God of War: Chains of Olympus to inspirowana grecką mitologią gra akcji, kontynuacja bestsellerowej serii z PS2. Jest to pierwsza odsłona cyklu wydana na PSP i zarazem drugi projekt studia Ready at Dawn, mającego na swoim koncie wydanego również na handhelda Sony świetnie przyjętego Daxtera. Warto dodać, że Chains of the Olympus jest prequelem pierwszej części God of War, a więc akcja tytułu rozgrywa się przed wydarzeniami przedstawionymi w jedynce i rzuca nowe światło na pewne fakty.
God of War: Chains of Olympus to inspirowana grecką mitologią gra akcji, kontynuacja bestsellerowej serii z PS2. Jest to pierwsza odsłona cyklu wydana na PSP i zarazem drugi projekt studia Ready at Dawn, mającego na swoim koncie wydanego również na handhelda Sony świetnie przyjętego Daxtera. Warto dodać, że Chains of the Olympus jest prequelem pierwszej części God of War, a więc akcja tytułu rozgrywa się przed wydarzeniami przedstawionymi w jedynce i rzuca nowe światło na pewne fakty.
God of War to połączenie dynamicznej gry akcji nastawionej na walkę z wieloma przeciwnikami z elementami przygodówki (rozwiązywanie prostych zagadek). Bohater, Spartanin Kratos ma bogaty repertuar ciosów oraz kilka rodzajów broni do swojego użytku, potrafi także korzystać z magii. W trakcie swojej wędrówki protagonista poznaje nowe umiejętności. Z każdego unicestwionego wroga wypadają różnokolorowe sfery – po uzbieraniu odpowiedniej ilości czerwonych, możemy zainwestować je w nasze zdolności.
Seria God of War słynie z „quick time events”. Nie zabrakło ich również w Chains of Olympus. Akcje tego typu polegają na szybkim wciskaniu przycisków, których symbole pojawiają się na ekranie podczas filmów przerywnikowych. Jeśli zareagujemy odpowiednio szybko, główny bohater w bardzo efektowny sposób rozprawi się ze swoją ofiarą. Patent ten wykorzystywany jest najczęściej podczas walk z bossami, ale został sprytnie przemycony również do zwykłych pojedynków.
Warto dodać, że dla zapewnienia optymalnej jakości oprawy graficznej twórcy wykorzystali pełną moc konsoli. W trakcie rozgrywki procesor PSP pracuje bowiem z częstotliwością 333 Mhz, podczas gdy w większości wcześniejszych produkcji funkcjonował w 222 Mhz.