Przedmiotem aukcji jest ustawienie zbieżności samochodu osobowego kół przednich.
Dlaczego warto kontrolować zbieżność?
Nawet gdy z zachowania samochodu nie odczytujemy żadnych negatywnych przesłanek, parametry zbieżności mogą odbiegać od fabrycznych wartości. W wyniku takiej sytuacji dochodzi do zwiększonych oporów toczenia a co za tym idzie nadmiernego zużycia opon oraz paliwa. Nie bez znaczenia będzie tu fakt obniżonego poziomu bezpieczeństwa w postaci niejednokrotnie nerwowej reakcji samochodu na ruch kierownicy - do której, na przestrzeni wielu kilometrów już się przyzwyczailiśmy a niekoniecznie, jak zwykło się mawiać jest "typowe dla danej marki samochodu". Znane są też przypadki nieprawidłowej pracy systemów ESP spowodowanych np. zgiętym drążkiem kierowniczym (gdy mamy skręconą kierownice a jedziemy na wprost, ESP próbuje ingerować, gdyż taka sytuacja dla komputera oznacza poślizg).
Źle ustawiona „geometria” kół może być niebezpieczna dla jazdy, a w najlepszym przypadku będzie niszczyć niektóre elementy samochodu. Chociaż nie jest to obowiązkowe, warto czasami dokonać pełnej kontroli kątów zawieszenia kół.
Właściciele samochodów zbyt często lekceważą prawidłowe ustawienie kątów kół w swoich pojazdach. Nawet kupując używany samochód, rzadko kiedy przed podpisaniem umowy decydują się na sprawdzenie „geometrii”. Ma ona ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy, sterowalność auta, jego stabilność i szybkość zużycia ogumienia.
Koła przednie
Najważniejsza jest zbieżność i kąt pochylenia kół przednich, ponieważ na naszych wyboistych i dziurawych drogach najłatwiej ulegają rozregulowaniu. W naszej rzeczywistości należałoby sprawdzać „geometrię” kół przednich przed rozpoczęciem każdego sezonu letniego. Przy zakupie używanego samochodu należy to zrobić od razu. Najpierw jednak trzeba sprawdzić i wyeliminować luzy w zawieszeniu, a potem dopiero sprawdzamy geometrię". Jest to niewielki wydatek, a właściwa "geometria" kół przednich poprawi bezpieczeństwo jazdy i uchroni przed przyspieszonym zużyciem opon.
Cztery kąty
Najważniejsze w geometrii są cztery wartości: kąt pochylenia kół, kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół. Jeżeli ustawienie kół jest niewłaściwe, następuje wówczas szybkie, nierównomierne zużywanie się ogumienia. Pochylenie i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy decyduje natomiast o stabilności samochodu w czasie jazdy, wpływa bowiem na jego sterowalność. Nieprawidłowe wyprzedzenie sworznia zwrotnicy powoduje niestabilność auta w czasie jazdy. Właściwa zbieżność kół zapewnia uniknięcie poślizgu bocznego, poprawia w ogóle stabilność kierowania oraz zapobiega nadmiernemu zużyciu ogumienia.
Sprawdzaj co roku !!!
Zawsze przed zakupem używanego samochodu radzimy sprawdzić „geometrię” oraz rutynowo raz w roku przed rozpoczęciem sezonu letniego. Jest to niewielki wydatek, ale wart poniesienia, ponieważ ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy.
U.W.A.G.A
Jeżeli ustawienie kół jest niewłaściwe, następuje wówczas szybkie, nierównomierne zużywanie się ogumienia. Pochylenie i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy decyduje natomiast o stabilności samochodu w czasie jazdy, wpływa bowiem na jego sterowalność. Nieprawidłowe wyprzedzenie sworznia zwrotnicy powoduje niestabilność auta w czasie jazdy. Właściwa zbieżność kół zapewnia uniknięcie poślizgu bocznego, poprawia w ogóle stabilność kierowania oraz zapobiega nadmiernemu zużyciu ogumienia. Przed pomiarem trzeba wyeliminować wszystkie luzy na sworzniach zwrotnicy i na drążkach kierowniczych.
"Aukcja dotyczy samej zbieżności kół przednich"
Możliwa jest również
Pełna geometria kół: Czyli : - kąta pochylenia kół, - kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, - kąt wyprzedzenia sworznia - zwrotnicy oraz zbieżność kół. - przednich jak i tylnych oraz kontrola zbieżności.
tel. 25-63-396-75 Czynne : Pn-Pt (8.00 - 20.00) Sobota : (8.00 - 18.00)
|