Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Glokalizacja [nowa]

28-01-2012, 2:13
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 49.70 zł     
Użytkownik BestselleryPL
numer aukcji: 2022833400
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 6   
Koniec: 26-01-2012 20:07:28
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Glokalizacja



Dane:
  • ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]64142
  • liczba stron: 320
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: Difin
  • Data wydania: 2[zasłonięte]011-05
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Książka stanowi próbę pokazania wynikających z lokalizacji i mających wpływ na lokalizację podmiotów gospodarczych jej lokalnych uwarunkowań i implikacji. Pokazano, jak przebiega zderzenie globalnych inwestorów z realiami lokalnych gospodarek i społeczności.
    Autorzy opisują, jak lokalne uwarunkowania kulturowe stają się same w sobie czynnikami lokalizacji przedsiębiorstw, jak transformują pozostałe czynniki lokalizacji, jak wpływają na percepcję wynikających z nich korzyści przez odmiennych kulturowo inwestorów oraz jak ewoluują pod wpływem kontaktów z zagranicznymi inwestorami i podążającymi za nimi ekspatami. Nawiązują do formowania się globalnego rynku lokalizacji, na którym zgłaszany przez globalne firmy popyt na lokalne miejsca lokalizacji zderza się z podażą oferowanych przez lokalne społeczności miejsc lokalizacji traktowanych jako swoiste produkty lokalizacyjne, którymi stają się kraje, ich regiony różnej skali geograficznej, miasta i sektory narodowych gospodarek. Zwracają przy tym szczególną uwagę na kwestię atrakcyjności tych produktów lokalizacyjnych determinującą ich konkurencyjność. Analizują źródła przewagi konkurencyjnej lokalnych produktów lokalizacyjnych i proces jej dyskontowania przez interesariuszy procesu lokalizacji przedsiębiorstw dokonywanej w warunkach globalizacji oraz presji na zrównoważony ekologicznie i społecznie rozwój lokalny.

    Wstęp
    Kazimierz Kuciński
    Rozdział 1. Globalizacja a lokalizacja działalności gospodarczej
    Kazimierz Kuciński
    1.1. Lokalizacja przedsiębiorstw w warunkach globalizacji
    1.2. Istota globalnego zarządzania lokalizacją przedsiębiorstw
    1.3. Analiza globalnego zarządzania lokalizacją przedsiębiorstw
    1.4. Polska na globalnym rynku lokalizacji
    1.4.1. Uwarunkowania kulturowe
    1.4.2. Korporacje transnarodowe w Polsce
    1.4.3. Sektorowe implikacje lokalizacyjne globalizacji
    1.4.4. Regionalne implikacje lokalizacyjne globalizacji
    Rozdział 2. Lokalne uwarunkowania kulturowe lokalizacji przedsiębiorstw
    Jacek Brdulak
    2.1. Kulturowe czynniki lokalizacji przedsiębiorstw
    2.2. Czynnik kulturowy w teorii lokalizacji przedsiębiorstw
    2.2.1. Klasyczne teorie lokalizacji
    2.2.2. Behawioralne teorie lokalizacji
    2.3. Kulturowe aspekty lokalizacji w perspektywie teorii ekonomii
    2.4. Kwestia lokalizacji w perspektywie antropologii kultury
    2.5. Kultura w procesie podejmowania decyzji lokalizacyjnych
    2.5.1. Pojmowanie kultury
    2.5.2. Przedsiębiorstwo jako wytwór i składowa kultury
    2.5.3. Implikacje różnorodności kulturowej
    Rozdział 3. Lokalne produkty lokalizacyjne
    3.1. Kraje jako produkty lokalizacyjne
    Ewa Taylor
    3.1.1. Atrakcyjność lokalizacyjna krajów w globalnej gospodarce
    3.1.2. Kwantyfikacja atrakcyjności lokalizacyjnej krajów
    3.1.3. Jakościowe miary atrakcyjności lokalizacyjnej krajów
    3.1.4. Polska jako produkt lokalizacyjny
    3.1.5. Atrakcyjność lokalizacyjna regionów
    3.2. Miasta jako produkty lokalizacyjne
    Anna Rutkowska-Gurak
    3.2.1. Konkurencja miast i regionów
    3.2.2. Miasta w nowym paradygmacie rozwoju
    3.2.3. Globalizacja a rozwój miast
    3.2.4. Atrakcyjność lokalizacyjna miast
    3.3. Atrakcyjność inwestycyjna lokalnych sektorów
    Dorota Niedziółka
    3.3.1. Sektory gospodarek lokalnych jako produkty lokalizacyjne
    3.3.2. Lokalizacyjne implikacje globalizacji
    3.3.3. Korporacje transnarodowe jako aktorzy globalnej lokalizacji
    3.3.4. Lokalizacja działalności gospodarczej w warunkach globalizacji
    3.3.5. Glokalizacja polskiej elektroenergetyki
    Rozdział 4. Wrastanie korporacji transnarodowych w gospodarki lokalne
    4.1. Uwarunkowania lokalnego zakorzenienia korporacji transnarodowych
    Teresa Pakulska
    4.1.1. Redefinicja lokalizacji w warunkach globalizacji
    4.1.2. Lokalizacja a internacjonalizacja działalności gospodarczej
    4.1.3. Formy relokacji działalności gospodarczej korporacji transnarodowych
    4.1.4. Specyfika działalności gospodarczej a jej podatność na relokację
    4.2. Lokalizacyjne ukierunkowanie inwestycyjne korporacji transnarodowych
    Teresa Pakulska, Magdalena Szczepaniak-Rochowska
    4.2.1. Czynniki lokalizacji a fragmentaryzacja działalności gospodarczej korporacji transnarodowych
    4.2.2. Ukierunkowanie inwestycyjne korporacji transnarodowych i jego przejawy
    4.2.3. Kreowanie wartości poprzez relokację działalności gospodarczej
    4.2.4. Polska jako kraj goszczący korporacje transnarodowe
    4.3. Lokalne powiązania korporacji transnarodowych
    Małgorzata Poniatowska-Jaksch
    4.3.1. Globalne uwarunkowania powiązań lokalnych
    4.3.2. Współczesne sposoby wchodzenia na rynki lokalne
    4.3.3. Optymalizowanie lokalizacji jako przewaga konkurencyjna
    Rozdział 5. Lokalne implikacje globalizacji
    5.1. Wpływ globalizacji na rozwój regionalny i lokalny
    Monika Niedziółka
    5.1.1. Globalizacja a glokalizacja
    5.1.2. Lokalizacja przedsiębiorstw a globalizacja
    5.1.3. Regiony peryferyjne w dobie globalizacji
    5.2. Lokalne uwarunkowania lokalizacji przedsiębiorstw
    Michał Adam Leśniewski
    5.2.1. Lokalna perspektywa lokalizacji
    5.2.2. Delokalizacja a rozwój lokalny
    5.2.3. Lokalizacja a konkurencyjność
    5.3. Glokalizacja a lokalny ekorozwój
    Kazimierz Kuciński
    Aneks. Studium przypadku. Region siedlecko-bialski
    1. Region peryferyjny w dobie globalizacji
    2. Przesłanki lokalizacji przedsiębiorstw w regionach peryferyjnych
    3. Zdolność konkurowania regionów peryferyjnych w procesie globalizacji
    4. Zakończenie
    Bibliografia

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.