Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Glottodydaktyka sinologiczna z CD -E. Zajdler

13-07-2012, 11:20
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 48 zł     
Użytkownik orientalbridge
numer aukcji: 2410182107
Miejscowość gdańsk
Wyświetleń: 29   
Koniec: 10-07-2012 05:16:19

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2009
Język: inny
Zestaw: sama książka
Przeznaczenie: dla dorosłych,
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


Aby zobaczyć obrazek proszę włączyć wyświetlanie grafiki w swojej przeglądarce
Testy HSK. Słuchanie + 2CD. Poziom podstawowy i średniozaawansowany. Intensive Training for HSK. Listening + 2CD

Ilość stron:

305 + płyta CD

Rozmiar:

160x235 [mm]

ISBN:

[zasłonięte]978-83203-52-0

Ewa Zajdler, sinolog językoznawca, zajmuje się strukturami języka, językoznawstwem sinologicznym i glottodydaktyką. jest wieloletnim praktykiem w nauczaniu współczesnego języka chińskiego od podstaw w polski środowisku językowym. Jej praca reprezentuje europejskie spojrzenie na działania glottodydaktyczne. Podejmuje pierwszą w Polsce próbę połączenia teorii w zakresie językoznawstwa sinologicznego i glottodydaktyki z praktyką nauczania języka, oceniania i certyfikacji nabytych kompetencji językowych na poziomie podstawowym.
Rozdział 1. Język chiński jako przedmiot glottodydaktyki

1.1. Ogólnonarodowy język chiński

1.2. Charakterystyka typologiczna, system językowy i jego komponenty

1.3. Skalowanie umiejętności do celów nauczania i testowania biegłości w języku chińskim

Rozdział 2. Od standaryzacji do certyfikacji

2.1. Standardy i testy przyjęte w środowisku języka chińskiego

2.2. ESOKJ jako europejski standard kształcenia językowego

2.3. Parametry opisu biegłości językowej w europejskiej koncepcji edukacji językowej

2.4. Standardy ESOKJ w programie ramowym poziomu podstawowego i ich implementacja w glottodydaktyce sinologicznej

Główne cele i założenia programu ramowego dla poziomu A1 i A2

Program ramowy współczesnego języka chińskiego na poziomie podstawowym – inwentarz

Fonetyka i ortografia

Zakres tematyczny i leksykalny A1

Zakres gramatyczny A1

Zakres tematyczny i leksykalny A2

Zakres gramatyczny A2

Rozdział 3. Przykładowy program nauczania języka chińskiego w edukacji dorosłych na poziomie podstawowym

3.1. Programowanie nauczania języka

3.2. Cele szczegółowe programu

Etap audytywno-artykulacyjny

Etap zapoznawania się z kodem zapisu – semantyka znaku graficznego

Kategorie semantyczne wyznaczające zakres kompetencji komunikacyjnych

Struktury gramatyczne konieczne dla realizacji prostych działań językowych

Społeczne i kulturowe ramy komunikacji

3.3. Projekt szczegółowego programu nauczania na poziomie podstawowym A1 i A2

3.4. Kształtowanie bazy wyjściowej dla rozwoju sprawności językowych i kompetencji

3.5. Proponowane strategie nauczania języka chińskiego w zakresie podstawowym

Nauczanie fonetyki artykulacyjnej i fonologicznej interpretacji chińskich zjawisk językowych

Wprowadzenie do semantyki chińskiego pisma ideograficznego w jego nauczaniu

Morfologia sylabiczna i składnia w perspektywie glottodydaktycznej

Ćwiczenia leksykalne i techniki wspierające zapamiętywanie słownictwa

Nauczanie ortografii ideogramu

Zastosowanie w ćwiczeniach wiedzy o społecznych i kulturowych uwarunkowaniach zachowań językowych

Integralne rozwijanie sprawności koniecznych w akcie komunikacji językowej.

Rozdział 4. Testowanie i ocena kompetencji językowych na poziomie podstawowym nauczania języka chińskiego w polskim środowisku językowym

4.1. Testowanie obiektywne i integracyjne

4.2. Doświadczenie i analiza testowych pomiarów sprawdzających

4.2.1. Testowanie próbne

Wskaźnik trudności T

Współczynnik mocy różnicującej D

Współczynnik korelacji punktowo-dwuseryjnej RPBi

Wskaźnik rzetelności KR20

4.2.2. Analiza ilościowa i ocena zadań próbnego testowego pomiaru sprawdzającego

4.2.3. Wykorzystanie wniosków wynikających z analizy ilościowej w opracowaniu w opracowaniu testu certyfikacyjnego

4.2.4. Plan testu certyfikacyjnego poziomów A1 i A2

4.3. Projekt testów do egzaminu certyfikacyjnego ze współczesnego języka chińskiego dla poziomów A1 i A2

4.3.1. Techniki stosowane w testowaniu poziomu podstawowego

4.3.2. Jakościowy opis zadań w testach na poziomie A1 i A2

4.3.3. Wzory zaprojektowanych testów egzaminacyjnych na poziomie A1 i A2

Arkusz testu A1

Arkusz odpowiedzi A1

Klucz do testu A1

Arkusz testu A2

Arkusz odpowiedzi A2

Klucz do testu A2

Podsumowanie

Aneksy

Aneks 1. Kombinacje nagłosu i wygłosu we współczesnym języku chińskim

Aneks 2. Ćwiczenia fonetyczne nagłosów i wygłosów

Aneks 3. Ćwiczenia fonetyczne kombinacji sylab i tonów w wyrazach polisylabicznych

Aneks 4. Ćwiczenie rozwijające strategię dekodowania informacji i sprawność słuchania ze zrozumieniem

Aneks 5. Ćwiczenie komunikacyjne

Aneks 6. Ćwiczenie integrujące sprawność czytania ze zrozumieniem i pisania

Aneks 7. Ćwiczenia rozwijające sprawność twórczego pisania

Aneks 8. Wartość wskaźników Tj, Dj i RPBo dla wszystkich 120 jednostek zadaniowych

Aneks 9. Zależności między formą zadania i czasem pracy typowych zadań (bez wskazania przedmiotu) na poziomie licealnym

Spis nagrań

Bibliografia

Kontakt: 504 [zasłonięte] 959
e-mail: [zasłonięte]@hotmail.com