Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

GARCIA / GRISMAN s/t SACD MFSL Grateful Dead FOLIA

21-09-2014, 1:33
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 119.99 zł     
Użytkownik KANON_FIDELITY
numer aukcji: 4537074131
Miejscowość Płońsk
Wyświetleń: 7   
Koniec: 21-09-2014 01:39:34

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Liczba płyt w wydaniu: jedna
Opakowanie: w folii
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

UWAGA ! OFERTA SPECJALNA ! 

WYSYŁKA GRATIS !!!

CAŁKOWICIE DARMOWY KOSZT WYSYŁKI !

 Przeczytaj INFO pod cennikiem kosztów.

 

LOGO 

 

 

 

KANON FIDELITY to właściwe miejsce dla każdego Audiofila !

 

 

 

Paragon lub rachunek do każdego zakupu !

 

 

 

 Wysyłka - GRATIS !
 

 




 
 



 
 

Mobile Fidelity Sound Lab uważany jest za jednego z pionierów audiofilskich nagrań. Firma założona została w roku 1977 przez zapalonego audiofila, Brada Millera, i od początku nastawiona była na reedycje płyt na najwyższym możliwym poziomie. Aby to osiągnąć, opracowano kilka unikalnych technik, mających na celu poprawę studyjnych standardów. Do najważniejszych należą: wykonywany w technice half-speed master płyt LP Original Master Recording, tloczone na złotym podkładzie płyty CD Ultradisc oraz Ultra High Resolution (UHR).
Proces remasteringu rozpoczyna się od dokładnej inspekcji taśmy-matki (zakłada się, że tylko z takich taśm będzie się korzystać, reguła ta została złamana tylko przy najnowszych płytach Johna Lennona, które były remiksami dokonanymi pod okiem Yoko Ono). Taśma jest następnie odtwarzana na przeprojektowanych magnetofonach szpulowych, których głównym zadaniem jest powtórzyć warunki w momencie nagrania. Samodzielnie opracowano także sygnały testowe służące do kalibracji magnetofonów. W 1993 roku rozpoczęto remastering płyt w systemie GAIN. W 1997 rozpoczęto pierwsze próby z sygnałem DSD - zaprojektowano własny przetwornik A/D oraz konwerter, który pozwoliłby zamienić sygnał DSD na PCM, dla warstwy CD na płytach hybrydowych. Wówczas Tim de Pavacini ulepsza system GAIN (Great Ambient Information Network), który otrzymał oznaczenie GAIN 2. Pierwszą, wydaną przez MoFi płytą SACD był pochodzący z roku 1999 dysk Duke'a Ellingtona "Blues in Orbit". Rok wcześniej umiera założyciel firmy i wydaje się, że tak zakończy się historia tego zasłużonego dla nas labela. Na szczęście audiofile są na świecie i w 2001 roku MoFi zostaje kupione przez Jima Davisa, właściciela Music Direct. Tak rozpoczyna się nowa era w historii firmy, era z w dużej mierze znaczona przez płyty LP oraz SACD
 
David Grisman / Jerry Garcia :: Grisman & Garcia (Hybrid SACD)

Recording information: Dawg Studios (04/1991).

 

Garcia/Grisman an acoustic album by Jerry Garcia and David Grisman.


Recording Now As Realistic, Natural, Close-Up, Intimate, and Enveloping as Any Acoustic Record Released: 1st Time-Ever on SACD


Jerry Garcia - guitar, vocals
David Grisman - mandolin
Joe Craven - percussion, fiddle
Jim Kerwin - bass
One of the greatest acoustic disks ever !
(5 out of 5 stars)

"I initially picked up this disk from the library. But the tunes stuck in my head long after the CD was returned. The playing throughout is warm and pristine. The song choices are simultaneously compelling, unified, and ecclectic--blending blues, bluegrass, celtic, traditional folk, jazz, and ethnic music. Jerry, while never a great vocalist, brings something special and unique to the songs. Listen to his very-different-than-BB King rendition of "The Thrill is Gone." I've since bought the album and found that it gets even better over time, allowing almost unlimited relistening. I've heard both Garcia and Grisman, together and with separate projects; they've never sounded better than they do together on this album."
Prawdziwa muzyczna "perełka" z MOBILE FIDELITY - i pomimo że jest to wydanie z 2014r. - nakład jest już wyczerpany !!!
 
 
Płyta kompaktowa-orginalna.
 
