Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

GALLE WOJCIECH BOGUSŁAWSKI I TEATR POLSKI DO 1794

16-01-2012, 18:14
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 70 zł     
Użytkownik serdecznie
numer aukcji: 2039709220
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 10   
Koniec: 15-01-2012 19:58:52

Dodatkowe informacje:
Opis niedostępny...
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha



PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W DOLNEJ CZĘŚCI AUKCJI (CZASAMI TRZEBA WYKAZAĆ SIĘ CIERPLIWOŚCIĄ W OCZEKIWANIU NA ICH DOGRANIE)



PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI -
AUTOR -
WYDAWNICTWO - , WYDANIE - , NAKŁAD - EGZ.
STAN KSIĄŻKI - JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM)
RODZAJ OPRAWY -
ILOŚĆ STRON -
WYMIARY - x x CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE -
KOSZT WYSYŁKI - 8 ZŁ - KOSZT UNIWERSALNY, NIEZALEŻNY OD ILOŚCI I WAGI (NP. JEŚLI KUPISZ 7 KSIĄŻEK ŁĄCZNY KOSZT ICH WYSYŁKI WCIĄŻ BĘDZIE WYNOSIŁ 8 ZŁ), DOTYCZY PRZESYŁKI PRIORYTETOWEJ NA TERENIE POLSKI. ZGADZAM SIĘ WYSŁAĆ PRZEDMIOT ZA GRANICĘ. KOSZT WYSYŁKI W TAKIM PRZYPADKU, USTALA SIĘ INDYWIDUALNIE WEDŁUG CENNIKA POCZTY POLSKIEJ I JEST ZALEŻNY OD WAGI PRZEDMIOTU.




SPIS TREŚCI LUB/I OPIS - PRZYPOMINAM O KOMBINACJI KLAWISZY CTRL+F (PRZYTRZYMAJ CTRL I JEDNOCZEŚNIE NACIŚNIJ F), PO NACIŚNIĘCIU KTÓREJ Z ŁATWOŚCIĄ ZNAJDZIESZ INTERESUJĄCE CIĘ SŁOWO O ILE TAKOWE WYSTĘPUJE W TEKŚCIE WYŚWIETLANEJ WŁAŚNIE STRONY.

LEON GALLE
DOKTORANT UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO
WOJCIECH BOGUSŁAWSKI
I REPERTUAR TEATRU POLSKIEGO
W PIERWSZYM OKRESIE
JEGO DZIAŁALNOŚCI
(DO ROKU i794)
ZE SŁOWEM WSTĘPNEM
PROF. BRONISŁAWA GUBRYNOWICZA Z PORTRETEM AUTORA
WYDAWNICTWO M. ARCTA W WARSZAWIE





SPIS RZECZY

Wstęp .........slr. 1 - 19.
Teatr ludowy (str. 2). Teatr szkolny (3). Teatr dworski (5). Teatr magnacki (6). Otwarcie teatru w r. 1765 (8). Tomatis (10). Sułkowski (11). Ryx (13).
Rozdziali.........str. 15 „ 28.
Młodość Bogusławskiego (15). Wstąpienie do teatru (16). Stan teatru w r. 1778 (18). Montbrun (18). Bizesti (20). Lwów (21). Objęcie dyrekcji przez Bogusławskiego (22). Wyjazd do Wilna (25). Powrót do Warszawy (26). Teatr w dobie powstania 1794 roku (26).
Rozdziałll.........str. 33 - 52.
Znaczenie wpływów postronnych w rozwoju teatru (29). Mo-liere na scenie polskiej (31). Charakter dydaktyczny komedji obyczajowej (33). Dobór komedyj Molierc^ (39). Charakter przeróbek (34). Bogusławski jako tłumacz Moliere^ (41).
Rozdział III........str. 53-115.
Dobór repertuaru komedji francuskiej na scenie polskiej (53). Piotr i Tomasz Corneille (56). Współcześni Moliere^wi (58). Regnard (60). Dancourt (62). Le Sagę (64). Inni autorzy francuscy XVII w. (65). Klasyfikacja komedji XVIII w. (65). Destouches (67). Marivaux (68). Komedja obyczajowa (70). Komedja płaczliwa (76). Dramat mieszczański (80). Komedja satyryczna (94). Komedja historyczna (96). Wesele Figara (96). Farsa (102). Rousseau (104). Tragedja klasyczna (106).
Rozdział IV ........116—135.
Teatr niemiecki w Polsce (116). Lessing (119). Briihl (124)-. Soldatenstiicke (127). Dramaty mieszczańskie (127). Kotzebue (128).
Rozdział V........str. 136 - 149.
Teatr włoski. Goldoni (136). Teatr angielski (139). Shakes-peare w Polsce (140). Sheridan (142). Garrick (146). Dramat rosyjski (148).
Rozdział VI........str. 150-169.
Opera na scenie warszawskiej (150). Opera francuska (153). Opera włoska (161). Axur Salieri^go (166).
Rozdział VII........str 170 - 189.
Zwalczanie sarmatyzmu przez koraedję oryginalną (170). Typ modnisia (174). Typy komedyj oryginalnych (175). Henryk VI na łowach (178). Komedja polityczna (184).
Rozdział VIII .......str- 190-196.
Pierwsze oryginalne opery polskie (190). Krakowiaki i Górale (196).
PRZYPISY
Wstęp............str. 207
Rozdziali . . . 209
- n......" ;;;;;; 2w
- m............215
" IV............223
" V............225
"VI............227
"VII............229
- VIII............23,





