GIPF ma miejsce przed Wielkim Wybuchem.... Wtedy nie było jeszcze niczego: ani czasu, ani przestrzeni, ani materii... absolutnie nic, tylko
potencjał, od którego wszystko wzięło swój początek. Bez tego potencjału, nie byłoby Wielkiego Wybuchu, ani niczego o istnieniu czego wiemy i mamy świadomość w obecnym czasie. Grający w
GIPF reprezentują ten potencjał; pionki zwycięzcy symbolizują przyczynę Wielkiego Wybuchu, początku wszystkiego – również wszechświata, który nieustannie rozszerza się od tamtego punktu. Wciąż dalej, i dalej...
GIPF jest grą logiczną dla dwóch graczy opartą na klasycznej koncepcji: gracze w turach, wprowadzają jednego pionka do gry, aż do ustawienia czterech w szeregu. Gdy tak się stanie, wtedy gracze usuwają swój rząd pionków i zdobywają wszystkie pionki przeciwnika, które stanowią jego przedłużenie. Taka zasada zdobywania pionków za każdym razem prowadzi do zupełnie nowej sytuacji na planszy.
Celem gry jest ustawianie kolejnych rzędów złożonych z przynajmniej 4 pionków własnego koloru i zdobywanie pionków przeciwnika tak, aby w efekcie końcowym nie miał on już możliwości wprowadzenia do gry żadnych pionków.
GIPF jest prostą i wciągającą grą, która łączy klasyczne systemy z zupełnie nowymi elementami. Pełna niespodzianek i oferująca nieograniczone możliwości, świetnie przemawia do sporadycznych graczy, jak i szerokiego grona fanatyków.
W 1998 roku gra GIPF została uznana przez GAMES Magazine najlepszą abstrakcyjną grą strategiczną. GIPF jest samodzielną grą, i przede wszystkim tak powinien być postrzegany. Poza tym jest to również nazwa
projektu, którego GIPF jest najważniejszym elementem.
Edycja: angielska
Instrukcja: polska
Liczba graczy: 2
Czas gry: 20 – 40 min.
Wiek graczy: od 9 lat
Zawartość pudełka:
- 1 plansza do gry
- 18 białych pionków
- 18 czarnych pionków
- 1 instrukcja
Waga: 0.9 kg
Producent: GIPF project