Kompilacja dwóch gier z serii God of War, które wcześniej dostępne były jedynie w wersji na konsolę PlayStation Portable. Tytuły zostały przystosowane do wyświetlania na telewizorach Full HD i obsługi dwóch gałek analogowych kontrolera PlayStation 3.
God of War: Origins to kompilacja gier God of War: Chains of Olympus i God of War: Duchy Sparty, wcześniej dostępnych jedynie dla posiadaczy konsoli PlayStation Portable. Oba tytuły zostały przystosowane do wymagań telewizorów wysokiej rozdzielczości oferując grafikę w trybie 1080p. Oba także zostały poddane odpowiedniej obróbce, dzięki czemu przygodami Kratosa można cieszyć się w stereoskopowym 3D, dźwiękiem przestrzennym 5.1, a także obsługą Trofeów. W Ducha Sparty można zagrać także w pełnej, polskiej wersji językowej.
Na płycie znalazły się także dodatki zatytułowane: God of War: Game Directors Live i Legionnaire Kratos & Forest of the Forgotten.
God of War: Chains of the Olympus jest prequelem pierwszej części God of War, a więc akcja tytułu rozgrywa się przed wydarzeniami przedstawionymi w jedynce i rzuca nowe światło na pewne fakty.
Tytuł jest połączeniem dynamicznej gry akcji nastawionej na walkę z wieloma przeciwnikami z elementami przygodówki (rozwiązywanie prostych zagadek). Bohater, Spartanin Kratos, ma bogaty repertuar ciosów oraz kilka rodzajów broni do swojego użytku, potrafi także korzystać z magii. W trakcie wędrówki protagonista poznaje nowe umiejętności. Z każdego unicestwionego wroga wypadają różnokolorowe sfery – po uzbieraniu odpowiedniej ilości czerwonych, możemy zainwestować je w nasze zdolności.
Seria God of War słynie z „quick time events”. Nie zabrakło ich również w Chains of Olympus. Akcje tego typu polegają na szybkim wciskaniu przycisków, których symbole pojawiają się na ekranie podczas filmów przerywnikowych. Jeśli zareagujemy odpowiednio szybko, główny bohater w bardzo efektowny sposób rozprawi się ze swoją ofiarą. Patent ten wykorzystywany jest najczęściej podczas walk z bossami, ale został sprytnie przemycony również do zwykłych pojedynków.
Fabuła Ghost of Sparta rozgrywa się zaraz po zakończeniu pierwszej odsłony serii, w której Kratos zgładził Aresa i wstąpił na Olimp jako nowy bóg wojny. Okazuje się, że nowe moce bohatera mogą nie wystarczyć do powstrzymania nękających go koszmarów z przeszłości. Żeby rozprawić się ze swoją mroczną historią, brutalny wojownik musi wyruszyć w nową podróż.
Kratos nie mógłby obejść się bez nowych możliwości bojowych. W Ghost of Sparta bohater korzysta oczywiście z charakterystycznych ostrz Ateny i wielu innych broni. Nowością jest natomiast możliwość wykonywania szarży, podczas której wojownik łapie przeciwnika i rzuca nim o ścianę. Repertuar Kratosa został wzbogacony o ciosy w powietrzu, nowe animacje zabijania wrogów oraz kilka innych elementów (np. włócznię i tarczę). Oczywiście powraca również system zbierania energii i punktów doświadczenia oraz rozwijania postaci. W niektórych lokacjach musimy także rozwiązać proste zagadki i łamigłówki.