PRZEDMOWA

Z nielicznej garstki młodych entuzjastów, z zapałem niezwykłym oddanych sumiennej pracy naukowej, a przyton z całą powagą gotujących się do przyszłych obowiązków obywatelskich, śmierć nielitościwa zabrała w roku ubiegłym jednostko szlachetną, która — rokując piękne nadzieje — już na ławach uniwersyteckich zdobyła w kole ją otaczającem miłość i sza- -cunek. Jednostką tą był ś. p. Leon Galie, syn Henryka, zasłużonego pedagoga i badacza literatury polskiej.
Urodzony dnia 2 sierpnia i8c8 roku, nauki szkolne pobiera w gimnazjum im. E. Konopczyńskiego w Warszawie, po-czem zapisuje się na wydział filozoficzny uniwersytetu zvar-szawskiego, by poświęcić się umiłowanym od lat dziecinnych studjom polonistycznym. I oto w sali wykładowej, esy też w pracowni seminaryjnej, wyróżnia się smukła postać młodzieńca, w którego jasnych oczach wyczytać można było prze-dewszystkiem pogodę ducha zrównoważonego, przesiąkniętego kulturą, kształtującą zarówno umysł i serce, pełnego wiary żywej i gorącej, hołdującego ideałom szczytnym, streszczającym się w dwóch świętych słowach: Bóg i Ojczyzna. A tej pogodzie duchowej towarzyszyła skromność i prostota, wyniesione z domu rodzicielskiego, który, atmosferą prawdziwie polską przepojony, wszczepił w serce dziecka poczucie obowiązku i honoru. Rzecz więc zrozumiała, że w ciężkich chwilach odradzającej się Rzeczypospolitej — iv listopadzie ict8 roku — młody akademik pomimo wątłego zdrozvia wstępuje jako ochotnik do wojska polskiego, odbywa służbę w I-ym pułku artylerji ciężkiej, bierze udział w walkach pod Lida, Wilnem, Mińskiem,
Borysowem, Dźwińskiem, Kijowem, dosługuje się stopnia podchorążego — i pierś jego zdobi dwukrotnie odznaka krzyża walecznych.
Spełniwszy obowiązek zuobec ojczyzny, ś. p. Leon wraca na lawy uniwersyteckie, by kontynuować przerwane studja; po wykończeniu pracy seminaryjnej: „O tle historycznein Pana Tadeusza", oddaje się ze szczególnem umiłowaniem badaniom nad dziejami teatru w Polsce, zbiera pilnie materjały drukowane i rękopiśmienne, odnoszące się do drugiej połowy wieku XVIII i do pierwszych dziesiątków lat wieku XIX, pragnie jak najdokładniej zestawić repertuar, snuje rozległe plany opracowania całej działalności twórcy sceny narodowej — t iv rezultacie kilkuletnich mozołów przedkłada rozprazaę p. t. „Teatr Wojciecha Bogusławskiego", obejmującą czasy przedrozbiorowe, t. j. do r. 1794. Na jej podstawie ś. p. Leon miał przystąpić do egzaminów ścisłych, któreby mu przyniosły zaszczytny tytuł doktora filozofji; niestety, w ich przededniu nagły atak sercowy kładzie kres Jego życiu: umiera w słoneczny dzień Wielkiej Nocy, 21 kwietnia 1924 roku, przeżywszy lat dwadzieścia pięć.