 

LIMITOWANA EDYCJA(numerowana)

 Każdy egzemplarz posiada swój indywidualny numer.
 ---02082---
 
 
 
 
 
Audiophile Edition
 
• Hybrid Stereo SACD
ULTRADISC UHR GAIN2 with DSD

• Mini gatefold sleeve - VINYL REPLICA
 • Mastered at Mobile Fidelity Sound Laboratory  
 
  
 
 ROCK  Acoustic , Bluegrass , Folk Rock , Jam Bands , Rock Jam Bands , Country Rock, Psychedelic Rock , Acoustic Blues

 

MOBILE FIDELITY SOUND LAB RECORDS numer katalogowy UDSACD 2140 z 2014 / 1991 roku. Made in USA.
 
  
 
  
     

Stan płyty: NOWA i FABRYCZNIE ZAFOLIOWANA.

 
 
   

SPIS UTWORÓW : jeżeli masz chwilę czasu, to kliknij TUTAJ (otwórz w nowym oknie) i już możesz posłuchać samplii. Jeżeli ktoś nie zna... to KONIECZNIE !

Jerry Garcia and David Grisman Garcia/Grisman Track Listing:

1. The Thrill Is Gone

2. Grateful Dawg
3. Two Soldiers
4. Friend of the Devil
5. Russian Lullaby
6. Dawg’s Waltz
7. Walkin’ Boss
8. Rockin’ Chair
9. Arabia

Musicians

Jerry Garcia and David Grisman Garcia/Grisman on Numbered Limited Edition Hybrid SACD

Recording Now As Realistic, Natural, Close-Up, Intimate, and Enveloping as Any Acoustic Record Released: 1st Time-Ever on SACD

Jerry Garcia achieved monumental accomplishments over a prolific career, yet the guitarist never sounded better than on his first official collaboration with longtime friend and fellow instrumental maestro David Grisman. Indeed, contemporary interest in roots music can be directly traced to this stellar Grammy-nominated 1991 collaboration. Putting distinctive rustic spins on pop standards, blues classics, and folk staples, the kindred musical spirits’ earnest authenticity and relaxed intimacy are matched only by virtuosic playing and superb production.


Unadorned with any post-production tricks or overdubs, Garcia/Grisman breathes with naturalism and presence. You will effortlessly detect the full body of the instruments, witness the woody grain textures, and get lost in the surprisingly velvety qualities of Garcia’s lullaby-like singing. Our pressing also marks the first time this delightfully joyous affair has been issued on hybrid SACD.

Pals since the mid-1960s, Garcia and Grisman bonded over their love for traditional folk and bluegrass. The two teamed up amidst what became a gold rush of top-notch productivity and creativity for Garcia. Partnering with bassist Jim Kerwin and percussionist/fiddler Joe Craven, the pair approaches every passage with innate ease, as if either musician could finish the others sentence. The affable chemistry and soothing interplay wash over a selection of songs as notable for their diversity as the way Garcia and “Dawg” turn them into the equivalent of old friends you haven’t seen in years.

Exquisite melodies and jewel-shaped notes decorate the simple, convivial structures of tunes that hop, jump, skip, skitter, and bop. The atmosphere is reminiscent of the legendary gypsy-jazz exchanges between Django Reinhardt and Stephane Grappelli, and equally sharp. Swirling with Middle Eastern modality, the closing 16-minute-plus rendition of Grisman’s rippling “Arabia”—complete with a section based on a Cuban fold theme—is alone enough worth the price of admission to this sensational session. But there’s so much more.

The quartet delves into Celtic themes (“Two Soldiers”), jazz-grass (“Grateful Dawg”), old-world ballads (“Russian Lullaby”), and Appalachian flavors (“Walkin’ Boss”) with nonpareil skill and soulfulness. Garcia and Grisman’s tandem picking throughout epitomize sublime. And for many listeners, the duo’s revised version of the Grateful Dead staple “Friend of the Devil” ranks as the finest-ever recorded, the pace patient, the narrative vocals heartfelt, and the synchronous solos tailor-made for the enveloping progression. Better yet, it’s all captured in astonishing fidelity.

UWAGA ! OFERTA SPECJALNA ! 

WYSYŁKA GRATIS !!!

CAŁKOWICIE DARMOWY KOSZT WYSYŁKI !

 Przeczytaj INFO pod cennikiem kosztów.

 

 

LOGO