Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Giro XEN najwyższy model MTB + kamera HD Blackbox

21-08-2014, 21:33
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 189 zł     
Użytkownik takwiele
numer aukcji: 4506621055
Miejscowość Zagnańsk
Wyświetleń: 33   
Koniec: 21-08-2014 21:15:56

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Marka: Giro
Waga (z opakowaniem): 2.00 [kg]
Rodzaj: Uniwersalny
Rozmiar: S
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Kontakt: 795 [zasłonięte] 996

Mail :  [zasłonięte]@tlen.pl

 

Przedmiotem sprzedaży jest:

Nowy, nieużywany kask MTB/Szosa Giro XEN rozmiar 51-55cm waga 313gr

 

 

+

Gratis spinka do łańcucha 9s lub 10 s

oraz buteleczka Niemieckiego oleju łańcuchowego


 

Witam

 

 

 

 

Jeśli chcesz kupić kask, a nie jesteś rowerzystą od 15 lat i nie za bardzo orientujesz się czym różnią się kaski za 100 zł od tych za 300 zł, a te za 300zł wydają Ci się takie same jak te za 1000zł, to przeczytaj kilka faktów, zajmie Ci to góra 5 minut, a zaoszczędzi źle wydanych pieniędzy i kłopotów, a wiedza pozostanie na dłużej

Rozmiar kasku, jak dobrać i jak zmierzyć?

 

Rozmiar w centymetrach podany jest przy większości kasków.

Należy dobrać kask, który nie przekręca się na głowie, nie jest zbyt luźny, ale tez nie uciska głowy.

Przykładowo jeśli kask ma regulację 51-55cm , a nasz pomiar to 53cm to na 100% kask będzie odpowiedni, gdy nasz wynik to 56cm kask może być minimalnie za ciasny i należy zastanowić się nad wyborem większego.

 

Kilka faktów na temat kasków:

1.      Podstawową rolą kasku jest ochrona głowy i zapewnienie bezpieczeństwa

2.      Komfort noszenia i ogólna wygoda użytkowania

3.      Ogólny wygląd kasku jak i nas samych w tymże nakryciu głowy

Ad.1 –

Bezpieczeństwo w kaskach tańszych tzw. NoName to sprawa drugorzędna, technologia to często klejenie warstwy zewnętrznej z wewnętrzną zresztą chyba nie musze nikogo przekonywać, że tanio znaczy dwa razy drożej i odnosi się to do kasków idealnie. Ale wracając do kasków firmowych, również widać spore różnice:

-technologia produkcji „in-mold” polega na stałym, niemożliwym do rozerwania złączeniu twardej warstwy pokrywającej kask z warstwą miękką, wewnętrzną odpowiedzialną za amortyzację i ochronę w momencie uderzenia oraz wygodę użytkowania. Tutaj sprawa ma się następująco- kaski firmowe posiadają specjalnie dobrane mieszanki wewnętrzne, które w momencie uderzenia lub upadku przejmują dużą część energii powstałej w czasie wypadku. W tańszych modelach mamy utwardzony styropian – jeśli ktoś uważa, że jest to ok, to równie dobrze może wyciąć sobie na głowę kawałek płyty styropianowej – wybór zostawiam kupującym.

-ochrona głowy: większość rowerzystów ginie w zderzeniach z samochodami, dzieje się tak dlatego, że auto podcina rower, a sam rowerzysta uderza całą siłą w maskę lub przednią szybę auta. Dlatego kaski firmowe, droższe, zwracają wielką uwagę na ochronę tyłu głowy rowerzysty. Wkładki oraz wewnętrzna część kasku odpowiednio amortyzuje drobne uderzenia, a przy większej sile upadku lub zderzenia przejmuje część energii uderzenia. Powłoka zewnętrzna w kaskach do 250 zł to najczęściej plastyk lub sztuczna masa, kaski droższe posiadają wzmocnienie dla dodatkowej ochrony.    

