Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

GLUCHONIEWIDOMI Metoda Lorma Tadoma Alfabet Brajla

26-06-2012, 21:50
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 45.99 zł     
Użytkownik pinacoteka
numer aukcji: 2403478322
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 5   
Koniec: 16-06-2012 21:53:18

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha






e-księgarnia antykwariat
PARALALA

tel.+48 [zasłonięte]692520
[zasłonięte]@poczta.onet.pl









KATEGORIE - kliknij i wybierz:









47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

tytułem: nick i nr aukcji







I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 książka - priorytet 8,50 zł
*2 książki - priorytet 9zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka
- ekonomiczna - 12,50 zł
- priorytet - 15,50 zł
* 2 książki
- ekonomiczna - 14,00 zł
- priorytet - 17,00 zł
*3 książki i więcej
- ekonomiczna - 16,00 zł
- priorytet - 19,00 zł











Komunikacja Alternatywna Osób Głuchoniewidomych

Zaorska Marzenna

wydanie 2008 r.
Format: 16,5x23,5 cm
Ilość stron: 218
Oprawa: Miękka

Opis książki
:

Praca zbiorowa pod redakcją Profesor dr hab. Marzenny Zaorskiej zatytułowana Komunikacja alternatywna osób głuchoniewidomych składa się z dwóch integralnie ze sobą związanych części.
W części pierwszej została omówiona istota komunikacji osób głuchoniewidomych, zaś w części drugiej pt. "Metody komunikacji alternatywnej osób głuchoniewidomych" w zwięzły, a zarazem przejrzysty sposób zaprezentowano m.in. zagadnienie diagnozy preferencji i możliwości komunikacyjnych dziecka głuchoniewidomego, mowy ciała, systemu jednoznacznych symboli, daktylografii do ręki, jednoręcznego i dwuręcznego brajla do palców, alfabetu punktowego, metodę Lorma oraz Tadoma.

Autorzy książki odnieśli się także do kwestii doboru metody komunikacji dla małego, całkowicie głuchoniewidomego dziecka oraz wykorzystania komputera w procesie komunikacji osób głuchoniewidomych.

Rekomendowana tu książka - jak pisze w recenzji wydawniczej dr hab. Jacek Błeszyński "jest wspaniałym odzewem teoretyków i praktyków na zapotrzebowanie środowisk edukacyjnych i terapeutycznych oczekujących publikacji, która pozwoli im na zdobycie kompetentnych i niezbędnych materiałów do pracy z dzieckiem pozbawionym podstawowych zmysłów wykorzystywanych do poznawania otaczającego świata.

Wielką zasługą Redaktor książki jest zaproszenie do współpracy najwybitniejszych przedstawicieli tyflopedagogiki, surdopedagogiki i psychologii, którzy podjęli się wielkiego trudu ukazania perspektyw nawiązywania komunikacji i prowadzenia jej z osobami głuchoniewidomymi. To wielkie wyzwanie, moim skromnym zdaniem, w pełni się powiodło.

Publikacja ta, dzięki wspaniałemu doborowi tekstów, staje się dyskursem, który niewątpliwie zaowocuje intensyfikacją podejmowanych działań ukazujących nieznane dotychczas perspektywy komunikacyjne, a w szczególności pozwoli nam, pełnosprawnym, choć w części zrozumieć świat osoby głuchoniewidomej".
 
Spis treści

Marzenna Zaorska
Wprowadzenie.................................................7

Część pierwsza Istota komunikacji osób głuchoniewidomych
Marzenna Zaorska

Specyfika komunikacji osób z równoczesnym uszkodzeniem
słuchu i wzroku .................................................. 12

Tadeusz Majewski
Znaczenie komunikacji interpersonalnej dla osób
głuchoniewidomych ......................................................22

Marzenna Zaorska
Rodzaje metod komunikacji osób głuchoniewidomych...................................31
Marzenna Zaorska
Rozwój umiejętności komunikacyjnych u osób głuchoniewidomych
od urodzenia lub wczesnego dzieciństwa..................41

Część druga Metody komunikacji alternatywnej osób głuchoniewidomych
Marzenna Zaorska

Metody komunikacji alternatywnej głuchoniewidomych w ujęciu historycznym.........................................................74

Marzenna Zaorska
Diagnoza preferencji i możliwości komunikacyjnych głuchoniewidomego dziecka.................................................82

Marzenna Zaorska
Mowa ciała ....................................................94

Marzenna Zaorska
System jednoznacznych symboli
........................................ 101

Anna Maria Florek
Narządy artykulacyjne we wczesnym okresie rozwoju i ich rola
w procesie komunikacji.......120

Bogdan Szczepankowski
Język migowy jako środek porozumiewania się z osobami głuchoniewidomymi z zespołem Ushera...............
........ 128

Krystyna Klugiewicz, Hanna Rudomska
Daktylografia do ręki ............................
....................................... 142

Zofia Krzemkowska
Alfabet brajlowski .....................
................................... 145

Krystyna Klugiewicz, Hanna Rudomska
Jednoręczny i dwuręczny brajl do palców ........
................................ 152

Krystyna Klugiewicz, Hanna Rudomska
Kreślenie na dłoni liter drukowanych .....
................................... 155

Marzenna Zaorska
Alfabet punktowy do dłoni........
................................. 157

Joanna Celmer-Domańska
Metoda Lorma........................................... 162

Marzenna Zaorska
Metoda Tadoma .................. 171

Anna Maria Florek
System Komunikacji Obrazkowej PCS.................................. 175

Marzenna Zaorska
Totalna komunikacja............. 190

Marzenna Zaorska
Dobór metody komunikacji dla małego całkowicie głuchoniewidomego dziecka............................ 197

Michał Ostrowski
Komputer w procesie komunikacj i osób głuchoniewidomych ......................202

Wykaz wybranej literatury dostępnej w języku polskim na temat
edukacji, rehabilitacji, wspomagania rozwoju
osób głuchoniewidomych .......................................213