Nüvi 1200 to urządzenie wprowadzone na rynek w połowie roku 2009, przeznaczone zarówno do nawigacji samochodowej jak i pieszej czy rowerowej. Seria urządzeń nüvi 1200 jest jednocześnie pierwszą przygotowaną do obsługi map CityXplorer, pozwalających na planowanie tras z uwzględnieniem środków transportu publicznego. Funkcjonalność ta przydatna jest w trakcie np. zwiedzania miasta, gdy urządzenie wykorzystywane jest w trybie pieszym.
Zewnętrznie urządzenie przypomina znaną dotąd serię nüvi 2x0 czy 2x5, jednak stylistyka obudowy jest bardziej dopracowana. Również materiały użyte do jej budowy wydają się być wysokiej jakości i przyjemne w dotyku. Nüvi 1200 wyposażony jest w dotykowy wyświetlacz o przekątnej 3,5 cala, z mocnym podświetleniem zapewniającym czytelność prezentowanych na nim informacji praktycznie w każdych warunkach. Jedyne dostępne z zewnątrz urządzenia elementy to przycisk włączania i wyłączania, port USB oraz slot kart pamięci microSD. Wewnątrz urządzenia zastosowano pamięć o pojemności 1,8 GB, której część zajęta jest przez pliki systemowe oraz mapy. W urządzeniu umieszczono dużo szybszy od stosowanych dotychczas procesor, dzięki czemu wszystkie operacje wykonywane w menu czy też np. odświeżanie ekranu mapy, są natychmiastowe. Samo menu ekranowe również uległo lekkim modyfikacjom w stosunku do poprzedników - zastosowano animowane menu z nowym zestawem ikon, zmieniono także grafikę ekranów np. przeglądarki zdjęć, funkcji Gdzie jestem?, kalkulatora, itp. Urządzenie jest oczywiście wyposażone w moduł GPS wysokiej czułości (z obsługą procedur HotFix), co zapewnia szybką i pewną akwizycję satelitów. Do pracy GPS wykorzystywana jest antena wbudowana, bez możliwości dołączenia anteny zewnętrznej.
Nüvi 1200 oferuje trzy tryby pracy: Samochód, Pieszy (z wykorzystaniem map CityXplorer) oraz Rower. Dla każdego z tych trzech trybów urządzenie dobiera parametry pracy tak, aby zaproponować trasy zgodne ze sposobem jego wykorzystania. Dotyczy to również wskazywanych czasów dotarcia do celu, które będą inne dla trybu Samochód i Rower (mimo iż konkretna trasa może zostać wyliczona w ten sam sposób).
W trybie pieszym, przy wykorzystaniu wspomnianych map CityXplorer, urządzenie potrafi planować trasę do wybranego punktu docelowego, nie tylko z uwzględnieniem dróg jak to było dotychczas, ale proponując również przejazd na określonym odcinku tramwajem, czy autobusem. Co więcej, urządzenie planując taką trasę, przedstawia kilka alternatywnych sposobów dotarcia do wybranego celu, podając jednocześnie czas potrzebny na przebycie tej drogi (łącznie z okresami jazdy komunikacją miejską) oraz odległości jakie trzeba będzie przebyć piechotą. Do decyzji użytkownika należy, którą z tras wybierze. Po uruchomieniu nawigacji po takiej trasie, urządzenie zachowuje się podobnie jak w trakcie nawigacji samochodowej, dodatkowo podając np. nazwy przystanków na których należy wsiąść lub wysiąść oraz numery linii komunikacji miejskiej, z jakich należy skorzystać.
W trybie samochodowym i rowerowym możliwe jest wyszukanie celu podróży (adres, miejscowość, punkt POI, itp), zaplanowanie trasy przejazdu i nawigacja zakręt po zakręcie do tego celu z wykorzystaniem komunikatów głosowych oraz informacji wyświetlanych na ekranie. W trakcie nawigacji, głównym ekranem staje się ekran mapy, na którym wyświetlana jest linia trasy oraz wskazówki nawigacyjne (zawartość lewego, cyfrowego pola danych jest definiowana przez użytkownika). Trasy wyliczane przez urządzenie mogą być wyznaczane na jeden z czterech sposobów: najkrótsze, najszybsze, po bezdrożu oraz jako najtańsze. Ten ostatni sposób kalkulacji tras związany jest z funkcją ecoRoute. EcoRoute pozwala na wybór w czasie planowania trasy takich dróg, które zapewnią możliwie najniższe spalanie paliwa. Funkcja ta wymaga konfiguracji ze strony użytkownika - wymagane jest wprowadzenie informacji o typie paliwa, którym zasilany jest nasz pojazd, cenie paliwa za litr, zużyciu paliwa w mieście oraz w czasie jazdy po autostradach. Na podstawie tych danych oraz danych zawartych w mapach cyfrowych, urządzenie zaplanuje taką trasę, którą przejechać będzie można najniższym kosztem. Dodatkowo ecoRoute informuje o ilości zużytego paliwa oraz średnim spalaniu czy też orientacyjnej emisji spalin. Dostępna jest też funkcja Sprawdź się, której zadaniem jest nauczyć kierowcę ekonomicznej jazdy poprzez zabawę.
