Jeżeli
Masz pytania w sprawach
technicznych, lub jakiekolwiek
inne wątpliwości dotyczące
oprogramowania
Jestem do Twojej dyspozycji
od
poniedziałku do piątku
w godzinach:
od 10.00 do 18.00
w soboty od 10.00 do 13.00
pod
numerem telefonu:
32/
[zasłonięte]25390
Możesz także napisać do mnie
maila:
[zasłonięte]@gamuz.info
Pozdrawiam
Marcin
mt
gamuz
|
Wirtualny fortepian koncertowy Garritan Abbey
Road Studios CFX Concert Grand
Pasja odwzorowana w
każdym detalu
Wstawiliśmy zachwycający fortepian koncertowy
Yamaha CFX do studia nagraniowego nr. 1 na Abbey
Road, gdzie nagradzani inżynierowie użyli
najlepszych na świecie mikrofonów i sprzętu aby
stworzyć zaskakującą bibliotekę wirtualnego
instrumentu.
Każdy aspekt tego projektu odzwierciedla
perfekcję, możliwą do uzyskania tylko dzięki
najlepszemu instrumentowi, sali, inżynierom i
mikrofonom. Doświadcz pasji odwzorowanej w
każdym detalu.
Charakterystyka CFX Concert
Grand
Wybitny wirtualny
fortepian
Program Garritan Abbey Road Studios CFX
Concert Grand usadawia użytkownika na stołku
przed fortepianem Yamaha CFX, nieprawdopodobnym
instrumentem koncertowym, charakteryzującym się
szeroką gamą odcieni tonalnych i zdolnością do
tworzenia najsubtelniejszych ekspresyjnych
niuansów. Temu pięknemu instrumentowi dorównuje
tylko akustyka legendarnego studia nr 1 na Abbey
Road, wyposażonego w zbiór najlepszych
mikrofonów świata.
Każdy aspekt tego projektu – instrument,
sala, mikrofony, fachowość obsługi –
współpracują ze sobą, by stworzyć
najwybitniejszy samplowany fortepian, jaki
kiedykolwiek został nagrany. Doświadcz pasji
odwzorowanej w każdym detalu..
Studio Abbey Road
Studio na Abbey Road należy do
najsłynniejszych studiów nagraniowych na świecie
i traktowane jest jako jako światowa ikona
muzyki. Jest miejscem narodzin niezliczonych
przełomowych albumów i pionierskich technik
nagrywania. Studio chwali się fenomenalną
historią na przestrzeni ponad 80 lat, wliczając
pracę wielu najsłynniejszych muzyków świata,
takich jak The Beatles, Pink Floyd, Kanye West,
Elton John, Oasis, Elbow, Lady Gaga i Adele.
Kompozytorzy i muzycy z całego świata przybywają
do studia na Abbey Road, gdy potrzebują
najlepszej jakości nagrań.
Studio nr 1
Studio nr 1 wchodzące w skład studia
nagraniowego na Abbey Road jest jedną z
największych i najpiękniej brzmiących
orkiestrowych sal nagraniowych na świecie. Sala
może swobodnie pomieścić 110-osobową orkiestrę i
jednocześnie stuosobowy chór. Akustyka Studia nr
1 słynie ze swojej pefekcyjności, oferując
wyjątkowo ciepłe i wyraźne brzmienie z pogłosem
trwającym 2,3 sekundy. To idealne warunki dla
wielu rodzajów nagrań, od fortepianowych
występów solowych po duże orkiestry.