-daszek nie jest stosowany w kaskach szosowych, ale tylko dla tego, że zawodnicy często walczą o każdą sekundę czy nawet setne sekundy, daszek zmienia aerodynamikę i ogranicza widoczność co jest bardzo denerwujące gdy uciekamy przed peletonem lub jedziemy w dużej grupie, ogólnie sprawa wygląda tak, że daszki są niezalecane dla 5% rowerzystów, zazwyczaj zawodowo jeżdżących szosowo. Ale w lepszych kaskach mtb daszki są odczepiane i wymienne w razie uszkodzenia, co daje nam kask górki i szosowy w jednym. W innym przypadku daszek to same plusy.  Daszek stosowany jest w kaskach do jazdy po lasach, polnych drogach, MTB, maratonach czy zjazdach i podjazdach jako:

-daszek to ochrona przed gałęziami, wystającymi przedmiotami, a nawet nieprzyjemnymi spotkaniami z latającymi pajęczynami,

-daszek to ochrona przed latającym robactwem, kto wyciągał muchę z oka wie o czym mówię J

-daszek to ochrona przed słońcem, bardzo ważna rzecz szczególnie przy zjazdach, większość osób nosi okulary przeciwsłoneczne, jadąc lasem słońce przebija się przez konary drzew, by za chwilę rzucić cień, przy szybkiej jeździe rowerem tworzymy efekt stroboskopu -  oko ludzkie wariuje i zaczynamy praktycznie tracić widzenie

-daszek to ochrona przed deszczem i wiatrem, ostry wiatr jest częściowo wyłapywany przez daszek przez co oczy nie łzawią i nie tracimy widzenia, z deszczem sprawa ma się podobnie,

Ad. 2 –

Komfort noszenia ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie na rowerze, utarło się powiedzenia, że „dobry kask to taki o którym zapominamy, że go mamy na głowie”

Dlatego największe znaczenie ma kształt skorupy kasku, tańsze modele mają kask nieformowany i z mała możliwością regulacji, w droższych zastosowano formy będące odpowiednikami głowy człowieka, przoduje tutaj firma Giro, która opatentowała kształt swoich kasków na podstawie 20-letnich badań rozmiarów głowy kilku tysięcy osób. W ten sposób zrobiono kaski pasujące na  98% populacji. Jet to zastrzeżony system 3 rozmiarów, który mimo, że pasuje na 98% światowej populacji wydaję się jakby był zrobiony specjalnie dla nas.

- Waga kasku wpływa na nasze odczucia podczas dłuższego noszenia, kaski do 350 gram można uznać za normę, waga powyżej to już odczuwanie dyskomfortu, często kaski tańsze podają zaniżoną wagę lub wagę bez pasków, klamerek i daszków.

-Otwory wentylacyjne, nawet najdroższy kask nie będzie dawał takiego uczucia jakie czuje rowerzysta bez kasku, dlatego znaczenie ma tutaj ilość, kształt, rozmieszczenie otworów wentylacyjnych oraz sposób ich rozmieszczenia na kasku. Ponownie liderem jest tutaj firma GIRO, która opatentowała system „wind tunel” i zastosowała go w droższych modelach – polega to na stworzeniu na głowie sztucznego przeciągu. Otwory wentylacyjne przednie tworzą z tylnymi tunele, przez które przelatuje powietrze chłodząc naszą głowę.

-Kolor kasku nie jest tutaj bez znaczenia, nie muszę mówić, że czarny bardziej przyciąga promienie słoneczne, a tym samym zwiększa temperaturę na głowie

 

Ad. 3 –

Jeśli już wydajemy jakąś sumę pieniędzy to chcemy również aby nowy nabytek był na czasie i nie odstawał zbytnio od naszego poczucia estetyki. Z kaskami sprawa ma się jeszcze gorzej bo większość ludzi uważa, że w czapkach lub nakryciach głowy wygląda durnie. I tak samo jest z kaskami, trzeba dobrze wybrać, żeby potem nie żałować, Tańsze kaski za sprawą gorszej warstwy wewnętrznej często są masywne i wielkie, odstają na boki, sam wygląd to kwestia gustu, ale farby i wykończenie pozostawia wiele do życzenia. Droższe kaski idealnie pasują do głowy i są i wiele bardziej twarzowe i mniej „napompowane”   

 

   

 

Dlaczego kupić kask, akurat na mojej aukcji

Kilka faktów na temat kasku:

1.      Nowy, nieużywany, oryginalny, oryginalne opakowanie (część kasków na allegro to chińskie podróbki GIRO, BELL-a, FOX-a),

2.      Bardzo wysoka półka – kask profesjonalny, stosowany przez zawodowców, na stronie producenta umieszczony jako najwyższa półka,

3.      Bardzo drogi (cena normalna to 500-560 PLN),

4.      Niespotykany u nas na rynku model, model praktycznie nie występował w Polsce, co ma tez znaczenie, że na szlaku spotkać kogoś w takim samym kasku prawie niemożliwe.

