ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]39239 |
Wymiar: |
14.5x23.5cm |
Nr wydania: |
1 |
Seria: |
- |
Ilość stron: |
456 |
Ocena: |
- |
Waga: |
0,81 kg |
Indeks: |
588[zasłonięte]00153KS |
Rok wydania: |
2012 |
Autor: |
Gimenez Bartlett Alicia |
Wydawca: |
Noir sur blanc |
Stan: |
Nowa |
Rodzaj okładki: |
Twarda |
Opis książki
Tytuł oryginału: Donde nadie te encuentre
Jest rok 1956. Renomowany francuski psychiatra, doktor Lucien Nourissier, udaje się do Barcelony. W swej pracy naukowej zajmuje się badaniem osobowości przestępców. Przedmiotem zainteresowania doktora jest Teresa Pla Meseguer, znana jako Pasterka, kobieta oskarżona o dwadzieścia dziewięć morderstw. Należy ona do maquis — antyfrankistowskiej partyzantki, dlatego też od dawna poszukuje jej Guardia Civil. Pasterka myli ścigającym tropy, ukrywa się samotnie w górach. Barceloński dziennikarz, Carlos Infante, jako jedyny, może mieć kluczowe informacje na temat poszukiwanej. Doktor Nourissier proponuje mu niecodzienne przedsięwzięcie: nie zadowalają go poznane dotychczas fakty dotyczące tajemniczej Teresy, marzy o osobistym spotkaniu z nią.
Lucien Nourissier i Carlos Infante wyruszają w podróż do regionu Maestrazgo, gdzie ukrywa się poszukiwana. Podczas wyprawy będą musieli zmylić czujność strażników, odróżnić tropy prawdziwe od fałszywych i stawić czoło tysiącom przeszkód.
Pasterka, bohaterka tej surowej, przejmującej opowieści, jest postacią autentyczną. Autorka kreśli sugestywny obraz zdumiewającej osoby, będącej zarówno kobietą, jak mężczyzną, całe życie uciekającej przed światem i samą sobą. Tam gdzie nikt cię nie znajdzie to powieść o ponownym odkrywaniu mrocznych okresów historii Hiszpanii, a także o bezbrzeżnej samotności człowieka.
Alicia Giménez-Bartlett urodziła się w 1951 r. w Almansa. W 1975 przeprowadziła się do Barcelony, gdzie mieszka do dziś.
Jest doktorem literatury, wykłada na Uniwersytecie w Barcelonie. Pisać zaczęła na początku lat ’80; jest pisarką o silnym charakterze i dużej wrażliwości, autorką esejów i kilkunastu powieści, nie tylko kryminalnych. Niektóre z nich mają ton bardzo intymny, jak choćby Una habitación ajena, która w 1997 roku zdobyła Kobiecą Nagrodę Lumen (Premio Femenino Lumen)