Miernik grubości lakieru służy do pomiaru grubości warstwy lakieru na podłożu stalowym, stalowym ocynkowanym również. Idealnie nadaje się do sprawdzania samochodów czy nie były szpachlowane lub dwukrotnie malowane. Miernik grubości lakieru mierzy grubość warstwy niemetalicznej (lakier, szpachla, plastik, itp.) na podłożu metalicznym (stal, stal ocynkowana). Miernik tak naprawdę mierzy odległość od powierzchni czujnika do powierzchni metalowej.
Miernik grubości lakieru jest wyposażony w element pomiarowy. W zależności od wersji jest on umieszczony na obudowie miernika grubości lakieru lub na przewodzie w sondzie. Aby dokonać pomiaru należy przyłożyć element pomiarowy do powierzchni badanej, należy wykonać to prostopadle lekko dociskając. W niespełna sekundę uzyskamy wynik pomiaru na wyświetlaczu. Badanie należy dokonywać na powierzchni czystej z prostego względu, gdy zabrudzenia znajdą się na lakierze wówczas miernik zmierzy grubość lakieru i zabrudzeń.
Jak badać samochody?
Badanie (pomiar) pojazdu należy rozpocząć od dachu i następnie na każdym elemencie samochodu dokonać kilka pomiarów (im więcej tym lepiej). Grubość oryginalnego lakieru (powłoki na samochodzie powinna zawierać się w przedziale 80 μm - 180 μm i na jednym pojeździe może odchylać się do 40% natomiast druga warstwa lakieru to pomiary dwukrotnie wyższe do 400 μm w przypadku wartości jeszcze wyższych mamy do czynienia ze szpachlą. Gdyby pojawiły się wątpliwości, to prawa strona powinna być pomalowana symetrycznie z lewą strona, jeśli to nie pomoże, należy porównać z drugim takim samym modelem samochodu oraz rocznikiem.
Mierniki grubości lakieru stosowane są przez:
komisy samochodowe
rzeczoznawcy samochodowi
lakiernie samochodowe
warsztaty samochodowe
blacharze i lakiernicy
indywidualni klienci (przy kupnie samochodu w celu określenia stanu nadwozia)
NIE RYZYKUJ!!!
Sprawdź auto przed zakupem. Kieruj się rozsądkiem i zadbaj o swoje bezpieczeństwo
Grubościomierz lakieru GL-2+ jest nowatorskim rozwiązaniem, posiadającym funkcję podpowiadającą za pomocą diody LED czy lakier jest oryginalny, za gruby czy może jest szpachla. Urządzenie oparte jest na nowoczesnym, szybkim procesorze.
Funkcja ASYSTENT LED podpowiada oceniającemu samochód czy miał on naprawy blacharsko-lakiernicze.
Gdy funkcja jest włączona, miernik sygnalizuje za pomocą diody LED o stanie blacharki:
- dioda nie świeci - lakier prawidłowy;
- dioda pulsuje - druga warstwa lakieru;
- dioda świeci w sposób ciągły - szpachla lub więcej warstw lakieru;
Należy zaznaczyć, że funkcja ASYSTENT ma jedynie pomóc w interpretacji pomiarów, nie może ona być podstawą do jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy samochód miał naprawy blacharsko-lakiernicze. Niemniej jednak dużo osób dokonujących ocen samochodów nie wie tak naprawdę co dana grubość lakieru oznacza, dlatego powyższa funkcja ma w tym pomóc.
Pomiar i wszystkie funkcje przedstawiane są na wyświetlaczu LCD. Rozdzielczość pomiaru wynosi 10µm a zakres pomiarowy od 0µm do 2100µm. Miernik posiada funkcję zerowania (kalibracja) - płytka do zerowania jest w komplecie. Obsługa miernika jest bardzo intuicyjna.
Urządzenie jest w całości wyprodukowane w Polsce.