Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Gilly Nauczyciel uczeń Role instytucjonalne [spis]

25-03-2015, 12:40
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 33 zł      Aktualna cena: 30 zł     
Użytkownik DoktorSowa
numer aukcji: 5179165337
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 2   
Koniec: 25-03-2015 11:56:11

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Waga (z opakowaniem): 0.37 [kg]
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1987
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

"Nauczyciel-uczeń. Role instytucjonalne a reprezentacje"
tytuł oryginału Maître – élève. Rôles institutionnels et représentationsMichel Gilly
Wydawnictwo: Państwowe Wydawnictwo Naukowe
Tłumaczenie: Zofia Zakrzewska
Przedmowa i red. naukowa: Antonina Gurycka
Objętość: str. 308
ISBN: 83-01-07809-X
Wydanie: 1 z 1987




Spis treści :
PRZEDMOWA DO WYDANIA POLSKIEGO
WPROWADZENIE
CZĘŚĆ PIERWSZA Orientacje teoretyczne i operacyjne
Rozdział I. Reprezentacja drugiego człowieka badana na podstawie sądów o tym człowieku: założenia pracy badawczej
1. Funkcjonalistyczny punkt widzenia
Kryteria sytuacyjne oraz klasyczne pojęcia spostrzegania, sposobu ujmowania i reprezentacji drugiego człowieka
Wchodzące w grę czynności i perspektywa funkcjonalistyczna
2. O aktualnych konstrukcjach teoretycznych dotyczących reprezentacji
Reprezentacja jako produkt i jako proces
Reprezentacja indywidualna a reprezentacja społeczna
3. Reprezentacja drugiego człowieka na podstawie sądów o nim
Problemy zakresu reprezentacji
Przedstawianie drugiego człowieka a jego reprezentacja
Sądy jednostek o innych jednostkach a społeczna reprezentacja drugiego człowieka
Sądy jednostek o innych jednostkach a „funkcjonalny" charakter nprezentacji
Rozdział II. Od instytucji szkolnej do. reprezentacji partnera: w poszukiwaniu modelu analizy
1. Schemat ogólny (ukazany w odniesieniu do ucznia widzianego przez nauczyciela)
Warunki powstawania reprezentacji partnera
Normy instytucjonalne a system ujmowania drugiego człowieka
2. Uwagi na temat nauczyciela widzianego przez ucznia
CZĘŚĆ DRUGA
Wzajemne reprezentacje „nauczyciel—uczeń": wymiary i organizacja
Rozdział III. Jak nauczyciel widzi ucznia?
1. Badania czynnikowe wymiarów osobowości a reprezentacja ucznia powstająca u nauczyciela
Wyniki Burta
Inne odczytanie wyników Cattella
Wymiary proponowane przez Eysencka a oceny nauczycieli
2. Wymiary osobowości, wrażenia semantyczne i system reprezentacji
Od stwierdzenia izomorfizmu do hipotezy o wrażeniu semantycznym
Weryfikacja hipotezy
Powrót do systemu reprezentacji nauczyciela i do społecznego używania słów
3. Wartości szkolne a reprezentacja ucznia powstająca u nauczyciela — w świetle badań psychologii wychowawczej
Zmiana optyki
Wyniki analiz
4. Wnioski
Wymiary semantyczne a system reprezentacji nauczyciela
Organizacja reprezentacji posiadanej przez nauczyciela czy wymiary osobowości ucznia?
Wpływ społeczno-instytucjonalnego systemu normatywnego na organizację reprezentacji
Rozdział IV. Jak uczeń widzi nauczyciela?
1. Próba badań w przedszkolu
Problemy procedury
Spójna organizacja reprezentacji
„Moja pani" i nauczycielka innych dzieci
2. Organizacja reprezentacji w końcowej fazie szkoły początkowej
2.1. Zgodność autorów prac opartych na analizie czynnikowej, podkreślających wagę wrażenia ogólnego
2.2, Odwołanie się do funkcji zawodowych nauczyciela w rozwiązaniach typu wieloczynnikowego
3. Organizacja reprezentacji u starszych uczniów
Wyniki „Purdue Rating Scale for Instmctors" Remmersa i skal podobnego typu
Dane otrzymane za pomocą bardziej złożonych kwestionariuszy
4. Dyskusja
Wiek uczniów a organizacja reprezentacji
Wzajemne reprezentacje „nauczyciel-—uczeń" i hipoteza o nieporozumieniu
CZĘŚĆ TRZECIA
Niektóre czynniki ogólne w reprezentacji „nauczyciel—uczeń"
Rozdział V. Czynniki instytucjonalne i ideologiczne
1. Zadowolenie z wykonywania roli a bardziej lub mniej korzystny charakter reprezentacji
Wpływ pozycji szkolnej ucznia w klasie