Studio nr 1 jest największą salą nagraniową
studia na Abbey Road i może pochwalić się
wyjątkową historią. Ściany sali zostały
udekorowane przez architektów pod kierownictwem
Wallisa Gilberta w charakterystycznym dla niego
stylu art deco, co nadawało sali mroczniejsze
brzmienie niż obecny wystrój. W 1931 roku odbyła
się inauguracyjna sesja nagraniowa z Sir
Edwardem Elgarem i od tamtej pory sala gościła
historyczne sesje London Symphony Orchestra i
gwiazd, takich jak Yehudi Menuhin, Pablo
Casales, Bela Bartok i Jascha Heifetz czy Glenn
Miller albo Fats Waller. W roku 1967 Studio nr 1
posłużyło do nagrania słynnego występu The
Beatles grających “All You Need Is Love”, który
został wyemitowany jako pierwszy w historii
międzynarodowy przekaz satelitarny na żywo.
Studio nr 1, po otwarciu, było używane
wyłącznie przez ekskluzywną wytwórnię His
Master’s Voice (HMV), wchodzącą w skład EMI i do
dziś gości sesje nagraniowe muzyki klasycznej.
Jest zarazem jednym z głównych miejsc na świecie
do nagrywania muzyki filmowej: lista przebojów
kinowych z muzyką nagraną w Studiu nr 1 obejmuje
Poszukiwaczy zaginionej Arki, Gwiezdne wojny,
trylogię Władcy Pierścieni i Grawitację.
Fortepian
koncertowy Yamaha CFX
Fortepian CFX jest ważnym kamieniem milowym
w 108-letniej historii firmy Yamaha jako
uznanego na świecie producenta fortepianów. W
1991 r. Yamaha rozpoczęła swój najbardziej
ambitny projekt fortepianowy: stworzenie nowej
generacji fortepianów na potrzeby koncertów,
konserwatoriów muzycznych i studiów
nagraniowych.
Efektem prac był fortepian koncertowy CFX,
rewolucyjny instrument, ucieleśnienie piękna i
mocy. Bogata paleta odcieni tonalnych i brzmień,
jakie można wydobyć z tego fortepianu, definiują
jego piękno. Moc pochodzi z niespotykanej
wcześniej projekcji tonalnej. Prace nad tym
niezwykłym instrumentem trwały prawie
dwadzieścia lat. Przez ten czas
czterdziestoosobowy zespół najbardziej
utalentowanych na świecie projektantów
fortepianów, techników, rzemieślników i
oczywiście pianistów, rozłożył fortepian
koncertowy na czynniki pierwsze i zbudował go na
nowo od podstaw. Każdy aspekt tradycyjnej
konstrukcji fortepianu został wzięty pod lupę,
oceniony i bezlitośnie przetestowany. Kiedy
prace były bliskie ukończenia, szereg prototypów
poddano tysiącom godzin tajnych prób na salach
koncertowych całego świata.
Każdy fortepian CFX jest budowany całkowicie
ręcznie przez mały zespół złożony z najbardziej
doświadczonych i utalentowanych rzemieślników na
świecie. Wszystkie materiały są drobiazgowo
wyselekcjonowane i poddane dalszej obróbce, aby
zapewnić niespotykaną jakość muzyki w nawet
najbardziej wymagających warunkach. Fortepian
oferuje nadzwyczajną ekspresję niezbędną do
prawdziwego muzycznego występu. Z zapasem
brzmienia wystarczającym, aby być słyszalnym z
pełną orkiestrą w tle w największych salach
koncertowych, CFX jest naprawdę jednym z
najwspanialszych fortepianów kiedykolwiek
wyprodukowanych.

Inżynieria
dźwięku
Dźwięk fortepianu Garritan Abbey Road Studios
CFX został zarejestrowany przez grupę
doświadczonych inżynierów dźwiękowych studia
Abbey Road, z których każdy ma dekady
doświadczenia w nagrywaniu fortepianów do
rozmaitych celów.
Rozstawienie mikrofonów, zwane perspektywą,
ma ogromny wpływ na ogólne brzmienie nagrywanego
instrumentu. Do różnych warunków muzycznych
konieczne są odpowiednie ustawienia perspektywy.