Sumiennie prowadzone studja uniwersyteckie nie przeszkadzały ś. p. Gallemu zajmować się żywo organizacjami stu-denckicmi; przedewąsystkiem w akademickiem kole polonistów, w którem rok jeden piastował godność przewodniczącego, występował z szeregiem pożytecznych inicjatyw, po za tętn współpracował zv czasopiśmie „Pro arte et studio" i w „Wiadomościach Literackich", wreszcie zawsze śpieszył chętnie z pomocą koleżeńską, zdobywając sobie wiernych i szczerych przyjaciół.
Rozprawa, która obecnie ukazuje się w druku, jest prze-dewszystkicm chlubnem świadectwem zuielkiej skrzętności i niezwykłej sumienności autora w gromadzeniu rozproszonych materjałów oraz umiejętnego wyzyskania przez nielicznych na teni polu poprzedników. Pierwsi i najbardziej zasłużeni historycy teatru polskiego, z Kar. Estreicherem na czele, przygotowali jedynie grunt, na którym należało budować, a nie powtarzać — jak to, niestety, czyniono — gołosłownych sądów, prze-
ważnie bezkrytycznych, opartych na zeznaniach samego Bogusławskiego, które nie zawsze były ścisłe i wiarygodne. Ś. p. Galie poddał drobiazgozaej krytyce wyniki dotychczasowych badań, dotarł do nieznanych źródeł rękopiśmiennych, pozostających w rękach rodziny Bogusławskich lub też spoczyzuającycli w archiwach warszawskich, — i z tego materjału wysnuwał wątek swego studjum, w połowie jedynie wykończonego. W biograf ji twórcy sceny narodowej przyniósł kilka nowy di szczc-gółów, następnie, charakteryzując działalność dyrektorską Bogusławskiego, przedstawił w rysie historycznym dorobek repertuarowy: naprzód uwzględnił twórczość francuską od Mo-liercJa aż do Beaumarchaisgo, potem niemiecką z Lessingieni na czele, włoską — z Goldonim, angielską —z Sheridanem. Obok twórczości dramatycznej nakreślił obraz rozwoju opery. Rozdziały ostatnie poświęcił ocenie twórczości oryginalnej i tu na plan pierwszy wysunął Bogusławski dzieła: „Henryk VI na łowach" i „Cud, czyli Krakowiacy i Górale". Na tem urywa się praca — w rękopisie pozostały jedynie notatki do części drugiej, która miała przynieść syntezę.
Mimo swej fragmentaryczności rozprazva nie zaginie bez echa wśród prac, odnoszących się do historji teatru polskiego, przynosi bowiem wyniki pozytywne, które wzbogacają nasze wiadomości w tej dziedzinie; nazwisko zaś jej autora będzie wspominane z żalem serdecznym przedewszystkiem przez tych, którzy patrzyli na jego szlachetny trud i zapal — niestety, tak przedwcześnie zerwany.

Bronisław Gubrynowicz.





