Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

GEOMETRIA PRZEGLĄD WYBRANYCH ZAGADNIEŃ ANNA BŁACH

08-01-2015, 15:54
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 11.99 zł     
Użytkownik lubwar
numer aukcji: 4944341322
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 1   
Koniec: 08-01-2015 15:18:18

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.50 [kg]
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1998
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Oferuję nową książkę, wg opisu poniżej:

Autor

Anna Błach

Tytuł

Geometria
przegląd wybranych zagadnień dla uczniów i studentów

Rok wydania

Wydawnictwo

ilustracje zdjęcia rysunki

Stron

Okładka, oprawa

Stan i inne informacje

1998

ARKADY

tak

144

miękka

NOWA

Opis

GEOMETRIA. Przegląd wybranych zagadnień dla uczniów i studentów

Błach Anna

ISBN 83-[zasłonięte]-4047-4, Oprawa broszurowa, Format 24x17 cm, Stron 144, Ilustracji 200

Wydawca: Arkady
OFERTA WAŻNA DO WYCZERPANIA NAKŁADU.

Opracowanie niniejsze z zakresu geometrii ujętej w program szkół średnich ogólnokształcących i technicznych ma na celu powtórzenie materiału, która jest podstawą realizacji programu nauczania technicznej szkoły wyższej oraz uzupełnienie braków wynikających z ewentualnego zaniechania realizacji pełnego programu w szkole średniej.

Spis treści:
- Materiały i przybory rysunkowe
- Forma graficzna rysunku
- Przestrzeń euklidesowa
- Elementy niewłaściwe
- Metody odwzorowań
- Wzajemne położenie elementów w przestrzeni
- Związki miarowe
- Niektóre konstrukcje planimetryczne
- Miejsca geometryczne
- Wielokąty
- Wielościany
- Krzywe stopnia drugiego [stożkowe]
- Powierzchnie

Rok wydania 1998

spis treści lub fragment

SPIS TREŚCI

1. WIADOMOŚCI WSTĘPNE ...

2. MATERIAŁY l PRZYBORY RYSUNKOWE

2.1. Materiały ...............

2.2. Przybory rysunkowe ............

3. FORMA GRAFICZNA RYSUNKU ...

3.1. Linie rysunkowe .............

3.2. Pismo techniczne ............

4. PRZESTRZEŃ EUKLIDESOWA . ........

4.1. Pojęcia pierwotne ............

4.2. Konstrukcyjne określenie podstawowych elementów przestrzeni .

5. ELEMENTY NIEWŁAŚCIWE ..........

5.1. Punkt niewłaściwy ............

5.2. Prosta niewłaściwa ............

5.3. Płaszczyzna niewłaściwa ...........

6. METODY ODWZOROWAŃ

6.1. Zasady rzutowania ............

6.2. Najczęściej stosowane metody odwzorowań ......

7. WZAJEMNE POŁOŻENIE ELEMENTÓW W PRZESTRZENI

7.1. Elementy przynależne ...........

7.2. Elementy równoległe ............

7.3. Elementy prostopadłe ...........

7.4. Elementy wspólne ............

8. ZWIĄZKI MIAROWE . . . .........

8.1. Odległości ..............

8.2. Kąty ................

9. NIEKTÓRE KONSTRUKCJE PLAŃIMETRYCZŃE

9.1. Podział odcinka wg zadanej proporcji .......

9.2. Konstrukcja trójkąta prostokątnego ........

9.3. Złoty podział odcinka ...........

9.4. Proste styczne do danego okręgu przechodzące przez zadany punkt

9.5. Proste styczne do dwóch danych okręgów ......

9,6. Łączenie łuków kołowych o różnych krzywiznach ....

9.7. Zadania ...............

9.8. Konstrukcje pomocnicze ...........

10. MIEJSCA GEOMETRYCZNE .........

10.1. Dwusieczna kąta ...........

10.2. Symetralna odcinka ...........

10.3. Miejsca geometryczne dotyczące okręgów . . . . .

10.4. Okrąg Apoloniusza ...........

11. WIELOKĄTY ...........

11.1. Niektóre własności wielokątów wypukłych i ich podziały .

11.2. Wielokąty foremne ...........

12. WIELOŚCIANY ............

12.1. Graniastosłup ............

12.2. Ostrosłup .............

12.3. Wielościany foremne ..........

13. KRZYWE STOPNIA DRUGIEGO (STOŻKOWE) .

13.1. Niektóre własności krzywych stożkowych . , . . .

13.2. Klasyfikacja krzywych stożkowych .......

13.3. Średnice sprzężone ...........

1 3.4. Elementy określające stożkową ........

13.5. Konstrukcje krzywych stożkowych .......

13.6. Styczne do krzywych stożkowych .......

14. POWIERZCHNIE ........

14.1. Podział powierzchni ..........

14.2. Sfera ..............

14.3. Powierzchnia walcowa ..........

14.4. Powierzchnia stożkowa ..........

14.5. Inne często spotykane powierzchnie ...,.,

WPROWADZONE OZNACZENIA ...

SKOROWIDZ .........

1. WIADOMOŚCI WSTĘPNE

Opracowanie niniejsze z zakresu geometrii ujętej w programach szkół średnich ogólnokształcących i technicznych ma na celu powtórzenie, przy­pomnienie, ugruntowanie i zebranie w całość tej części materiału, która jest podstawa realizacji programu nauczania technicznej szkoły wyższej oraz uzupełnienie braków wynikających z ewentualnego zaniechania realizacji pełnego programu w szkole średniej.

Należy wyraźnie podkreślić, że decydując się na formę repetytorium, ograniczono się tylko do przedstawienia nieznacznej części materiału zawar­tego w programie szkoły średniej. Jednak wydaje się, że podano tutaj większość informacji niezbędnych do realizacji programu przewidzianego dla wyższych szkół technicznych, szczególnie na wydziałach kształcących inżynierów konstruktorów w różnych specjalnościach.

Opracowanie to może służyć studentom jako encyklopedyczny zbiór informacji, których niekoniecznie trzeba się uczyć na pamięć, lecz które warto mieć „pod ręka" w razie potrzeby.

Wprowadzono także dodatkowo informacje wykraczające poza obowiąz­kowy program szkoły średniej w celu umożliwienia osobom chętnym poszerzenie wiadomości.

Znajomość geometrii elementarnej w zakresie planimetrii i stereometrii jest podstawą do realizacji zajęć z geometrii wykreślnej, a także może być pomocna w nauce geometrii analitycznej na poziomie wyższej szkoły technicznej. Materiał umożliwia także powtórkę podstawowych wiadomości z zakresu rysunku technicznego, na kanwie których realizowany jest program grafiki inżynierskiej w szkołach wyższych.

W programie repetytorium skomasowany jest materiał realizowany w cza­sie nauczania w kilku kolejnych klasach, lecz rozrzucony w kilku podręcz­nikach szkoły podstawowej oraz średniej, co utrudnia szybkie znalezienie potrzebnej informacji.

Coraz popularniejsza obecnie praktyka przyjmowania studentów na uczelnię bez egzaminu wstępnego eliminuje konieczność powtórki materiału bezpośrednio przed rozpoczęciem studiów, co jest często przyczyną niedo­statku (pamięć nie zawsze sięga daleko wstecz) podstawowych wiadomości niezbędnych do opanowania programu nauczania