie Szkoły Suzuki w Częstochowie
Dyskusja
Mirosław Łapot
II Międzynarodowe Seminarium Naukowe „Podstawy edukacji.
Ciągłość i zmiana” w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie
Główne wątki dyskusyjne