Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

GIOVANNI BATTISTA RUBINI AND THE BEL CANTO TENORS

26-09-2014, 5:26
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 273 zł     
Użytkownik bookstreet
numer aukcji: 4552046714
Miejscowość Kalisz
Wyświetleń: 7   
Koniec: 26-09-2014, 5:23

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Kondycja: bez śladów używania

info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

978[zasłonięte][zasłonięte]99037, 978[zasłonięte][zasłonięte]08866, 978[zasłonięte][zasłonięte]98625, 978[zasłonięte][zasłonięte]60660, 978[zasłonięte][zasłonięte]96016, 978-[zasłonięte][zasłonięte]99037, 978-[zasłonięte][zasłonięte]08866, 978-[zasłonięte][zasłonięte]98625, 978-[zasłonięte][zasłonięte]60660, 978-[zasłonięte][zasłonięte]96016
TEL: 607-[zasłonięte]-671
GG: [zasłonięte]16851
EMAIL: [zasłonięte]@bookstreet.pl

Kupując kilka książek za wysyłkę płacisz tylko raz! 

Do realizacji zamówienia przystępujemy po otrzymaniu zapłaty za towar lub wybraniu opcji przesyłki za pobraniem. Książki wysyłamy w ciągu 5-7 dni roboczych, nie ma możliwości szybszej realizacji.
Wystawiamy faktury VAT.

Giovanni Battista Rubini and the Bel Canto Tenors: History and Technique

PRODUCT DETAILS:
Author: Dan Marek
Language: English
Publisher: Scarecrow Press
Publication Date: 1 Aug 2013
Dimensions: 27.4 x 21.6 x 2.6 cm
Format: Paperback
Pages: 436
Condition: NEW
Product_ID: AD1ADD6677

Giovanni Battista Rubini (1[zasłonięte]794-18) was a legendary tenor and the first 19th-century non-castrati male singer to become an international star of opera. The previous two centuries had been the era of the castrati, with tenors and basses relegated to character and supporting roles in the operas of their time. Rubini stood apart because he not only matched the castrati in coloratura and pathos, but he also had an extraordinarily high voice. With Rubini's rise, and in his wake, several tenors came to sing roles written specifically for them by Rossini, Bellini, Donizetti, and many other lesser-known bel canto composers. Signaling the end of the dominance of castrati on stage, this period would last some forty years until the advent of grand opera, Wagner, and Verdi and the appearance of the first so-called High C from the chest by Gilbert-Louis Duprez in 1837. Since then, the accepted tenor sound has followed the tradition epitomized by Enrico Caruso and, in our own era, Luciano Pavarotti and Placido Domingo. Many composers, conductors, and performers would come to regard bel canto dramatic operas as decorative and vapid until Maria Callas and Tulio Serafin demonstrated the heights this genre of opera could reach. However, opera directors and opera performers of late who have expressed an interest in reviving selected masterpieces from the bel canto tradition have found themselves confronted with the problem of locating tenors versed in the vocal techniques necessary to carry the high tessituras. In Giovanni Battista Rubini and the Bel Canto Tenors: History and Technique, Dan H. Marek explores the extraordinary life of Rubini in order to frame this special period in the history of opera and connect the technique of the castrati who were among Rubini's instructors. Drawing on the work of Berton Coffin, Marek offers long-sought answers to the challenges presented by high tessitura of bel canto operas for tenors. To further assist working singers, Giovanni Battista Rubini and the Bel Canto Tenors includes over sixty pages of exercises written by Rubini himself before 1840, which Marek, for the first time ever, has adapted to acoustical phonetics. Professional singers, teachers and their students, vocal coaches, and opera conductors will find this work indispensable as the only English-language work on high tessitura for tenor and soprano singing.

Książki wysyłamy w ciągu 5-7 dni roboczych.


BEL CANTO BULLY Philip Eisenbeiss