Ustawienia są połączeniem klasycznych
technik, od lat trzydziestych przekazywanych z
pokolenia na pokolenie inżynierom Abbey Road
Studios odpowiedzialnym za balans dźwięku, z
bardziej współczesnymi i eksperymentalnymi
technikami, które wzajemnie się uzupełniają. Te
ustawienia są w ciągłym użyciu przy nagrywaniu
najwybitniejszych artystów świata i teraz
zostały, po raz pierwszy w historii, użyte do
stworzenia samplowanego instrumentu.
Perspektywy
mikrofonów
Aby poszerzyć możliwości Twojej
kreatywności, inżynierowie Abbey Road Studios
stworzyli trzy odrębne perspektywy mikrofonowe:
klasyczną, współczesną i pianisty.
Perspektywa klasyczna
Perspektywa klasyczna w najbardziej wierny
sposób oddaje naturalny charakter tonalny,
czystość brzmienia i niuanse instrumentu.
Bliskie – 2 mikrofony Neumann M49 i 2
Neumann KM184: ponieważ każdy
fortepian, każda sesja nagraniowa, repertuar i
pianista jest inny, mikrofony M49 i KM184 są
użyte do nagrania bliskich szczegółów dźwięku,
co jest szczególnie istotne w przypadku muzyki
kameralnej.
Centralne/szerokie – 2 mikrofony DPA
4006: mikrofony DPA 4006 są umieszczone
na obu końcach fortepianu, aby utworzyć szerszą
i pełniejszą scenę dźwiękową.
Główne – 2 mikrofony Neumann TLM50:
mikrofony TLM50 są umieszczone dwa metry od
instrumentu na wysokości 2,6 m. Takie ustawienie
przechwytuje ogólną charakterystykę
częstotliwościową i rozpiętość tonalną
fortepianu koncertowego.
Perspektywa
współczesna
Perspektywa współczesna odpowiedzialna jest
za jasne i ostre brzmienie fortepianu z
wyraźnymi młoteczkami, ale zarazem zachowując
ciepło i intymną atmosferę instrumentu.
Bliskie – mikrofony AKG C12 i D19:
AKG C12 to jasno brzmiący pojemnościowy mikrofon
lampowy, potrafiący “kąsać”, ale mający też
ciepło lamp elektronowych. Monofoniczny mikrofon
D19, umieszczony pośrodku, nad młoteczkami, był
podpięty do klasycznego przedwzmacniacza
mikrofonowego REDD.47, dodając środka i
“szturchnięcia” do tego ustawienia
brzmieniowego.
Mikrofony tła – mikrofony Schoeps MK
2H: do stworzenia nastroju czy
atmosfery użyto blisko położonych mikrofonów
Schoeps MK 2H, zdolnych do dodania dźwięku
pomieszczenia do miksu, jednocześnie nie tracąc
ostrości ze wzbudzanych strun fortepianu.
Perspektywa pianisty
Perspektywa pianisty daje wrażenie siedzenia
na stołku przed fortepianem CFX w Studiu nr 1,
szczególnie, gdy ma się założone wysokiej klasy
słuchawki.
Bliskie – 2 mikrofony Neumann KM84:
prosta, stereofoniczna para mikrofonów
umieszczona blisko nad młoteczkami. Daje
wrażenie natychmiastowego dźwięku z niewielkim
zabarwieniem płynącym z sali.
Pianista – “sztuczna głowa” Neumann
KU100: binauralna “sztuczna głowa”
KU100 została umieszczona wprost za głową
muzyka. To gwarantuje intymność instrumentu
wymieszaną z niepodrabialnym wrażeniem grania w
akustyce Studia nr 1.
Ustawienia
Ścisła współpraca Garritan z Abbey Road
Studios polegała na opracowaniu ustawień, które
są zarówno użyteczne jak i inspirujące do gry.
Przeprowadzono badania włączając różnych
artystów i różne gatunki, jak również
przeanalizowano znane nagrania, filmowe ścieżki
dźwiękowe i występy na żywo, aby uczynić CFX tak
elastycznym i uniwersalnym instrumentem jak
tylko to możliwe.