W zakresie funkcji nawigacyjnych urządzenie oferuje także możliwość zachowania w pamięci punktów ulubionych oraz powiązania z nimi zdjęcia danego obiektu. Zdjęcia mogą być również wykorzystane jako cel do nawigacji. Z użyciem serwisu internetowego Garmin Connect, do urządzenia załadować można zdjęcia z zapisaną w nich informacją o pozycji uwiecznionego obiektu, a następnie korzystając z przeglądarki zdjęć, wybrać to zdjęcie i automatycznie uruchomić nawigację do obiektu. Urządzenie rejestruje również tzw. dziennik podróży, czyli ślad którym przemieszczał się użytkownik. Nie zapomniano również o pomocnej funkcji Gdzie jestem?, za pośrednictwem której można szybko sprawdzić w pobliżu jakiego skrzyżowania i jakiego adresu się aktualnie znajdujemy (wyświetlana jest też pozycja w formie współrzędnych) oraz skorzystać z wyszukiania najbliższych posterunków policji, szpitali i stacji benzynowych.
Wśród funkcji dodatkowych urządzenie oferuje dostęp do przeliczników jednostek miar i walut, kalkulatora i funkcji czas na świecie, która umożliwia jednoczesne wyświetlanie aktualnego czasu w trzech wybranych przez użytkownika strefach czasowych oraz graficzne sprawdzenie obszarów pór dnia i nocy na świecie. Urządzenie posiada również możliwość pracy z własnymi bazami punktów POI (np. bazami fotoradarów) jak i np. przewodnikiem podróżnych - Garmin Travel Guide. Nüvi 1200 jest także wyposażony w system Pomocy, opisujący wszystkie funkcje realizowane przez urządzenie.
Wyposażenie:
- Uchwyt samochodowy z przyssawką do szyby,
- Ładowarka samochodowa 12-24V,
- Przyklejana podstawka na kokpit dla uchwytu samochodowego,
- Poglądowa instrukcja obsługi (pełna wersja w samym urządzeniu),
| Cechy fizyczne |
| Wymiary urządzenia: |
9.3 x 7.5 x 1.6 cm |
| Wymiary wyświetlacza: |
7.2 x 5.4 cm,
przekątna 3.5 cala
|
| Rozdzielczość wyświetlacza: |
320 x 240 pikseli |
| Typ wyświetlacza: |
dotykowy,
kolorowy QVGA TFT,
z powłoką antyrefleksyjną,
z białym podświetleniem |
| Automatyczna regulacja jasności ekranu: |
Nie |
| Waga: |
113.4 g |
| Bateria: |
wbudowany akumulator litowo - jonowy |
| Czas pracy na baterii: |
do 4 godzin |
| Wodoszczelność: |
Brak, IPX0 |
| Moduł GPS wysokiej czułości: |
Tak |
| Antena wbudowana: |
Tak, typu patch |
| Złącze anteny zewnętrznej: |
Nie |
| Porty I/O: |
1 x miniUSB |
| Złącze słuchawkowe: |
Nie |
| Wejście video: |
Nie |
| Obsługa kamery wstecznej: |
Nie |
| Moduł Bluetooth: |
Nie |
| Nadajnik FM: |
Nie |
| Pamięć wbudowana: |
1.8 GB |
| Slot kart pamięci: |
Tak, microSD |
| Pamięć waypointów: |
1000 punktów |
| Trasy: |
1,
1 pkt. pośredni
|
| Cechy funkcjonalne |
| Komunikaty głosowe: |
Tak |
| Wymawianie nazw ulic: |
Tak |
| Widok mapy w perspektywie (3D): |
Tak |
| Obsługa budynków 3D: |
Nie |
| Obsługa map CityXplorer: |
Tak, (tryb pieszego) |
| Asystent pasa ruchu: |
Nie |
| Konfiguracja ilości i zawartości pól danych na ekranie mapy: |
Tak, dla 1 pola
|
| Optymalizacja trasy: |
Nie |
| Automatyczna rekalkulacja trasy: |
Tak |
| Ustawienia typu trasy (najkrótsza, najszybsza, bezdroże): |
Tak |
| Ustawienia unikania: |
Tak |
| Definicja własnych obiektów unikanych: |
Nie |
| Rejestracja śladu podróży: |
Tak |
| Obsługa baz własnych POI: |
Tak,
import z plików CSV,
import z plików GPX |
| Alarm punktów niebezpiecznych: |
Tak |
| Alarmy dźwiękowe: |
Tak |
| Obsługa komunikatów drogowych TMC: |
Tak, (opcja)
|
| Odtwarzacz MP3: |
Nie |
| Odtwarzacz książek mówionych: |
Nie |
| Przewodnik podróżny: |
Tak |
| Przewodnik językowy: |
Nie |
| Przeglądarka zdjęć: |
Tak, z nawigacją do zdjęć
|
| Konfigurowalne ikony pojazdu: |
Tak |
| Funkcja czas na świecie: |
Tak |
| Przelicznik walut i jednostek: |
Tak |
| Kalkulator: |
Tak |
| Nawigacja inercyjna: |
Nie |
| Zabezpieczenie Garmin Lock: |
Tak |
| Gotowy do pracy na motocyklu: |
Nie |