Opis książki: Peter Fisk, doświadczony strateg, w inspirującej książce Geniusz biznesu wskazuje główne czynniki wpływające na miejsce firm na rynku: przywództwo, otwartość na zmiany oraz innowacyjność. Przytaczając przykłady firm, które w szczególny sposób zaznaczają swoją obecność w branży (Apple, Disney, FedEx, Ferrari, Gucci, 3M, Marks & Spencer, Nike, Porsche, Second Life, Tchibo, Zara), odpowiada na pytania:Jaką rolę odgrywa w naszym działaniu inteligencja i wyobraźnia?Dlaczego ważne jest myślenie niekonwencjonalne?Dlaczego warto zaproponować coś nowego zamiast ulepszać to, co już jest?Jak angażować pracowników i klientów w innowacyjne działania?Jak realizować pomysły w praktyczny i opłacalny sposób?Co charakteryzuje geniusza biznesu?Autor nie tylko definiuje geniusza biznesu, lecz także udziela konkretnych wskazówek, jak nim zostać, opierając się na wieloletnim doświadczeniu współpracy z takimi firmami jak British Airways, Coca-Cola, Marks & Spencer, Microsoft, Virgin czy Vodafone. Zachęca do innowacyjnego myślenia, wykorzystywania własnego potencjału oraz większego angażowania się w rozwój firmy i rynku.
O autorze Podziękowania Inspiracja CZĘŚĆ PIERWSZA LEWA I PRAWA PÓŁKULA Ścieżka 1. Szybki wzrost Rozwój i przyspieszanie wzrostu firmy Ścieżka 2. Bańki rynkowe Największe możliwości w szybkim i nietrwałym świecie Ścieżka 3. Przedsiębiorczy liderzy Od mnichów i czarowników do liderów i menedżerów CZĘŚĆ DRUGA OD PRZYSZŁOŚCI KU PRZYSZŁOŚCI Ścieżka 4. Rynki rozwojowe Znajdowanie najlepszych rynków - dzisiaj i w przyszłości Ścieżka 5. Mądrzejsze strategie Kształtowanie przyszłości i nieuleganie wpływom Ścieżka 6. Innowacja w biznesie Patrzenie inaczej, robienie inaczej CZĘŚĆ TRZECIA Z ZEWNĄTRZ I OD WEWNĄTRZ Ścieżka 7. Siła konsumenta Biznes na warunkach klienta Ścieżka 8. Propozycje markowe Co sprawia, że klienci się angażują Ścieżka 9. Sieci rynkowe Siła sieci i społeczności konsumenckich CZĘŚĆ CZWARTA RADYKALNE POMYSŁY, PRAKTYCZNE DZIAŁANIA Ścieżka 10. Energia dla pracowników Jak stworzyć najlepsze miejsce pracy Ścieżka 11. Inspiracja zmian Wprowadzanie i utrwalanie zmian Ścieżka 12. Osiąganie pożądanych wyników Jak osiągać wyniki - teraz i w przyszłości LABORATORIUM GENIUSZA Skan biznesu Więcej o geniuszu Indeks
|