|
TOMASZ J. KOWALSKI Godło i barwa w lotnictwie polskim 1[zasłonięte]939-19
WKiŁ 1987 str. 176+tablice Stan db (podniszczona okładka, nieaktualna pieczątka, podpis) ISBN
Omówiono zasady i sposoby malowania oraz oznakowania samolotów, na których latali polscy piloci w czasie II wojny światowej, tzn. we Francji (1940 r.), w Wielkiej Brytanii (1[zasłonięte]940-19), w Jednostkach Armii Powietrznej USA. Odbiorcy: Czytelnicy tyg. „Skrzydlata Polska", młodzież interesująca się historią polskiego lotnictwa oraz modelarze budujący modele redukcyjne samolotów II wojny światowej.
Od Autora Oznaczenia barw występujące na czarno-białych rysunkach Polskie Siły Powietrzne we Francji (styczeń-lipiec 1940 r.) 1.1. Organizacja 1.2. Znaki rozpoznawcze 1.3. Malowanie samolotów PSP 1.4. Godła jednostek, godła osobiste 2. Polskie Siły Powietrzne w Wielkiej Brytanii w latach 1[zasłonięte]940-19 2.1. Organizacja 2.2. Znaki przynależności państwowej 3. Malowanie samolotów 3.1. Samoloty lotnictwa myśliwskiego (Fighter Command) 3.2. Samoloty myśliwskie nocne 3.3. Samoloty lotnictwa bombowego (Bomber Command) 3.4. Samoloty do celów specjalnych oraz transportowe 3.5. Samoloty Lotnictwa Obrony Wybrzeża 3.6. Samoloty współpracy z armią i AOP 3.7. Samoloty szkolne oraz szkolenia operacyjnego 4. Godła dywizjonów 5. Oznaczanie samolotów w dywizjonach; oznaczenia funkcyjne 6. Napisy fundacyjne i godła osobiste 7. Oznaczanie zwycięstw powietrznych oraz udziału w akcjach bojowych 8. Polacy w RAF i USAAF w latach 1[zasłonięte]940-19 8.1. Polacy w RAF 8.2. Piloci polscy w lotnictwie amerykańskim Wykaz literatury
Zapraszam do odwiedzenia innych naszych aukcji, na których wiele pozycji dotyczących techniki lotniczej
|
|