Władcy Strachu Stardock Systems Inc. ( producent ) Paradox Interactive ( wydawca ) Cenega Poland ( dystrybutor PL ) strategiczne ( kosmiczne ) 21 lutego 2006 ( światowa data premiery ) 21 lipca 2006 ( data wydania w Polsce ) tryb gry: single player Dark Avatar Stardock Systems Inc. ( producent ) Stardock Systems Inc. ( wydawca ) strategiczne ( kosmiczne ) 08 lutego 2007 ( światowa data premiery ) obecnie brak planów wydania ( data wydania w Polsce ) tryb gry: single / multiplayer tryb multiplayer: LAN / Internet wymagania wiekowe: brak ograniczeń Twilight of the Arnor Stardock Systems Inc. ( producent ) Stardock Systems Inc. ( wydawca ) strategiczne ( kosmiczne ) 30 kwietnia 2008 ( światowa data premiery ) obecnie brak planów wydania ( data wydania w Polsce ) tryb gry: single player wymagania wiekowe: brak ograniczeń Galactic Civilizations II to następna odsłona znakomitej strategii turowej z wytwórni Stardock Systems. W porównaniu z poprzednikiem zmianie uległ silnik graficzny, który teraz jest w pełni trójwymiarowy. Wpłynęło to znacząco na polepszenie grafiki, a także umożliwiło przedstawienie występujących w grze obiektów w 3D. Możliwe jest także korzystanie z zooma oraz kilku różnych widoków. Akcja gry została umieszczona niedługo po wydarzeniach przedstawionych w dodatku Altarian Prophecy. Gracz wciela się w postać przywódcy Zjednoczonej Ziemi w wieku XXIII. Imperium Drengin powoli lecz systematycznie prowadzi podbój galaktyki. W pewnym momencie, zupełnie przypadkowo, odkrywa prawdę o losie Prekursorów, rasy „super istnień”, która zamieszkiwała kosmos w zamierzchłych czasach. Rasa Prekursorów, znana jako Dread Lords, staje się największym zagrożeniem dla wszystkich cywilizacji. Imperium Drengin i jego sprzymierzeńcy stają do walki z Dread Lords, natomiast ludzkość musi się zjednoczyć i stawić czoła zwycięzcy tej wojny. W Galactic Civilizations II pojawia się nieliniowa kampania. Dzięki temu niepowodzenie w jakiejś misji nie równa się totalnej porażce, gdyż możemy wziąć udział w kolejnej, alternatywnej. Dzięki takiemu zabiegowi rozwój akcji został podtrzymany. W grze pojawia się 10 cywilizacji, z których każda posiada unikalne cechy (w pierwszej części cywilizacje były podobne, różniły się tylko wyglądem). Ponadto gracze mogą stworzyć swoją własną cywilizację. Pod względem wielkości wszechświat gry porównywalny jest z tym znanym z poprzednika. Do naszej dyspozycji oddano także możliwość projektowania własnych statków. Każdy z nich posiada trzy rodzaje broni (beam weapons, mass drivers, missile weapons) oraz trzy rodzaje środków defensywnych (shields, armor, point defense). Z kolei w dziedzinie nauki i postępu naukowego, czeka na nas ponad 200 technologii do odkrycia. Największą zmianę odnotować można w „systemie” planet. Podobnie jak w Galactic Civilizations posiadają one klasy (1 - 16), tym razem jednak, klasa wpływa na wielkość „przestrzeni” budowlanej na danej planecie. Dzięki takiemu rozwiązaniu musimy bardziej rozważnie planować, jakie budynki chcemy postawić. Dodatkowo, pewne miejsca kryją różne obiekty, jak ruiny czy surowce naturalne, i aby z nich skorzystać, należy w nich wybudować konkretne budowle. Dark Avatar to pierwszy dodatek do strategii turowej Galactic Civilizations II: Władcy Strachu. Gra została przygotowana przez ekipę Stardock Systems i wnosi do serii sporo udoskonaleń, których domagali się fani kosmicznej sagi. Fabuła stanowi rozwinięcie historii opowiadanej nam w Dread Lords. Ponownie zatem stykamy się z Imperium Drengin, które tym razem zaniechało podbojów i stara się pełnić