Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

GLOTTODYDAKTYKA POLSKA MYŚL 1[zasłonięte]945-19 PWN 1979

19-01-2012, 14:52
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 50 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 2036022824
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 5   
Koniec: 13-01-2012 20:23:47

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1979
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Polska myśl
glottodydaktyczna
1[zasłonięte]945-19
Wybór artykułów z zakresu glottodydaktyki ogólnej
pod redakcją Franciszka Gruczy
Państwowe Wydawnictwo Naukowe Warszawa 1979
Okładkę projektowała Barbara Memczyc
Redaktor Ewa Wanat
Redaktor techniczny Grzegorz Bączkowski
Korektor Ewa Łowczyńska





Spis treści

Grucza F. — Rozwój i stan glottodydaktyki polskiej w latach 1[zasłonięte]945-19........ 5
I. Zagadnienia ogólne ...................... 17
Bańczerowski J. — Kilka uwag o modelach lingwistycznych, modelu nauczania języka i języku 17
BańczerowskiJ. — Na czym powinna się opierać strategia glottodydaktyki? (tłum. B. Serwińska) 31
Grucza F. — Metajęzyki, kodematyka, nauczanie języków obcych (tłum. P. Fedak) .... 43
Grucza F. — Rola gramatyki w nauczaniu języków obcych (tłum. P. Fedak) ...... 52
Komorowska H. — Schematy eksperymentalnych i nieeksperymentalnych badań nad procesem
uczenia się języka obcego (tłum. Autor)...................... 60
Krzeszowski T. P. — Tak zwane struktury głębokie a uczący się języków obcych (tłum. Autor) 81
Łebek H. — O naukowe podstawy nauczania języków nowożytnych........... 91
Prejbisz A. — Zagadnienie doboru słownictwa w nauczaniu języków obcych....... 107
Woźnicki T. — Z problematyki poszukiwań optymalnego wieku dla nauczania języków obcych 125
Zabrocki L. — Kodematyczne podstawy teorii nauczania języków obcych (tłum. P. Fedak) 133
II. Kierunki i tendencje w glottodydaktyce............ 165
Komorowska H. — Nowe tendencje w nauczaniu języków obcych............ 165
Komorowska H. — Metody audiolingwalna i kognitywna w dydaktyce języków obcych . . 190
Smólska J. — Współczesne tendencje w metodyce nauczania języków obcych ...... 202
Szulc A. — Metoda intensywna i ekstensywna w nauczaniu języków obcych (tłum. J. Wiktoro-
wicz)...................................... 210
Zabrocki L. — Na temat teorii programowanego nauczania języków obcych (tłum. P. Fedak) 218
Zabrocki L. — O niektórych nowych amerykańskich tendencjach w nauczaniu języków obcych 224
III. Glottodydaktyka a dziedziny pomocnicze ........... 244
Milewski T. — Językoznawstwo a logopedia i nauczanie języków obcych ........ 244
Pfeiffer W. — Socjolingwistyka a nauczanie języków obcych.............. 253
Zabrocki L. — Dydaktyka ogólna a dydaktyka języków obcych............. 259
Zabrocki L. — Metodyka nauczania języków obcych z punktu widzenia językoznawstwa (tłum.
P. Fedak)................................... 287
IV. Metody, techniki i ćwiczenia glottodydaktyczne......... 314
Grucza F. — Nauczanie języków obcych a tłumaczenie (tłum. P. Fedak) ....... 314
Grucza F. — O metodyce nauczania języków obcych na studiach zaocznych....... 327
Grucza B., H. Kozłowska, W. Pfeiffer — O stratyfikacji subsystemów językowych w programowanym nauczaniu laboratoryjnym (tłum. B. Grucza)................ 335
Grucza B., H. Kozłowska, W. Pfeiffer — Cybernetyczne i metodyczne aspekty programowania
nagrań magnetofonowych w nauczaniu języków obcych (tłum. B. Grucza)........ 342
Kaczmarski S. P. — Ćwiczenia językowe — próba klasyfikacji (tłum. Autor)....... 349
Prejbisz A. — Rola tłumaczenia w nauczaniu języków obcych ............. 357
Rusiecki J. — Uwagi o nauczaniu języków obcych w szkołach wyższych......... 377
Smółska J. — Znaczenie ćwiczeń w nauczaniu języków obcych............. 382
SłasiakH. — O metodach intensyfikacji procesu nauczania języków obcych w szkołach wyższych 394
Stasiak H. — Z badań nad zmęczeniem i znużeniem w laboratorium językowym..... 401
Stasiak H. — Badania eksperymentalne nad efektywnością nauczania języków obcych metodą
laboratoryjną.................................. 418
Woźnicki T. — Eksperymentalne badania nad rolą ćwiczeń wdrażających........ 433
Woźnicki T. — Problem modernizacji nauczania języków obcych............. 436
V. Podręczniki i inne środki nauczania języków obcych....... 440
Jancewicz Z. — Zastosowanie filmu w nauczaniu języka angielskiego........... 440
Markunas A. — Klasyfikacja filmów do nauczania języków obcych........... 446
Reszkiewicz A. — Językoznawcze podstawy nowoczesnego podręcznika do nauki języków obcych 455
Siałkowski S. — Problemy ogólnej teorii podręcznika (tłum. Autor)........... 463
Siatkowski S. — O strukturze podręczników języków obcych.............. 471
Spirydowicz O. — Model nowoczesnego podręcznika języka obcego............ 482
Zabrocki L. — Tworzenie i integracja materiału nauczania (tłum. P. Fedak)....... 490
VI. Badania konfrontatywne i zagadnienia interferencji....... 511
Czochralski J. A. — Podstawowe problemy dotyczące teorii gramatyki konfrontatywnej (tłum.
J. Wiktorowicz)................................. 511
Czochralski J. A. — O interferencji językowej (tłum. W. Rydlewska-Wiktorowicz)..... 521
Czochralski J. A. — Wybrane zagadnienia interferencji strukturalnej (tłum. W. Rydlewska-Wiktorowicz) .................................... 537
Fisiak J. — Analiza kontrastywna systemów fonologicznych (tłum. Autor)........ 546
Grochowski L. — Interferencja językowa z psychologicznego i lingwistycznego punktu widzenia
a proces nauczania języka rosyjskiego....................... 555
Krzeszowski T. P. — Ekwiwalencja, kongruencja i struktura głęboka (tłum. Autor) .... 569
Krzeszowski T. P. — Kontrastywna gramatyka generatywna (tłum. Autor)........ 578
Krzeszowski T. P. — Interjęzyk i kontrastywna gramatyka generatywna (tłum. Autor) . . . 586 Marton W. — Kilka uwag na temat formalnych właściwości kontrastywnych gramatyk pedagogicznych (tłum. Autor) ............................. 597
Marlon W. — Pedagogiczne implikacje studiów kontrastywnych (tłum. Autor)...... 607
Marton W. — Analiza kontrastywna w klasie (tłum. Autor).............. 618
Szulc A. — Interferencja w systemie fonetycznym jako zakłócenie procesu komunikacji (tłum.
J. Wiktorowicz)................................. 626
Szulc A. — Podstawy ogólnej teorii interferencji (tłum. B. Serwińska).......... 632
Wójcik T. — Miejsce gramatyki kontrastywnej w nauczaniu języka obcego ....... 639
Zabrocki L. — Podstawowe problemy gramatyki konfrontatywnej (tłum. P. Fedak) .... 648