SKOROWIDZ ALFABETYCZNY

A. NAZWISKA OSÓB (AUTORZY, TŁUMACZE, AKTORZY, DYREKTORZY TEATRÓW)
A
Albertini Joachim, 153, 164, 229. Alfieri, 122. Allainval (d"), 66, 70. Anfossi, 163, 229. Anseaume, 152, 159. Audinot, 152.
B
Barss Franciszek, 14, 87.
Barth Mikołaj Tomasz, 219.
Baryka, 1.
Baudouin Jan, 36, 62, 78, 92, 146, 155—156, 159, 222, 228.
Beauchamps, 70.
Beaumarchais Caron Piotr, 14, 25, 54, 64, 67, 71, 85, 87-88, 94, 96-101, 108, 119, 121, 151, 166, 167—168, 218,221,222, 228.
Berger, 118.
Bernardi, 12.
Bielawski J„ 8—9, 10, 31,
Bielski Jan, 3.
Birx, 225.
Bizerti, 20, 21.
Bock, 128.
Bodenburg, 24.
Bogusławski Wojciech, 4, 11, 14, 15-31, 41-52, 53, 60, 62, 63, 67, 69, 71, 73, 74-75, 82, 83, 89, 90, 92—93, 94, 96, 100, 102—103, 104, 106, 107, 108 [zasłonięte]-113, 114, 121, 122, 125, 129,
133, 143, 144, 145, 146, 152, 153, 159, 162, 163, 164, 167, 168, 169, 176, 178-184, 185-187, 190, 191, 193-206, 209-211, 213, 214, 217, 219, 220-221, 226, 228, 229, 231, 232-233, 234.
Bohomolec (ks.) Franciszek, 4, 10, 14, 30, 31, 33, 52, 54, 55, 67, 104, 152, 173, 190, 191, 1921 197, 208, 216.
Bonafini, 14.
Bondichi, 12.
Bonin, 102.
Brochi, 153.
Broniszewski Grzegorz, 177, 230.
Brueys, 65.
Briihl (hr.) Fryderyk, 124—125, 224
Bulla, 26, 118.
Bykowski Ignacy, 227.
c
Cailhava (de) Jean Fran;ois
drEstendoux, 156 157. Calderon, 56. Capistron, 54. Ceron, 20, 218. Champfort Sebastien Roch Nico-
las, 79, 220. Chaussee de la Nivelle P. C
54, 66, 76-77, 219. Chodkiewicz Aleksander, 123. Cimaroso Domenico, 153, 163
168, 191, 229.
Colle M, 66, 96, 179, 180, 181, 182, 230.
Collot cTHerbois Jan Marja, 140—142.
Campagnuci, 14.
Constantini, 21, 25, 211.
Corneille Piotr, 3, 5, 55-56, 60, 106, 107, 166, 207.
Corneille Tomasz, 56—57, 216.
Crebillon, 106, 166.
Cumberland, 132.
Curtz (baron), 12, 13, 14, 18, 22, 23, 24, 85, 213.
Czarforyska z Flemingów Izabel-la, 7.
Czartoryski (ks.) Adam Kazimierz, 7, 12, 15, 16, 30, 33, 54, 61-62, 85, 104, 140, 146-147, 177, 214.
D
Dancourt Carton Florcnt, 62-64,
160, 217. Dekker, 5. Denville, 18. Desmahis, 66. Destouches Nericault Philippe,
11, 66, 67-68, 175, 228. Desznerowa, 25, 52. Diderot Denis, 54, 66, 76, 81-85,
86, 94, 104, 108, 117,118, 119,
130, 220, 221.
Dmochowski Fr. Ks., 1, 84. Dmochowski L. A., 219. Dmuszewski, 78. Dodsley, 179. Dominiąue, 154, D.bbelin, 211. Drozdowska, 25. Drozdowski Jan, 177, 230. Dufresny, 62. Duni, 152, 168.
E Eberts, 225.
F
Favart Charles Simon, 152, 154-
156, 158-159, 228. Fenouillot de Fallaire Charles
Georges, 88, 92-93, 152, 159,
222. Font (La), 65.
G
Gaetano, 156, 193.
Gaillard, 21.
Garrick Dawid, 146-147, 148.
Gazanigo, 30.
Gellert Christian, 118, 124.
Genlis (de) pani, 78-79.
Gernewałd, 218, 219.
Gluck, 168.
Goethe J. W., 117, 129.
Golański F„ 84.
Goldoni Carlo, 16, 117, 136-139,
225.
Goliszewski G. S„ 177, 230. Golter, 105. Gottsched, 117, 118. Gottersdorf, 21. Grand (Le), 33, 54, 65. Green Jan, 5, 140. Gresset, 66. Gretry (de) Modeste, 78, 152,
