Akcja gry rozgrywa się w niewielkim miasteczku Gravenville. Zadaniem gracza jest straszenie jego mieszkańców. Kampania singleplayer składa się z dwudziestu etapów. Poszczególne poziomy są wyjątkowo zróżnicowane. Kolejne etapy rozgrywają się między innymi na terenie lokalnego posterunku policji, wewnątrz szpitala, czy też w lesie. Każdy z poziomów posiada kilka zadań, których obowiązkowo trzeba się podjąć. Gracz musi na przykład uwolnić więzionego przez wiele stuleci ducha, przerazić lokalnego mafioza, czy też doprowadzić grupkę zapaleńców do mitycznej Księgi Śmierci.
Do naszej dyspozycji oddano ponad 20 różnych typów zjaw. Kolejne duchy pojawiają się w miarę rozwoju rozgrywki. Każdy z potworów dysponuje indywidualnymi mocami i umiejętnościami. Większość z nich związana jest ze straszeniem ludzi i to na możliwie jak najwięcej sposobów. Każdy z mieszkańców Gravenville zachowuje się nieco inaczej. Przed przystąpieniem do właściwej akcji gracz powinien więc poznać czego poszczególne osoby najbardziej się lękają, tak aby móc wiedzę tę odpowiednio wykorzystać.
Interfejs obsługi w dalszym ciągu jest bardzo przejrzysty. Na uwagę zasługuje również szczegółowa oprawa wizualna gry. Niektórym mocom towarzyszą dodatkowe efekty świetlne. Zadbano również o realistyczne odwzorowanie zachowań mieszkańców Gravenville.