Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Giełda i psychologia. Behawioralne... [nowa]

07-03-2012, 0:12
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 42.90 zł     
Użytkownik ksieg-inter_pl
numer aukcji: 2105980568
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 8   
Koniec: 08-03-2012 07:59:47
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Giełda i psychologia. Behawioralne aspekty inwestowania na rynku papierów wartościowych. Wydanie trzecie rozszerzone

Piotr Zielonka

Dane:
  • ISBN:[zasłonięte]978-8356-073-2
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: CeDeWu
  • wymiary: 176 x 250 mm
  • Rok wydania: 2011
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Obok analizy fundamentalnej, portfelowej oraz popularnej wśród inwestorów analizy technicznej coraz większe uznanie uczestników rynku znajdują finanse behawioralne, czyli psychologiczne podejście do rynku papierów wartościowych. Niniejsza praca wpisuje się w ten ostatni nurt.
    W książce opisano proces podejmowania decyzji inwestycyjnych na podstawie teorii perspektywy Daniela Kahnemana i Amosa Tversky'ego, za którą ten pierwszy otrzymał w 2002 roku Nagrodę Nobla w dziedzinie ekonomii. Zaprezentowano również długą listę mechanizmów psychologicznych w sferze poznawczej, motywacyjnej i emocjonalnej inwestora. Omówiono też problematykę dyskontowania odroczonych wypłat.
    Książka skierowana jest zarówno do osób zajmujących się teorią rynku, jak i do praktyków - jednym i drugim pomoże w zrozumieniu psychologicznych uwarunkowań inwestowania.
    Niniejsza publikacja nie tylko zapoznaje Czytelnika z różnymi zaskakującymi fenomenami psychologii rynku finansowego, lecz także ukazuje ich źródła i przedstawia wyjaśnienia oparte na poważnych teoriach naukowych. Nie ma wątpliwości, że Czytelnik ma do czynienia z jednym z najbardziej kompetentnych wykładów w tej dziedzinie.
    Prof. dr hab. Tadeusz Tyszka
    Akademia Leona Koźmińskiego
    Książka Piotra Zielonki w systematyczny sposób prezentuje zarówno najważniejsze dokonania psychologii rynku finansowego, jak i - co stanowi szczególny walor publikacji - dorobek wieloletnich badań autora prowadzonych w tej dziedzinie. I dla osób profesjonalnie związanych z rynkiem finansowym, i dla aktywnych inwestorów książka ta stanowić będzie doskonałą okazję do refleksji nad stosowanymi strategiami inwestycyjnymi oraz kontekstem podejmowanych decyzji.
    Dr Grzegorz Łętocha
    Dyrektor Departamentu Zarządzania Aktywami, BPH TFI S.A.
    Wiceprezes Związku Maklerów i Doradców
    Mało jest jeszcze książek, które dawałyby całościowy obraz ewolucji finansów behawioralnych i wzajemnych zależności między ich elementami. Pracę Zielonki niewątpliwie wyróżnia to, że jest jedną z takich książek.
    Andrzej Sławiński
    Profesor Szkoły Głównej Handlowej
    Podstawowym osiągnięciem pracy jest wskazanie związków analizy technicznej z analizą behawioralną, a zwłaszcza tego, że zachowania w analizie technicznej nie wynikają z metod tej analizy, lecz z przesłanek psychologicznych.
    Prof. dr hab. Krzysztof Jajuga
    Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

