Rozdział 1. Język chiński jako przedmiot glottodydaktyki
1.1. Ogólnonarodowy język chiński
1.2. Charakterystyka typologiczna, system językowy i jego komponenty
1.3. Skalowanie umiejętności do celów nauczania i testowania biegłości w języku chińskim
Rozdział 2. Od standaryzacji do certyfikacji
2.1. Standardy i testy przyjęte w środowisku języka chińskiego
2.2. ESOKJ jako europejski standard kształcenia językowego
2.3. Parametry opisu biegłości językowej w europejskiej koncepcji edukacji językowej
2.4. Standardy ESOKJ w programie ramowym poziomu podstawowego i ich implementacja w glottodydaktyce sinologicznej
Główne cele i założenia programu ramowego dla poziomu A1 i A2
Program ramowy współczesnego języka chińskiego na poziomie podstawowym – inwentarz
Fonetyka i ortografia
Zakres tematyczny i leksykalny A1
Zakres gramatyczny A1
Zakres tematyczny i leksykalny A2
Zakres gramatyczny A2
Rozdział 3. Przykładowy program nauczania języka chińskiego w edukacji dorosłych na poziomie podstawowym
3.1. Programowanie nauczania języka
3.2. Cele szczegółowe programu
Etap audytywno-artykulacyjny
Etap zapoznawania się z kodem zapisu – semantyka znaku graficznego
Kategorie semantyczne wyznaczające zakres kompetencji komunikacyjnych
Struktury gramatyczne konieczne dla realizacji prostych działań językowych
Społeczne i kulturowe ramy komunikacji
3.3. Projekt szczegółowego programu nauczania na poziomie podstawowym A1 i A2
3.4. Kształtowanie bazy wyjściowej dla rozwoju sprawności językowych i kompetencji
3.5. Proponowane strategie nauczania języka chińskiego w zakresie podstawowym
Nauczanie fonetyki artykulacyjnej i fonologicznej interpretacji chińskich zjawisk językowych
Wprowadzenie do semantyki chińskiego pisma ideograficznego w jego nauczaniu
Morfologia sylabiczna i składnia w perspektywie glottodydaktycznej
Ćwiczenia leksykalne i techniki wspierające zapamiętywanie słownictwa
Nauczanie ortografii ideogramu
Zastosowanie w ćwiczeniach wiedzy o społecznych i kulturowych uwarunkowaniach zachowań językowych
Integralne rozwijanie sprawności koniecznych w akcie komunikacji językowej.
Rozdział 4. Testowanie i ocena kompetencji językowych na poziomie podstawowym nauczania języka chińskiego w polskim środowisku językowym
4.1. Testowanie obiektywne i integracyjne
4.2. Doświadczenie i analiza testowych pomiarów sprawdzających
4.2.1. Testowanie próbne
Wskaźnik trudności T
Współczynnik mocy różnicującej D
Współczynnik korelacji punktowo-dwuseryjnej RPBi
Wskaźnik rzetelności KR20
4.2.2. Analiza ilościowa i ocena zadań próbnego testowego pomiaru sprawdzającego
4.2.3. Wykorzystanie wniosków wynikających z analizy ilościowej w opracowaniu w opracowaniu testu certyfikacyjnego
4.2.4. Plan testu certyfikacyjnego poziomów A1 i A2
4.3. Projekt testów do egzaminu certyfikacyjnego ze współczesnego języka chińskiego dla poziomów A1 i A2
4.3.1. Techniki stosowane w testowaniu poziomu podstawowego
4.3.2. Jakościowy opis zadań w testach na poziomie A1 i A2
4.3.3. Wzory zaprojektowanych testów egzaminacyjnych na poziomie A1 i A2
Arkusz testu A1
Arkusz odpowiedzi A1
Klucz do testu A1
Arkusz testu A2
Arkusz odpowiedzi A2
Klucz do testu A2
Podsumowanie
Aneksy
Aneks 1. Kombinacje nagłosu i wygłosu we współczesnym języku chińskim
Aneks 2. Ćwiczenia fonetyczne nagłosów i wygłosów
Aneks 3. Ćwiczenia fonetyczne kombinacji sylab i tonów w wyrazach polisylabicznych
Aneks 4. Ćwiczenie rozwijające strategię dekodowania informacji i sprawność słuchania ze zrozumieniem
Aneks 5. Ćwiczenie komunikacyjne
Aneks 6. Ćwiczenie integrujące sprawność czytania ze zrozumieniem i pisania
Aneks 7. Ćwiczenia rozwijające sprawność twórczego pisania
Aneks 8. Wartość wskaźników Tj, Dj i RPBo dla wszystkich 120 jednostek zadaniowych
Aneks 9. Zależności między formą zadania i czasem pracy typowych zadań (bez wskazania przedmiotu) na poziomie licealnym
Spis nagrań
Bibliografia