Klasyczne
- Domyślne –
to domyślne ustawienia
klasycznej perspektywy
mikrofonowej CFX.
- Classic Rock
– mikrofony M49 i KM184
połączone z ekwalizacją i
niestandardową krzywą prędkości
dają “bliskie”, mocne brzmienie
fortepianu rockowego, z głębią
klasycznej perspektywy.
- Dark Cinema
– te ustawienia podkreślają
ciemniejszą paletę brzmieniową.
W połączeniu z ustawieniem “Dark
Pad” nadają fortepianowi
mroczny, nastrojowy i nieziemski
„smak”.
- Dull Resonance
– ten wysoce rezonujący dźwięk
jest wyciszony przez opuszczenie
pokrywy. Minimalna rozpiętość
tonalna i niestandardowa krzywa
prędkości nadają temu
przytłumionemu brzmieniu
gwałtowne zmiany tembru.
- Glimmer –
Fortepian został ustawiony tak,
aby po puszczeniu klawisza
następowało ostre wybrzmienie. W
połączeniu z efektem pogłosu
“Vintage Algo” daje to
“migotliwe” wrażenie.
- Goldberg1981-
słynne nagrania Wariacji
Goldbergowskich J. S. Bacha
zostały użyte jako punkt
odniesienia. Występuje tutaj
wyraźna i prosta pozycja
mikrofonu zmiksowana z bardziej
odległym i cichszym echem
otoczenia.
- Paul’s Perfect Piano
– zarówno podtrzymanie dźwięku
jak i wzajemny rezonans są
podkreślone w tych bardzo
przestrzennych ustawieniach.
- Solo Piano 1
– lekkie podkreślenie bliskiego
mikrofonu czyni te ustawienia
idealnymi dla nastrojowych
utworów klasycznych.
- Solo Piano 2
– zarówno kanał bliski jak i
kanał tła ustawione są tak, aby
nadać klasycznemu brzmieniu CFX
nieco odmienny odcień.
- Solo Piano 3
– to klasyczny dźwięk fortepianu
z wciśniętym pedałem piano i
lekkim podkreśleniem mikrofonów
tła.
- Vintage Evans
– łagodny, zbalansowany i
klasyczny, staromodny fortepian
jazzowy.
Współczesne
- Domyślne –
to domyślne ustawienia
współczesnej perspektywy
mikrofonowej CFX.
- BBBBennie –
dzięki tym żwawym ustawieniom
wcielisz się w rolę przebojowego
muzyka pop lat ‘70.
- Big and BOLD
– saturacja i basy tła są
ustawione na maksimum aby
uzyskać ten potężny, górnolotny
dźwięk.
- Bright Poke
- mikrofony D19 i C12 w kanale
bliskim, z podbiciem EQ dają
mocne, nasycone popowe
brzmienie, dobre do
akompaniamentu i do „stabów”.
- Brighton Rock
– jasne i lekkie ustawienia wraz
z odpowiednią ekwalizacją
pomagają fortepianowi przebić
się przez mix.
- Chicken Wire
– alternatywne nastrojenie,
lżejszy nacisk i przymknięta
pokrywa nadają temu brzmieniu
surowy, nastrojowy smak.
- Dark and Distant
– te upiornie brzmiące
ustawienia są przyciemnione
przez ekwalizację i poszerzone o
przestrzeń dającą przewlekłe,
pełne grozy brzmienie.
- Mirek’s Rock Sound
– saturacja i obniżona
rozpiętość tonalna z uproszczoną
krzywą prędkości nadaje
fortepianowi dumne i agresywne
brzmienie.
- Newman Beauty
– melodyjne, pełne tła
ustawienia, które nadają się do
filmowej ścieżki dźwiękowej.
- Paul’s Pokey Piano
– te „kapryśne”
(nieprzewidywalne) ustawienia
obcinają tony niskie i redukują
szerokość stereo umieszczając
fortepian w tle klubu jazzowego.