pozytywną rolę we wszechświecie. Niestety musi stawić czoła dwóm najeźdźcom, z których warto wymienić chociażby mroczną cywilizację Korath. Jak widać, i tym razem nie obejdzie się bez epickich bitew, gdyż na polu walki zwycięzca może być tylko jeden. Jedną z najważniejszych nowinek, na jakie zdecydowali się twórcy gry, jest opcja wysyłania szpiegów. Specjalni agenci mają za zadanie inwigilować bazy naszych przeciwników i dostarczać nam niezbędnych informacji na temat wrogich ruchów. Działa to naturalnie także w drugą stronę, więc musimy uważnie śledzić własnych podwładnych, by wykryć wśród nich wysłanników oponenta. Jak wiadomo, dużą rolę w rozgrywce mają wszelakie surowce i strefy ich wydobywania. Do tych zaliczyć można również pola asteroidów, które pomagają w rozwoju frakcji, znajdującej się najbliżej nich. Jednocześnie stanowią swoistą barierę dla obcych cywilizacji. Dark Avatar pozwala nam ponadto na tworzenie własnych przeciwników. Nie musimy się tutaj ograniczać tylko do typu i liczby posiadanych przez nich statków, lecz możemy także zdefiniować poziom ich inteligencji, osobowość, styl gry i prowadzenia dialogów. Kolejnym udogodnieniem jest możliwość automatycznego zapisywania przebiegu rozegranych przez nas scenariuszy w formacie HTML. Dzięki temu możemy dzielić się doświadczeniem ze znajomymi, a jednocześnie pochwalić swoimi nadzwyczajnymi osiągnięciami. Nie zapomniano także o osobach, dla których bezpośrednie starcia z przeciwnikami nie są szczególnie atrakcyjne. Takim zawodnikom udostępniono większą liczbę opcji dyplomatycznych, co sprawia, że mogą oni rozwijać się drogą pokojową. Z kolei dla tych, którzy preferują potyczki z udziałem potężnych statków kosmicznych, przewidziano mnóstwo nowych części, z których mogą oni złożyć swe latające maszyny. Twilight of the Arnor to drugie oficjalne rozszerzenie do gry Galactic Civilizations II: Władcy Strachu. Mamy tu do czynienia z dość klasycznie zrealizowanym dodatkiem. Producent nie poczynił bowiem żadnych rewolucyjnych zmian w kwestii mechaniki rozgrywki, dodając jednak całą masę mniej lub bardziej widocznych usprawnień, mających na celu uatrakcyjnienie zabawy. Opisywana gra do poprawnego działania wymaga posiadania pełnej wersji Władców Strachu. Twilight of the Arnor oferuje nową kampanię dla pojedynczego gracza, która w założeniach ma zamknąć historię rozpoczętą w podstawowej wersji programu i kontynuowaną w Dark Avatar. Lista zawartych w tym rozszerzeniu usprawnień dotyczy między innymi pojawiających się w grze cywilizacji. Każda z uczestniczących w zabawie ras może teraz używać zupełnie nowych broni, systemów defensywnych oraz zdobyczy nauki (po jednym drzewku technologicznym na każdą z dostępnych ras). Konstruowane przez gracza statki mogą być wyposażane w nowe rodzaje komponentów. Lista pojawiających się po raz pierwszy części obejmuje między innymi ulepszenia zwiększające siłę ognia całej floty, wzmacniające pancerze okrętów, czy ich szybkość przemieszczania się w kosmosie. Gracz może ponadto skorzystać z wyjątkowo potężnej jednostki latającej o nazwie Terror Star, będącej w stanie niszczyć całe gwiazdy. Jej skonstruowanie jest rzecz jasna bardzo kosztowne. Drobnych poprawek doczekała się także oprawa wizualna gry. Zadbano zarówno o nowe portrety oraz animacje przedstawicieli różnych ras, jak i lepsze tekstury otoczenia. Ponadto bitwy mogą być toczone na jeszcze większych niż dotychczas mapach. Twilight of the Arnor udostępnia także wiele narzędzi edycyjnych, pozwalających na tworzenie nie tylko pojedynczych misji, ale i pełnoprawnych kampanii.
|