    Wstęp do wydania trzeciego 7
    Wprowadzenie 9
    Część I. Podejście preskryptywne i normatywne
    Rozdział 1
    Analiza techniczna i fundamentalna 19
    1.1. Analiza techniczna 19
    1.2. Analiza fundamentalna 24
    Rozdział 2
    Nowoczesna teoria portfelowa i efektywność rynku 27
    2.1. Teoria portfelowa 27
    2.2. Model wyceny aktywów kapitałowych CAPM 28
    2.3. Efektywność rynku oraz racjonalność inwestora 31
    Rozdział 3
    Odstępstwa od efektywności rynku - anomalie 37
    3.1. Dodatnie krótkoterminowe autokorelacje stóp zwrotu 39
    3.2. Ujemne długoterminowe autokorelacje stóp zwrotu 40
    3.3. Efekt kalendarza 40
    3.4. Nadmierne obroty giełdowe 41
    3.5. Zagadka zamkniętych funduszy inwestycyjnych 41
    3.6. Zagadkowa stopa zwrotu z pierwotnych ofert publicznych 42
    3.7. Przewidywalność stóp zwrotu na podstawie innych zmiennych 42
    3.7.1. Zależność stopy zwrotu z akcji od wielkości spółki 42
    3.7.2. Zależność poziomu cen akcji od wartości wskaźników fundamentalnych 42
    3.8. Poinformacyjny dryf ceny 43
    3.9. Odkryte anomalie a hipoteza efektywności rynku 44
    Część II. Podejście deskryptywne
    Rozdział 4
    Skłonności poznawcze inwestorów 47
    4.1. Nadmierna pewność własnej wiedzy i umiejętności 47
    4.2. Złudzenie kontroli 50
    4.3. Nadmierny optymizm 52
    4.4. Pułapka potwierdzania 54
    4.5. Efekt myślenia wstecznego 57
    4.6. Heurystyka dostępności 60
    4.7. Heurystyka zakotwiczenia 63
    4.8. Heurystyka afektu 65
    4.9. Dysonans poznawczy 66
    4.10. Podstawowy błąd atrybucji 68
    4.11. Heurystyka reprezentatywności oraz konserwatyzm poznawczy 69
    4.12. Dodatni i ujemny efekt świeżości 72
    Rozdział 5
    Skłonności motywacyjne inwestorów 77
    5.1. Teoria perspektywy 77
    5.1.1. Pierwsza część teorii perspektywy 80
    5.1.2. Druga część teorii perspektywy 83
    5.2. Inklinacje związane z niedokończoną inwestycją 90
    5.2.1. Księgowanie mentalne i jego konsekwencje 90
    5.2.2. Efekt utopionych kosztów 92
    5.2.3. Hedoniczne kadrowanie 95
    5.2.4. Efekt dyspozycji 98
    5.2.5. Krótkowzroczne unikanie strat 99
    5.2.6. Efekt posiadania 101
    5.2.7. Efekt status quo 102
    5.3. Inklinacje związane z wynikami ostatnio zakończonej inwestycji 103
    5.4. O emocjach w inwestowaniu 104
    5.5. Behawioralne modele rynku finansowego 107
    Rozdział 6
    Dyskontowanie odroczonych wypłat 115
    6.1. Czynniki determinujące proces dyskontowania 118
    6.2. Zmiana preferencji w czasie 120
    6.3. Podsumowanie 123
    Część III. Wybrane badania empiryczne
    Rozdział 7
    Ocena napływających informacji oraz sygnałów analizy technicznej 127
    7.1. Czynniki prognostyczne w opinii analityków 127
    7.2. Sygnały analizy technicznej jako reprezentacja powszechnie występujących heurystyk 132
    Rozdział 8
    Skłonności poznawcze a prognozowanie niepewnych zdarzeń 137
    8.1. Optymalne strategie prognozowania zdarzeń binarnych 147
    8.2. Kto i kiedy stosuje krótko- lub długoterminowe strategie prognozowania? 148
    8.3. Kto i kiedy stosuje strategie momentum lub kontrarian? 149
    8.4. Wpływ dostępu do sekwencji minionych zdarzeń 150
    Rozdział 9
    Jak eksperci tłumaczą własne błędy w prognozowaniu? Analitycy finansowi versus meteorolodzy 151
    Zakończenie 159
    Spis rysunków 163
    Spis tabel 165
    Przypisy 167
    Bibliografia 187

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.