Świetne do efektu brzmienia „z
innego pokoju”.
- Soft and moody
– ciepła atmosfera tworzona
przez kombinację mikrofonów
D19/C12. Ekwalizacja jest
przytłumiona, a niestandardowa
krzywa prędkości ogranicza
brzmienie do najcichszych
sampli.
Pianisty
- Domyślne –
to domyślne ustawienia
perspektywy pianisty.
- Big Head Space
– “sztuczna głowa” KU100
występuje tutaj solo, a
ekwalizacja w średnim i niskim
zakresie jest obcięta. Powstaje
w ten sposób lekki dźwięk,
rozchodzący się przez głęboki
pogłos.
- Soft Player
– “sztuczna głowa” KU100 oraz
wciśnięty pedał piano dają
miękkie i delikatne dźwięki,
połączone z opcjonalnym pogłosem
“Deep Space”.
- Mad Hatter
– bardzo żywe i dynamiczne
brzmienie, świetne dla różnych
stylów jazzu i muzyki tanecznej.
- CutnRun –
wartości Release Decay i Release
Volume są ustawione na 0,
Release Crossfade ustawiony na
3, a ekwalizacja dobrana tak,
aby nadać fortepianowi napięty i
żwawy smak.
- Edward’s Reflection
– tylko “sztuczna głowa” KU100
jest zaangażowana do uchwycenia
najbardziej naturalnego
brzmienia Studia nr 1 ze stołka
pianisty siedzącego przed CFX.
- Jamamatsu –
zakresy wysokie, niskie i
średnie są zmodyfikowane wraz z
regulacją krzywej prędkości, aby
nadać fortepianowi ciepłej i
otwartej charakterystyki.
- Lately –
fortepian jest ustawiony tak,
aby akordy miały ciepłe
brzmienie, a mocniejsze nuty
bardziej się wybijały.
- Village Grinder
– większy nacisk położony na
mikrofon KM84 niż na “sztuczną
głowę” KU100 , w połączeniu z
saturacją i pogłosem nadaje tym
ustawieniom charakter
“spracowanego” fortepianu w
jazzowym klubie na Manhattanie.
- Wendyhouse
– z dramatyczny strojeniem
Scala, te ustawienia cechuje
niesamowity, efekt, idealny dla
tekstury i tworzenia nastroju.
Wymagania systemowe CFX
Concert Grand
Windows®
- Microsoft Windows 7 lub
nowszy
- interfejs audio kompatybilny
z protokołem ASIO
Macintosh®
Obie platformy
- wymagany procesor
wielordzeniowy
- minimum 4 GB pamięci RAM.
Polecane 8 GB lub więcej.
- 122 GB wolnego miejsca na
twardym dysku wymagane do pełnej
instalacji; 24.5 GB wystarczają
do “kompaktowej” instalacji.
- polecane jest użycie
oddzielnego twardego dysku
podłączonego przez szybki
interfejs (SATA, USB 3.0,
Firewire 800, Thunderbolt).
Preferowane użycie dysku SSD.
- połączenie z Internetem do
aktualizacja i rejestracji
online.
- port USB niezbędny do
instalacji wersji pudełkowej.
Opcjonalne
- interfejs MIDI może być
niezbędny w przypadku użycia
klawiatury MIDI. Wiele klawiatur
wykorzystuje dziś standard USB.
- możliwość przypisania
kontrolerów w Twojej
klawiaturze, programie muzycznym
lub sekwencerze jest polecana.
- Wysokiej jakości głośniki i
wzmacniacz lub wysokiej klasy
słuchawki.
Biblioteka dźwiękowa Garritan Abbey Road
Studios CFX Concert Grand jest kompatybilna z
formatami AAX, RTAS, VST i AU i pracuje w
oparciu o ARIA Player. Nie ma potrzeby nabywania
oddzielnego samplera.

|
|