Glory Days 2: Brotherhood of Men to przepełniona akcją gra, stanowiąca sequel pozycji, przeznaczonej dla GBA. Developerzy, zwracając uwagę na największe atuty dwuekranowej konsoli ze stajni Nintendo, uczynili niniejszy tytuł bardziej spektakularnym od poprzednika, jednocześnie usprawniając interfejs.
Użytkownik staje się dowódcą sił zbrojnych, którego zadanie to zniszczenie siedzib wroga. Aby zrealizować postawiony cel, wykorzystuje się cały dostępny sprzęt wojskowy, wliczając w to czołgi, helikoptery, rakiety typu V2 czy bombowce. Nie może obyć się również bez skoków spadochronowych i licznych strzelanin z użyciem rozbudowanego arsenału broni palnej. Pamiętać też trzeba, że dokładnie zabezpieczone miejsce zakwaterowania oddziału stanowi jeden z istotniejszych warunków odniesienia sukcesu.
W całym wojennym zamieszaniu nie można zapomnieć o opracowaniu odpowiedniej strategii tropienia centrów dowodzenia i oddziałów przeciwników. Należy także podejmować mądre decyzje co do wykorzystania posiadanego sprzętu, gdyż pieniądze spełniają decydującą rolę w całej rozgrywce. Dlatego posiadany budżet powinno się przeznaczać na zakup jedynie najbardziej potrzebnych elementów uzbrojenia.
Tryb single player składa się z rozbudowanych kampanii, zawierających szesnaście misji, w których użytkownik wciela się w trzech dowódców w różnych odstępach czasu. Moduł wieloosobowy, pozwalający na wspólną zabawę nawet czterech graczy jednocześnie, oferuje dwa rozwiązania. W pierwszym wszyscy chętni stają ze sobą w szranki, eliminując się wzajemnie. Jednak o wiele ciekawszą perspektywą jest współpraca dwóch przyjaciół, jednoczących swoje siły podczas czterech bitew.
W sterowaniu wykorzystuje się d-pad (w głównej mierze do przemieszczania się) oraz panel dotykowy i stylusa. Ponadto oba ekrany dodatkowo spełniają niezwykle istotą funkcję. Zadaniem górnego jest dokładne przedstawienie bieżącej akcji. Pozwala on na szybkie zorientowanie się w sytuacji oraz ocenienie odległości od oddziałów oponenta. Natomiast odpowiednio dotykając rysikiem dolny panel, wykonuje się wszystkie czynności strategiczno-taktyczne.
Zaimplementowano osiem różnych wirtualnych środowisk, z których każde posiada kilka wariacji. Przygotowano również dwieście pięćdziesiąt teł towarzyszących rozgrywanym walkom. Powierzchnia poszczególnych pól bitewnych plasuje się na poziomie od czterech do ośmiu kilometrów kwadratowych. Inteligentna kamera nieustannie podąża za działaniami użytkownika, a przestrzenne ukazanie akcji oraz udźwiękowienie w technologii surround sound wzmacnia realizm całości.