TC Electronic G-Major zawiera podstawowe efekty, takie jak Reverb, Delay, Compression. Filter/Mod. Pitch, Chorus/Flanger, Tap Delay i Gate, z kilkoma sub-algorytmami dostępnymi w każdym indywidualnym bloku efektów, dającymi bardzo duże możliwości obróbki sygnału, a jednocześnie obsługiwane za pomocą bardzo prostego, wręcz intuicyjnego interfejsu użytkownika. Jak powiedziano, efekty są poumieszczane w blokach efektów, a każdy blok zawiera kilka typów efektów do wyboru. Na przykład w bloku Delay możemy wybrać jeden z następujących algorytmów efektów:
Stereo Delay, PingPong Delay, Tap Delay i Dynamic Delay. W całym procesorze zawarto ponad 25 algorytmów efektów! Do dyspozycji jest 100 fabrycznych programów efektów, ponadto użytkownik może samodzielnie zaprogramować i zapisać do pamięci RAM 100 własnych programów. Zmiana programów efektów następuje szybko i płynnie, z pełnym wybrzmieniem powtórzeń sygnału w efektach Delay. G-Major posiada również wbudowany przełącznik przekaźnikowy, pozwalający na sterowanie analogowych przedwzmacniaczy lub innych urządzeń, przy okazji zmieniania programów efektów procesora.
Sprzętowo, G-Major posiada 24-bitowe przetworniki A/D i D/A oraz 24-bitową obróbkę w całym torze sygnałowym. Procesor jest wyposażony w analogowe wejścia i wyjścia Jack 1", jak również cyfrowe wejścia/wyjścia S/PDIF, transmitujące sygnały o 24-bitowej rozdzielczości. Urządzenie może pracować z częstotliwością próbkowania 44,1 kHz lub 48 kHz.
G-Major jest wyłącznie procesorem efektów, czyli doskonałym uzupełnieniem do wzmacniacza gitarowego.
Przełączanie kanałów
Zmiana brzmienia z czystego na przesterowany wymaga w większości przypadków, oprócz zmiany programu efektów, także przełączenia kanałów we wzmacniaczu. Dzięki wbudowanemu do procesora przełącznikowi przekaźnikowemu istnieje możliwość zdalnego przełączania pomiędzy 3 kanałami wzmacniacza.
Modyfikatory
G-Major posiada cztery modyfikatory. Są to wirtualne parametry, które mogą być zdalnie sterowane za pośrednictwem komunikatów MIDI Control Change lub przez gniazdo EXT. CONTROL, umieszczone na płycie tylnej urządzenia. Modyfikatory można przypisać do sterowania parametrami kilku efektów równocześnie. Ponadto można modyfikować transmisję komunikatów sterujących pomiędzy danym modyfikatorem a każdym z przypisanych mu parametrów.
Tuner
Wbudowany do G-Major tuner chromatyczny ma możliwość przestrajania tonu bazowego w zakresie od 420 do 460 Hz. Podczas strojenia gitary wyłączane jest (Mute) wyjście sygnałowe procesora. Funkcją Mute można sterować za pomocą pedału MIDI, przycisku nożnego lub pedału sterującego Expression.
Tryby komutacji sygnału
Opisywany procesor posiada trzy różne tryby komutacji sygnałów: Serial, Semi-Parallel i Parallel. W trybie Serial (szeregowym) wszystkie siedem efektów jest ustawionych w jeden łańcuch, w którym wyjście jednego efektu jest połączone z wejściem następnego, podobnie jak w przypadku zwykłych gitarowych "kostek". W trybie Semi-Parallel pierwsze pięć efektów jest połączonych szeregowo, a bloki Reverb i Delay - równolegle. Tryb Parallel (równoległy) pozwala na łączenie w szereg efektów takich jak Noise Gate, Compressor i Tremolo, a dodawanie do nich w konfiguracji równoległej takich efektów jak Pitch, Chorus, Delay czy Reverb. Każdy z algorytmów w danym bloku efektów pozwala na wybranie parametrów, które mają być sterowane w czasie rzeczywistym przez jeden z czterech modyfikatorów. Z kolei modyfikatory mogą być zewnętrznie sterowane poprzez pedały Expression czy Volume, lub via MIDI.
Algorytmy efektowe:
Noise Gate
Bramka szumów jest używana przede wszystkim do tłumienia sygnału wyjściowego podczas przerw w grze, eliminując w ten sposób szumy, przydźwięk i inne zakłócenia generowane przez system.
Compressor
Kompresor służy do redukowania dynamiki sygnału. Są sytuacje, w których sygnał z gitary nie powinien być poddawany kompresji, ale są też i takie, gdzie kompresja jest kluczem do wyraźnego, dobrze osadzonego brzmienia.
Classic/Advanced Chorus
Algorytm Advanced Chorus posiada kilka dodatkowych parametrów w porównaniu do algorytmu Classic Chorus. Są to: możliwość włączenia/wyłączenia złotego podziału (Golden Ratio), regulacja opóźniania sygnału przez Chorus, jak również możliwość odwrócenia fazy, w celu poszerzenia brzmienia efektu.
Classic/Advanced Flanger
Flanger to inaczej krótka linia opóźniająca, modulowana przez LFO (generator wolnych przebiegów). Parametr "Feedback" w przypadku Flangera to poziom rezonansu sygnału. Algorytm Advanced Flanger różni się tym od algorytmu Classic, że pozwala na włączenie złotego podziału (parametr Golden Ratio), zaczerpniętego bezpośrednio z klasycznego procesora firmy t.c. electronic TC 2290 Dynamic Delay.