168, 228.
Gronowiczowa, 7, 52. Gryphius, 118. Guardasoni, 25, 26. Gugot de Merville, 68. 4
Guielmi, 229.
H
Hamon, 13. t
Harpe (La), 109.
Hauteroche (de) Noel le Breton
Sieur, 58-60. Hempiński Jakób, 7, 12, 22, 25,
52, 74, 104. Heywood, 5. Hiller J. A., 180. Holland Jan Dawid, 192.
I Iffland, 118.
J
Jasińska-Lażańska, 8.
Jasiński, 8.
Jaworski Stanisław, 3.
K
Kamieński Maciej, 152, 191-192,
193. Karpiński Fr., 96, 184, 197, 231.
Kniaźnin Fr. D., 7, 196, 197, 233.
Kochanowski Jan, 1, 5.
Kołłątaj Hugo, 109, 194, 232, 234.
Konarski Stanisław, 3, 4, 15.
Kossakowski Józef, 175, 229.
Kossowska, 52.
Kotzebue August Fryderyk Ferdynand, 128-134, 148, 225.
Krasicki Ignacy, 7, 20, 109, 174, 175, 177, 198, 214, 229, 230, 233.
Kubicki, 178.
Kulmus Luise Adelgunde, 118.
Kurendowicz Maciej, 149, 227.
Kuszewski, 71.
L
Lazari Angelo, 24.
Lażańska-Jasińska, 8.
Leferre Pierre Francois Alexan-
dre, 110. Lemański, 9. Lemercier, 66. Lemierre Antoine Marin, 110 -
113, 223. Leonhardi, 226. Lessing G. E., 117, 118, 119-123,
126, 148, 224. Lilio George, 81, 119. Locci Augustyn, 5. Lubomirski (ks.) Jerzy Marcin,
14, 22, 212. Lubomirski Michał, 24.
Ł
Ładowski (ks.), 78-79. Łopuski Józef, 221.
M
Majer (ks.), 225. Maliszewska Marja, 225. Maltę (de) Nicolo, 203. Marewicz Wincenty Ignacy, 177,
230. Marivaux P., 66, 68-70, 73, 104,
218.
Marlowe, 5. Marmontel, 152. Marunowska, 8. Marwani, 26. Mercier Ludwik Sebastjan, 70,
88-92, 108, 117, 126,221,224.
Metastasio P. A., 6, 116, 150, 160
161, 227. Michniewski, 79. Mierzyński, 52. Minasowicz Józef Epifani, 6. Moliere J. B., 4, 7, 10, 14, 16, 17,
31, 32-52, 54, 56, 58, 60, 66,
70, 104, 130, 159, 164, 165, 177.
184, 208, 214, 215, 228, 230, 231. Monsigny Pierre AL, 78, 152, 168. Montbrun, 18, 19, 20, 152, 191. Montfleury (de) Jakób, 58, 216. Moore Edward, 81, 85—86, 119,
147, 148. Mordini, 212. Morsztyn Andrzej, 5. Moszyński August, 11, 18, 21,
22, 23.
Movelli, 212. Mozart J. C. W. 164, 165, 167,
168, 229. Móller Heinrich Ferdinand, 127.
N
Narbuttowa, 79,
Niemcewicz Juljan Ursyn, 95, 96,
184-187,188-1&9, 205, 222, 231.
Nowaczyński (ks.) Tadeusz, 3,223.
O
Ogiński Michał, 7.
Oraczewski, 20.
Orłowski (ks.) August, 3, 113, 223.
Osiński L., 94.
Owsiński, 12, 20, 21, 22, 23, 85,
105, 107, 114, 146. Ożga (ks.) Aleksander, 223.
P
Paisiello Giovani, 153, 162, 168,
191, 228. Palaprat, 54, 65. Palissot, 66, 94. Pelatti, 26. Pergolesi, 162, 168. Philidor Andre Danican, 152, 168 Piccini Nicolo, 153, 163, 168. -Pierożyńska, 8. Pierożyński, 8, 22, 77, 153, 156,
193, 219.
Piron, 66, 68, 154. Pliimicke, 112.
Poinsinet de Boissy, 66, 195. Ponte (Da) Lorenzo, 164, 167. Puccitelli Wirgiljusz, 5.
Q
Quardasoni, 12. Quetans, 152.
R
Racine J., 3, 107, 108. Radziwiłł (ks.) Karol, 8. Radziwiłł (ks.) Maciej, 192. Radziwiłłowa (ks,) z Wiśniowiec-
kich Urszula, 7. Regnard Jean Franc, 60—62,
68, 102, 154, 217. Romagnesi, 73, 105. Romanius, 14. Rousseau Jan Jakób, 104—106,