5.      I miejsce w wielu rankingach czasopism rowerowych oraz użytkowników, oto co napisał jeden z allegrowiczów o tym kasku:

„W zestawieniu "What mountain bike" w kategorii najlepszych kasków na wycieczki górskie, Havoc bardzo długo był na trzecim miejscu zaraz za Fox Flux i niemal dwa razy droższym Giro Xen, który zadomowił się na pierwszej pozycji.”


6.      Bardzo wygodny (technologia Skull Hugging Luxury, która odpowiada za to, że kask pasuje na 98% populacji świata)

 

7.      System regulacji ROC LOC 4

Roc Loc jest opatentowanym przez Giro systemem trzymania się kasku na głowie dzięki specjalnej, mocowanej wielopunktowo opasce. Głowy ludzkie występują w najróżniejszych kształtach i rozmiarach, dlatego Roc Loc pozwala dopasować kask do niemalże każdej głowy. Poza tym, oferuje znakomite trzymanie kasku na tylnej części obwodu głowy

8.      Unikalny kolor, bardzo dobry podczas słonecznych dni, dobra widoczność rowerzysty, tylni „X” doskonale widoczny dla jadących za nami,

9.      Bardzo dobra wentylacja, kanały „Wind tunel”, tylne otwory, świetna opływowość,

Wentylacja „Wind Tunnel” System wentylacji , który łączy w sobie aktywne otwory wentylacyjne z wewnętrznymi kanałami wylotowymi, przepuszczając świeże, chłodne powietrze wokół głowy rowerzysty i jednocześnie wymuszając usuwanie gorącego i nieświeżego powietrza. Ta wymierna poprawa chłodzenia jest najważniejszą korzyścią oferowaną rowerzystom przez kaski firmy Giro.
 

Giro Xen to unikalna konstrukcja, która przy małej liczbie otworów uzyskała lepsze chłodzenie głowy niż kaski z 21-27 otworami, ma to szczególne znaczenie dla panów z łysinką, słońce nie pali nam głowy w zebrę i nie musimy się smarować, bo otwory ustawione są względem pędu powietrza i jest ich tylko 17

10.  Dopasowany do głowy, kask z serii niepompowanych, tylko droższe modele tak wyglądają, zdejmowany daszek, świetny kolor,

11.  Skorupa czyli warstwa zewnętrzna wykonana z poliwęglanu – tylko drogie modele,

12.   Technologia "in mold" czyli skorupa połączona trwale z warstwą wewnętrzną- wkładka z EPS z dobrymi właściwościami antypotowymi, zwiększająca komfort i bezpieczeństwo, stosowana w droższych modelach, tańsze „gąbka”,

13.  Kask odpowiedni dla dzieci i kobiet, rozmiar S 51-55cm odpowiada głowie nastolatków, większości kobiet i dużej części mężczyzn,

14.  Paski pokryte śliską powłoką zapobiegającą przetarciu i podrażnieniom skóry twarzy – tylko droższe modele,

15.  Osłona przeciwsłoneczna P.O.V TM - osłony przeciwsłoneczne Point Of View są zamocowane za pomocą opatentowanego mechanizmu umożliwiającego 15- stopniową regulację w pionie bez użycia narzędzi i w trakcie jazdy, które jednocześnie zapobiega stukaniu osłony i jej opadaniu w ciężkim i technicznym terenie,

 

16.  Bardzo dobra zabudowa i osłona tyłu głowy, przez użytkowników rowerowych forum uznana za najlepszą w historii,

 

  

    

System mocowania Roc Loc ® 4
* 17 otworów wentylacyjnych Wind Tunnel, wewnętrzne prowadzenie kanałów
* Technologia "in mold"- wkładka z EPS , skorupa z poliwęglanu
* Osłona przeciwsłoneczna POV regulowana w pionie w zakresie 15 stopni
* Zewnętrzna skorupa w stylu skate
* Regulowana osłona przeciwsłoneczna P.O.V®
* waga: od 300 g