|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
|
|
|
|
KATEGORIE - kliknij i wybierz: |
|
|
|
|
| 47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
|
|
|
I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 8,50 zł *2 książki - priorytet 9zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - ekonomiczna - 12,50 zł - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł
|
|
|
|
| |
|
Komunikacja Alternatywna Osób Głuchoniewidomych
Zaorska Marzenna
wydanie 2008 r. Format: 16,5x23,5 cm Ilość stron: 218 Oprawa: Miękka
Opis książki :
Praca zbiorowa pod redakcją Profesor dr hab. Marzenny Zaorskiej zatytułowana Komunikacja alternatywna osób głuchoniewidomych składa się z dwóch integralnie ze sobą związanych części. W części pierwszej została omówiona istota komunikacji osób głuchoniewidomych, zaś w części drugiej pt. "Metody komunikacji alternatywnej osób głuchoniewidomych" w zwięzły, a zarazem przejrzysty sposób zaprezentowano m.in. zagadnienie diagnozy preferencji i możliwości komunikacyjnych dziecka głuchoniewidomego, mowy ciała, systemu jednoznacznych symboli, daktylografii do ręki, jednoręcznego i dwuręcznego brajla do palców, alfabetu punktowego, metodę Lorma oraz Tadoma.
Autorzy książki odnieśli się także do kwestii doboru metody komunikacji dla małego, całkowicie głuchoniewidomego dziecka oraz wykorzystania komputera w procesie komunikacji osób głuchoniewidomych.
Rekomendowana tu książka - jak pisze w recenzji wydawniczej dr hab. Jacek Błeszyński "jest wspaniałym odzewem teoretyków i praktyków na zapotrzebowanie środowisk edukacyjnych i terapeutycznych oczekujących publikacji, która pozwoli im na zdobycie kompetentnych i niezbędnych materiałów do pracy z dzieckiem pozbawionym podstawowych zmysłów wykorzystywanych do poznawania otaczającego świata.
Wielką zasługą Redaktor książki jest zaproszenie do współpracy najwybitniejszych przedstawicieli tyflopedagogiki, surdopedagogiki i psychologii, którzy podjęli się wielkiego trudu ukazania perspektyw nawiązywania komunikacji i prowadzenia jej z osobami głuchoniewidomymi. To wielkie wyzwanie, moim skromnym zdaniem, w pełni się powiodło.
Publikacja ta, dzięki wspaniałemu doborowi tekstów, staje się dyskursem, który niewątpliwie zaowocuje intensyfikacją podejmowanych działań ukazujących nieznane dotychczas perspektywy komunikacyjne, a w szczególności pozwoli nam, pełnosprawnym, choć w części zrozumieć świat osoby głuchoniewidomej". Spis treści
Marzenna Zaorska Wprowadzenie.................................................7
Część pierwsza Istota komunikacji osób głuchoniewidomych Marzenna Zaorska
Specyfika komunikacji osób z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku .................................................. 12
Tadeusz Majewski Znaczenie komunikacji interpersonalnej dla osób głuchoniewidomych ......................................................22
Marzenna Zaorska Rodzaje metod komunikacji osób głuchoniewidomych...................................31 Marzenna Zaorska Rozwój umiejętności komunikacyjnych u osób głuchoniewidomych od urodzenia lub wczesnego dzieciństwa..................41
Część druga Metody komunikacji alternatywnej osób głuchoniewidomych Marzenna Zaorska
Metody komunikacji alternatywnej głuchoniewidomych w ujęciu historycznym.........................................................74
Marzenna Zaorska Diagnoza preferencji i możliwości komunikacyjnych głuchoniewidomego dziecka.................................................82
Marzenna Zaorska Mowa ciała ....................................................94
Marzenna Zaorska System jednoznacznych symboli ........................................ 101
Anna Maria Florek Narządy artykulacyjne we wczesnym okresie rozwoju i ich rola w procesie komunikacji.......120
Bogdan Szczepankowski Język migowy jako środek porozumiewania się z osobami głuchoniewidomymi z zespołem Ushera............... ........ 128
Krystyna Klugiewicz, Hanna Rudomska Daktylografia do ręki ............................ ....................................... 142
Zofia Krzemkowska Alfabet brajlowski ..................... ................................... 145
Krystyna Klugiewicz, Hanna Rudomska Jednoręczny i dwuręczny brajl do palców ........ ................................ 152
Krystyna Klugiewicz, Hanna Rudomska Kreślenie na dłoni liter drukowanych ..... ................................... 155
Marzenna Zaorska Alfabet punktowy do dłoni........ ................................. 157
Joanna Celmer-Domańska Metoda Lorma........................................... 162
Marzenna Zaorska Metoda Tadoma .................. 171
Anna Maria Florek System Komunikacji Obrazkowej PCS.................................. 175
Marzenna Zaorska Totalna komunikacja............. 190
Marzenna Zaorska Dobór metody komunikacji dla małego całkowicie głuchoniewidomego dziecka............................ 197
Michał Ostrowski Komputer w procesie komunikacj i osób głuchoniewidomych ......................202
Wykaz wybranej literatury dostępnej w języku polskim na temat edukacji, rehabilitacji, wspomagania rozwoju osób głuchoniewidomych .......................................213
| |