168, 222.
Rutkowski, 27, 200. Rymiński, 7. Ryks Franciszek, 13—14, 18, 20,
21, 24, 25, 26, 30, 53, 65, 69,
85, 93, 97, 100, 104, 209, 211,
212, 213, 216. Rzewuski Wacław, 7, 96.
s
Sacchini Antoni, 228. Sacchini Gasparo, 153. Sacco, 12. Sagę (Le) A. R., 64-65, 66, 154,
217.
Saint-Foix, 105. Salieri, 26, 153, 166. Sapieha Kazimierz, 87. Saurin Bernard Józef, 14, 85-
87, 94, 108, 147, 148, Scarron P., 56, 60, 68. Schikaneder, 118. Schiller Fr., 118. Schlegel Johann Elias, 117, 118. Schmidt Kajetan, 128, 225. Schroder, 86, 118, 227. Sechi Nicolo, 51. Sedaine Michel Jean, 77-78, 154,
179, 180, 219, 230.
Shakespeare W., 5, 92, 117, 118,
136, 139,140—142. 148,179,226. Sheridan Richard Brinsley, 142-
146, 148, 179, 226. Sierakowska, 7. Sitańska, 8. Skrzetuski Kajetan, 3. Sołtyk (biskup) Kajetan, 15. Sorel Karol, 57. Spiess, 118, 134. Spikerman B. T., 224. Srokowski, 178. Staszic Stanisław, 109. Stefani Jan, 199. Stephanie Gottlieb (der Jiingere
87, 117, 118, 126, 224. Sułkowski (ks.) August, 7, 11—12,
14, 22.
Sumarokow Aleksander, 149. Szymański, 191—192, 197. Szymonowicz Szymon, 1.
ś
Świerzawski, 9, 12, 17, 52, 104. 105, 146, 208.
T
Tomaszewski, 177. Tomatis Karol, 10. Trembecki Stanisław, 20,79-80,
220. Truskolawska, 14, 20, 21, 23, 52,
56, 67, 85, 104, 107, 114, 146,
212—213. Truskolawski, 20, 21, 22, 23, 52,
67, 212—213. Tuczemski, 6—7. Tyzenhauz, 7, 25.
V
Vade, 154.
Veyle (de) Piotr, 70.
Voltaire Fr., 3, 11, 66, 79-80, 83, 94, 106, 110, 113—114, 117, 119,133, 142,166, 207,220, 223.
W
Waser, 211. Weidmann Paul, 125.
Weinert, 193.
Weisse C. F., 179, 180, 181, 182,
230. Węgierski Tomasz Kajetan, 104-
106.
Wichliński, 218. Wielądek, 224. Witkowski Gerard, 26, 48. Wolski, 98, Woyna, 18. Wybicki Józef, 96, 174, 176, 184,
187—188, 197, 231.
Z
Zabłocki Franciszek, 20, 30,33,34, 40, 54, 56, 57 6 0, 63, 64, 65, 67, 70, 72, 73, 82, 83, 95, 98, 100, 104, 105, 154, 156, 158, 173, 174, 176, 193, 214, 215. 216, 217, 219, 221, 222, 224, 226, 227, 228.
Zakrzewski, 8.
Załuski Józef, 6.
Ziegler, 118.
B. UTWORY BEZIMIENNE
,,Arjadna w Naxos", 106.
„Człowiek, jakich mało na świecie", 74 75, 218—219.
,.Dla miłości zmyślone szaleństwo", 161—162, 163, 228.
„Edward Montroze", 134, 225.
,,Fałszywe niewierności", 75.
„Fraczek zawstydzony czyli Triumf Kontusza", 72, 218.
..Johanka i Bernardon", 162, 163, 228.
„Medea i Jazon". 105—106.
„OrfeusziEurydyce", 105,160,228.
„Praw i braminów czyli wdowa indyjska", 110, 225.
„Prześladowani", 149, 227.
„Troje bliźniąt czyli podobieństwo nadzwyczajne", 102-103.
„Zaffira czyli niewolnica stateczna", 162, 163, 229.
„Zazdrości wieśniacze", 162, 163, 229.
„Żołnierz czarnoksiężnik z przypadku", 156, 228.




Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.


ZOBACZ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

ZOBACZ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT


NIE ODWOŁUJĘ OFERT, PROSZĘ POWAŻNIE PODCHODZIĆ DO LICYTACJIb, 58, 216. Moore Edward, 81, 85