Gangland to gra-hybryda zawierająca w sobie elementy strategii czasu rzeczywistego, cRPG oraz gier akcji/FPS, traktująca o przemocy i zorganizowanej przestępczości. Akcja osadzona została w sycylijskich klimatach (szereg nawiązań do takich znanych produkcji filmowych jak: Ojciec Chrzestny, Chłopcy z ferajny, oraz popularnego serialu telewizyjnego Rodzina Soprano).
W trybie single player stajemy się Mario, jednym z pięciu braci (tj. Mario, Romano, Angelo, Sonny, Chico). Wszyscy oni dorastali razem na Sycylii otoczeni opieką dziadków. Z czasem trzech z nich, Romano, Angelo, Sonny, nie będąc zadowolonymi z prostego śródziemnomorskiego życia zabili swego brata Chico i udali się do Ameryki z zamiarem rozpoczęcia ekscytującej kariery kryminalnej. Ostatni z braci, w którego wciela się gracz, wyrusza za nimi z zamiarem wymierzenia sprawiedliwości. Pierwszą osobą, którą odwiedzi będzie jego wuj Vincente i tu rozpocznie swą karierę mafijną...
W rozgrywce wieloosobowej, bo i tą oferuje ten tytuł, gracz ma do wyboru dwa tryby gry: Conquests oraz Shootouts. W pierwszym ma za zadanie tworzyć i rozbudowywać rodziny mafijne, zajmując się biznesem, handlem, czy kooperacją z innymi mafiosami. W drugim zaś ma do czynienia z czystą i brutalną walką – żadnego biznesu czy rodziny, tylko pistolety, granaty, rewolwery i brutalna walka.
W dziedzinie samej rozgrywki tytuł ten oferuje nam chyba wszystkie możliwe formy działalności przestępczej, począwszy od kradzieży, zastraszania, pobierania opłat od drobnych przedsiębiorców za ochronę syndykatu, szerzenie prostytucji, czy przemycanie nielegalnych towarów, aż po bicie i mordowanie ludzi. Wszystko to by zarobić więcej pieniędzy, zdobyć władzę i szacunek w kręgach mafijnych.
Autorzy szczególnie chwalą się zaawansowaną sztuczną inteligencją swego dzieła, która nieustannie kontroluje zachowanie się ponad 800 mieszkańców poruszających się po każdym z 26 obszarów miasta. Każdy z nich ma swój własny profil zachowania się i dynamicznie reaguje na to, co się w danej chwili obok niego dzieje. Ta samo A.I. cały czas odpowiada za zachowanie się i ruchy konkurujących z nami mafiosów, starając się jak najbardziej utrudnić nam życie. Wspominają także o specjalnym enginie zdarzeń losowych, dzięki któremu gra jest nieliniowa i nieprzewidywalna oraz o charakterystycznym rozwiązaniu walki na ulicach – mix taktyki i dynamicznej strzelaniny.
- Możliwość stworzenia swojej własnej rodziny mafijnej z ponad 20 postaci.
- 26 różnych wyzwań i podbojów.
- Bogaty asortyment najróżniejszych broni i przedmiotów wykorzystywanych przez prawdziwych przestępców.
- Nieliniowa, wciągająca i ekscytująca fabuła.
- Specjalny system rankingowy – „Highscore System”.
- Gra wieloosobowa do ośmiu graczy w sieci lokalnej i w Internecie.
- Trójwymiarowy silnik graficzny, widok z ruchomej, nieograniczonej kamery, zoom (wsparcie DirectX i OpenGL).