Resonance Filter
Są to filtry Hi- i Lo-Cut, których częstotliwość pracy może być przestrajana w górę i w dół. Po zwiększeniu wartości parametru Resonance (Q), charakterystyka filtrów staje się węższa i bardziej stroma, co daje charakterystyczne brzmienie efektu.
Vibrato
Efekt ten moduluje wysokość sygnału wejściowego. W przeciwieństwie do efektu Chorus, do sygnału wyjściowego nie jest dodawany sygnał wejściowy.
Tremolo
Efekt ten to modulacja amplitudy (głośności) sygnału wejściowego przez generator LFO. G-Major pozwala na uzyskanie szerokiego zakresu modulacji - od Tremolo delikatnego i płynnego, do ciężkiego i agresywnego.
Panner
Efekt ten moduluje pozycję sygnału wejściowego w panoramie stereofonicznej. Vintage/Smooth Phaser. Dwa różne rodzaje przesuwnika fazowego. Algorytm Vintage Phaser daje efekt podobny do tego spotykanego w starych "kostkach" efektowych. Za pomocą algorytmu Smooth Phaser można uzyskać efekt mniej dominujący. Algorytmy te wykorzystują odpowiednio 4 i 12 filtrów szerokopasmowych, symulujących charakterystykę filtru grzebieniowego. Gdy sygnał przefiltrowany zostanie zmieszany z oryginalnym sygnałem wejściowym, powstaje efekt "phasingu".
Hall, Plate, Room
Są to algorytmy pogłosowe; każdy z nich zawiera parametry Early Reflection i Diffuse Field. Pierwszy z tych parametrów definiuje kształt i rozmiary pomieszczenia, którego pogłos jest symulowany. Parametr Diffuse Field ustala brzmienie pogłosu. Algorytm Spring służy do repordukcji brzmienia starych mechanicznych pogłosów sprężynowych, używanych we wzmacniaczach gitarowych.
Detune
Sygnał wejściowy jest dzielony, i określona cześć tego sygnału jest przestrajana. Przestrajanie może być 2-głosowe. Zastosowane w efekcie linie opóźniające mogą być wykorzystane do uzyskania efektu Slapback.
Whammy
Efekt ten umożliwia kontrolowanie przestrajania wysokości dodawanych głosów za pomocą zewnętrznego pedału sterującego MIDI.
Pitch Shifter
Algorytm ten pozwala na dodawanie do sygnału wejściowego dwóch głosów; w każdym z nich można ustalić interwał transpozycji w zakresie +/- jednej oktawy. Przetwarzanie sygnału przez G-Major jest tak szybkie, że nigdy nie spotkamy się z "szukaniem" nut, co zdarzało się w wielu poprzednich efektach typu "Octaver".
Algorytmy Delay
G-Major posiada kilka algorytmów Delay - są to nie tylko podstawowe funkcje opóźniania sygnału, ale także algorytmy, które można znaleźć jedynie w procesorach sygnałowych najwyższej klasy (i najdroższych). A tymczasem mamy je do dyspozycji także w G-Major!
PingPong
Generuje odbicia opóźnionego sygnału na przemian w lewym i prawym kanale.
Dynamic Delay
Jest to algorytm, który pozwala na sterowanie poziomem wyjściowym z efektu za pomocą dynamiki sygnału wejściowego. Po zastosowaniu tego algorytmu można np. uzyskać, że cały materiał źródłowy pozostanie nienaruszony, a jedynie podczas przerw i pomiędzy frazami będzie dodawany delikatny, akompaniujący efekt Delay.
Dual Delay
Algorytm ten pozwala na jednoczesne użycie dwóch niezależnych linii opóźniających. Innymi słowy, mamy do dyspozycji dwie oddzielne, równoległe linie opóźniające, każda z zestawem własnych parametrów.
Ważniejsze dane techniczne:
Cyfrowe wejścia i wyjścia
Złącza: RCA Phono (S/PDIF)
Formaty: S/PDIF (24 bit), EIAJ CP-340, IEC 958
Częstotliwości próbkowania: 44,1 kHz; 48 kHz
Opóźnienie przetwarzania: 0,1 ms @ 48 kHz
Pasmo przenoszenia: do 23,9 kHz ± 0,01 dB @ 48 kHz
Analogowe wejścia i wyjścia
Złącza: 1" jack, symetryczne
Charakterystyka częstotliwości: 20 Hz do 20 kHz, +0/-0,1 dB @ 48 kHz,
Przetwarzanie A/D/A: 24-bitowe, 128-krotny oversampling
Zakres dynamiki: 100 dB typowo, 20 Hz - 20 kHz
Zniekształcenie THD: typowo < 92 dB (0,0025%) @ 1 kHz
Przesłuchy międzykanałowe: <-95 dB, 20 Hz do 20 kHz
Wymiary (s x w x g): 19" (483 mm) x 1U (44 mm) x 195 mm
Waga: 1,85 kg
Zasilanie: 100 do 240 V AC, 50 do 60 Hz
Pobór mocy: 15 W
UWAGA BRAK PRAWEGO POTENCJOMETRU, EFEKT W CAŁOŚCI SPRAWNY, UŻYWANY 2 LATA, KONTAKT 502 [zasłonięte] 11 20