Szerokoekranowe urządzenie Nuvi 2455LT dostarczane jest wraz z
bezterminową, bezpłatną subskrypcją komunikatów drogowych. Posiada działający w
dwóch położeniach ekran, który może wyświetlać obraz w pionie lub w poziomie. Model 2455LT jest dostarczany wraz ze szczegółowymi mapami całej Europy i wyposażony w funkcję
asystenta pasa ruchu z widokiem skrzyżowań, funkcję
trafficTrends™ oferującą archiwalne dane o ruchu oraz funkcję
ecoRoute™. Opcjonalne mapy cityXplorer™ dostarczą z kolei informacji o środkach transportu publicznego, zwiększając użyteczność urządzenia dla pieszych.
Garmin Nüvi 2455LT posiada
4.3 calowy,
dotykowy ekran LCD o rozdzielczości
480 x 272 pikseli z interaktywnym
panelem dotykowym. Interaktywny panel dotykowy umożliwia oglądanie menu oraz preinstalowanych map w
orientacji poziomej lub pionowej w zależności od tego, czy korzysta się z niego w samochodzie czy podczas pieszych wędrówek. Jedyne dostępne z zewnątrz urządzenia elementy to przycisk włączania i wyłączania, port
miniUSB oraz slot kart pamięci
microSD. Wewnątrz urządzenia zastosowano
pamięć o pojemności 4 GB, której część zajęta jest przez pliki systemowe oraz mapy. W urządzeniu umieszczono
dużo szybszy od stosowanych dotychczas procesor, dzięki czemu wszystkie operacje wykonywane w menu czy też np. odświeżanie ekranu mapy, są natychmiastowe. Samo menu ekranowe również uległo lekkim modyfikacjom w stosunku do poprzedników - zastosowano
animowane menu z
nowym zestawem ikon, zmieniono także grafikę ekranów np. przeglądarki zdjęć, funkcji Gdzie jestem?, kalkulatora, itp. Urządzenie jest oczywiście wyposażone w moduł GPS wysokiej czułości (z obsługą procedur
HotFix), co zapewnia szybką i pewną akwizycję satelitów. Do pracy GPS wykorzystywana jest
antena wbudowana, bez możliwości dołączenia anteny zewnętrznej.
Nüvi 2455LT oferuje dwa tryby pracy:
Samochód oraz
Pieszy (z wykorzystaniem map
CityXplorer). Dla każdego z tych dwóch trybów urządzenie dobiera parametry pracy tak, aby zaproponować trasy zgodne ze sposobem jego wykorzystania.
W trybie pieszym, przy wykorzystaniu wspomnianych map CityXplorer, urządzenie potrafi planować trasę do wybranego punktu docelowego, nie tylko z uwzględnieniem dróg jak to było dotychczas, ale proponując również przejazd na określonym odcinku tramwajem, czy autobusem. Co więcej, urządzenie planując taką trasę, przedstawia
kilka alternatywnych sposobów dotarcia do wybranego celu, podając jednocześnie czas potrzebny na przebycie tej drogi (łącznie z okresami jazdy komunikacją miejską) oraz
odległości jakie trzeba będzie przebyć piechotą. Do decyzji użytkownika należy, którą z tras wybierze. Po uruchomieniu nawigacji po takiej trasie, urządzenie zachowuje się podobnie jak w trakcie nawigacji samochodowej, dodatkowo podając np. nazwy przystanków, na których należy wsiąść lub wysiąść oraz numery linii komunikacji miejskiej, z jakich należy skorzystać.
W trybie samochodowym możliwe jest
wyszukanie celu podróży na kilka sposobów: według kategorii (np. kina, kawiarnie), blisko innej pozycji (znajdującej się w dowolnej odległości od aktualnie aktywnej pozycji), poprzez wpisanie nazwy miasta (bez konieczności podawania szczegółowego adresu - funkcja szczególnie przydatna w trakcie wyszukiwania małych miejscowości), szczegółowego adresu (nazwa miasta lub kod pocztowy, nazwa ulicy, numer budynku), ostatnio znalezionej pozycji (przechowywanej w historii celów podróży), zapisanej pozycji (umieszczonej w ulubionych), współrzędnych geograficznych, zdjęć (opatrzonych uprzednio geotagiem) czy wreszcie na podstawie mapy (wskazując punkt docelowy bezpośrednio na niej). Wyznaczoną
trasę można dowolnie modyfikować poprzez edycję istniejących punktów, dodawanie nowych do już istniejącej listy (np. punktów pośrednich), a także zdefiniowanie unikania określonych cech dróg oraz trybu jej planowania (szybka, krótka, bezdroże, z niewielkim zużyciem paliwa). Ten ostatni sposób kalkulacji tras związany jest z funkcją
ecoRoute. EcoRoute pozwala na wybór w czasie planowania trasy takich dróg, które zapewnią możliwie najniższe spalanie paliwa. Funkcja ta wymaga konfiguracji ze strony użytkownika - wymagane jest wprowadzenie informacji o typie paliwa, którym zasilany jest nasz pojazd, cenie paliwa za litr, zużyciu paliwa w mieście oraz w czasie jazdy po autostradach. Na podstawie tych danych oraz danych zawartych w mapach cyfrowych, urządzenie zaplanuje taką trasę, którą przejechać będzie można najniższym kosztem. Dodatkowo ecoRoute informuje o ilości zużytego paliwa oraz średnim spalaniu czy też orientacyjnej emisji spalin.
W trakcie wyliczania trasy urządzenie korzysta również z nowatorskiego rozwiązania
trafficTrends, które zapewnia efektywne wyznaczanie tras i dostarczanie dokładnych informacji o godzinie przybycia, wybierając właściwą drogę na podstawie historycznych danych oraz ustalonych przez Garmin trendów ruchu w danej okolicy o konkretnych porach dnia.
Przed rozpoczęciem podróży określoną trasą możemy dokonać podglądu jej przebiegu oraz
przebiegu tras alternatywnych - na jednym ekranie urządzenia zostaną wówczas podświetlone trasy z krótszym czasem przejazdu, najkrótszym dystansem oraz mniejszym zużyciem paliwa (z uwzględnieniem
automatycznej optymalizacji ułożenia punktów pośrednich).
Urządzenie umożliwia również ustawienie symulowanej pozycji startu dzięki czemu nawet w sytuacji, gdy użytkownik znajduje się w pomieszczeniu lub urządzenie nie odbiera sygnałów satelitarnych, możliwe jest zaplanowanie pełnej trasy podróży oraz zasymulowanie przejazdu po niej.
W trakcie nawigacji, głównym ekranem staje się ekran mapy, na którym wyświetlana jest linia trasy oraz wskazówki nawigacyjne (o następnym manewrze, konieczności zmiany pasa itp.),
a także
określone przez użytkownika punkty szczególne POI (wyświetlane w postaci dymków z kolorowym ikonami). Dodatowo, każda wskazówka nawigacyjna wyświetlona na ekranie urządzenia, poprzedzana jest wyraźnym komunikatem głosowym zawierającym pełną instrukcję dotyczącą sposobu wykonania manewru, odłegłości w określonych przez użytkownika jednostkach oraz
nazwy ulicy lub drogi, której wskazówka dotyczy.