Radeon HD 6000 zbudowane są na nowym układzie Barts, który jako pierwszy trafia na rynek. Barts to układ graficzny segmentu performance, następca obecnie produkowanego GPU Cypress (HD 58xx). Układ dysponuje nową architekturą procesorów strumieniowych, w której pojedynczy shader składa się z czterech procesorów, zamiast pięciu, jak to miało miejsce w serii HD 5000. Układy są zbudowane w oparciu o bloki RPE (Render and Processing Engine), wyposażone są w 12-14 silniki SIMD oraz posiadają 256-bitowy interfejs pamięci GDDR5.
W porównaniu do układów poprzedniej generacji (HD 5000) nowa architektura oferuje wyższą wydajność w stosunku do powierzchni oraz pobieranej energii. Oferuje także dwukrotnie wyższą wydajność tesselacji, nową, bardziej skuteczną metodę wygładzania krawędzi (morfologiczny antyaliasing) oraz ulepszony filtr anizotropowy. Sam układ Barts, będący podstawą kart, składa się z około 1,7 miliarda tranzystorów i ma powierzchnię 255 mm^(2). Produkowany jest nadal w 40-nanometrowym wymiarze technologicznym.
(kliknij, aby powiększyć)
(kliknij, aby powiększyć)
(kliknij, aby powiększyć)
Radeony HD 6000 wprowadzą wsparcie dla wyświetlania obrazu stereoskopowego (technologia AMD HD3D), nowy standard złącza - mini Display Port 1.2 oraz HDMI 1.4a oraz UVD 3.0, który zapewni sprzętowe wsparcie dla formatów MPEG-2, DivX, MVC oraz Blu-ray 3D. Ponadto referencyjne karty graficzne mogą wyświetlać obraz na większej ilości monitorów dzięki ulepszonej technologii Eyefinity i ulepszonemu złączu Display Port (miniDP). Wersja 1.2 będzie mogła bowiem obsłużyć aż trzy monitory z jednego gniazda jednocześnie i to w dodatku w 3D. Karta zbudowana jest w oparciu o złącze PCI Express w wersji 2.1.
RADEON SERIA HD 6800
Karty graficzne z serii Radeon HD 6800 zbudowane są na nowym układzie Barts, który jako pierwszy trafia na rynek. Barts to układ graficzny segmentu performance, następca obecnie produkowanego GPU Cypress (HD 58xx). Układ dysponuje nową architekturą procesorów strumieniowych, w której pojedynczy shader składa się z czterech procesorów, zamiast pięciu, jak to miało miejsce w serii HD 5000. Układy są zbudowane w oparciu o bloki RPE (Render and Processing Engine), wyposażone są w 12-14 silniki SIMD oraz posiadają 256-bitowy interfejs pamięci GDDR5.
W porównaniu do układów poprzedniej generacji (HD 5000) nowa architektura oferuje wyższą wydajność w stosunku do powierzchni oraz pobieranej energii. Oferuje także dwukrotnie wyższą wydajność tesselacji, nową, bardziej skuteczną metodę wygładzania krawędzi (morfologiczny antyaliasing) oraz ulepszony filtr anizotropowy. Sam układ Barts, będący podstawą kart, składa się z około 1,7 miliarda tranzystorów i ma powierzchnię 255 mm^(2). Produkowany jest nadal w 40-nanometrowym wymiarze technologicznym.
Radeony HD 6800 wprowadzą wsparcie dla wyświetlania obrazu stereoskopowego (technologia AMD HD3D), nowy standard złącza - mini Display Port 1.2 oraz HDMI 1.4a oraz UVD 3.0, który zapewni sprzętowe wsparcie dla formatów MPEG-2, DivX, MVC oraz Blu-ray 3D. Ponadto referencyjne karty graficzne mogą wyświetlać obraz na większej ilości monitorów dzięki ulepszonej technologii Eyefinity i ulepszonemu złączu Display Port (miniDP). Wersja 1.2 będzie mogła bowiem obsłużyć aż trzy monitory z jednego gniazda jednocześnie i to w dodatku w 3D. Karta zbudowana jest w oparciu o złącze PCI Express w wersji 2.1.
Akceleruj wyświetlanie oraz proces obróbki zdjęć i wideo HD
Skróć czas realizacji swoich najbardziej wymagających zadań. Wykorzystaj moc nowoczesnej karty graficznej HD i ciesz się płynnym odtwarzaniem z Internetu materiałów wideo 1080p, wyświetlaj błyskawicznie zdjęcia o wysokiej rozdzielczości i zapewnij turbodoładowanie ulubionym aplikacjom multimedialnym. Używaj przeglądarek internetowych wykorzystujących akcelerację GPU i obsługujących HTML5 – takich jak Google Chrome™ i Internet Explorer® 9 – i ciesz się bogatszymi wrażeniami w Sieci.
Wprowadź swojego peceta w erę 3D
Pokonaj granicę swojego ekranu. Pozwól się oczarować rewelacyjnym filmom Blu-Ray 3D™, oglądaj i edytuj swoje zdjęcia oraz przeglądaj Sieć – a wszystko to w stereoskopowym 3D o jakości HD.
Ciesz się grami DirectX 11
Zobacz co umykało dotąd Twoim oczom. Oglądaj naturalnie wyglądające postacie oraz niesamowicie szczegółowy teren i środowiska gier w najnowszych tytułach DX11.