Wpływ kompetencji nauczyciela
2. Cole edukacji a organizacja reprezentacji
Zadania szkoły a organizacja reprezentacji ucznia u nauczyciela
Funkcja edukacyjna a organizacja reprezentacji dziecka u człowieka dorosłego
Normy odniesienia, wskaźniki sytuacyjne a reprezentacja ucznia posiada na przez nauczyciela
Konflikt pomiędzy wpływami czynników instytucjonalnych i ideologicznych
Omówienie problemu
Ideologie pedagogiczne a reprezentacja ucznia posiadana przez nauczyciela
Ideologie związkowo a reprezentacja ucznia posiadana przez nauczyciela
5. Wnioski
Rozdział VI. Inne czynniki: środowisko społeczne i płeć
1. Wpływ środowiska społecznego
Możliwe sposoby wpływu środowiska społecznego
Środowisko społeczne spostrzeganego ucznia
Środowisko społeczne ucznia a spostrzeganie nauczyciela
2. Wpływ płci
Wpływ płci ucznia
Wpływ płci nauczyciela
Jak na reprezentację wpływa płeć partnerów?
Feminizacja nauczycielstwa a nauka szkolna chłopców
CZĘŚĆ CZWARTA
Reprezentacja partnera a jakość działalności wychowawczej
Rozdział VII. Wierność reprezentacji ucznia posiadanej przez nauczyciela a działalność wychowawcza
1. Problem
Dwie płaszczyzny informacji o uczniach
Informacja o drugim człowieku a cele wychowawcze
Informacja o drugim człowieku a postawy
1.4. Informacje o uczniu, czynniki instytucjonalne a systemy reprezentacji dwóch partnerów
2. Niefortunne podejście operacyjne
Kontekst teoretyczny i podejście operacyjne: „empatia", czyli wierność percepcji drugiego człowieka
Teza i podstawowa hipoteza
Granice danych empirycznych w psychologii wychowawczej
Niektóre ogólne przyczyny napotykanych niepowodzeń
3, Problem otwarty w psychologii wychowania
Argument efektu progowego
Problem zmiennej zależnej
Zmienność międzyklasowa, zmienność wewnątrz klasy a wypełnianie roli zawodowej przez nauczyciela
Wnioski
Rozdział VIII. Informacja zwrotna pochodna od obraza nauczyciela. Teoria równowagi a polepszanie stosunków „nauczyciel—uczeń"
Kontekst teoretyczny: spójność poznawcza a organizacja reprezentacji
Zastosowanie wybranej hipotezy do badań z zakresu psychologii wychowawczej
Pionierskie badania Gege'a, Runkela i Chatterjee
Inne badania
Eksperymenty
,,Badania w działaniu"
5. Dyskusja ogólna
Modyfikacje społecznej percepcji uczniów a zachowania nauczyciela
Wpływ informacji zwrotnej a zawodowa rola nauczyciela
Rozdział IX. Reprezentacja ucznia posiadana przez nauczyciela o wpływ oczekiwań
1. Zniekształcenia eksperymentów, wpływ oczekiwań a podstawowy paradygmat eksperymentalny
Środowisko społeczne a zniekształcenia zawinione przez eksperymentatora
Hipoteza robocza, antycypacja wyników i Wpływ oczekiwań
Podstawowy paradygmat eksperymentalny
2. Pionierskie badania Rosenthala i Jacobsona
1.2. Badania Rosenthala i Jacobsona
2.2. Krytyka metodologii, mogąca podważyć rezultaty
2.3. O jaką stawkę tu idzie, czyli głębokie przyczyny kontrowersji
. 3. Eksperymenty w sytuacjach wychowawczych; wyjście poza pozorne sprzeczności
3.1. Problemy eksperymentów nad wpływem oczekiwań w sytuacji wychowawczej
Uwarunkowania sytuacyjne, czyli poszukiwanie odpowiedniego modelu wyjaśniającego
Możliwa do wyjaśnienia sprzeczność wyników
Wnioski
4. Badania różnicowe w sytuacjach wychowawczych
Sytuacja typowa
Spójność danych różnicowych
5. Wnioski
Refleksje końcowe
Reprezentacja partnera a działalność wychowawcza
Jaką drogę przebyła psychologia wychowawcza i jaką ma przed sobą?
Psychologia wychowawcza jako dyscyplina podstawowa
Bibliografia
Indeks nazwisk



KSIĄŻKA JEST W STANIE DOBRYM (przybrudzenia okładki)


Opłata za przesyłkę (wg cennika Poczty Polskiej):
5,90 zł listem poleconym
7,20 zł listem poleconym priorytetowym
Przy przesyłce nierejestrowanej brak możliwości reklamowania na Poczcie !!! – przy opłacaniu takiej przesyłki proszę o uwzględnienie takiego ryzyka.
3,70 zł listem ekonomicznym
4,50 zł listem priorytetowym
Zapraszam do przejrzenia moich pozostałych aukcji.
Gdy wylicytujesz więcej książek wysyłka łączna pozwoli Ci zaoszczędzić koszty przesyłki.

LICYTUJ ROZSĄDNIE - NIE ODWOŁUJE ZŁOŻONYCH OFERT