|
|
Graham Kenny Strategia dywersyfikacji wzrost poprzez zróżnicowanie Tytuł oryg.: Diversification Strategy. How to grow a business by diversifying successfully Wydawca oryg.: Kogan Page Format: B5 Ilość stron: 224 Oprawa: twarda, obwoluta ISBN: 978-83-[zasłonięte]916-5-9 Treść: Książka Grahama Kenny „Strategia dywersyfikacji” jest prawdziwą skarbnicą wiedzy. Widoczny jest olbrzymi nakład pracy zarówno od strony metodyki i przygotowania teoretycznego, a przede wszystkim świetnej praktycznej analizy międzynarodowego otoczenia biznesowego. Układ treści oraz rozdziałów jest wyjątkowo spójny, logiczny i przejrzysty. Jasne wprowadzenie, definicje podstawowych pojęć, obszerne case studies oraz ramy, w jakich należy rozpatrywać zagadnienia dywersyfikacji w gospodarce wolnorynkowej prezentuje się na najwyższym poziomie. Autor wyjątkowo wnikliwie przedstawia przykłady firm i korporacji, które odniosły spektakularny sukces rynkowy dzięki dywersyfikacji (General Electric, Wesfarmers, Bidvest oraz ITC). Omówienie każdego z przykładów jest kompletne i szczegółowe od krótkiej historii firmy przez wyniki finansowe, podstawową charakterystykę infrastruktury korporacji dnia dzisiejszego do szczegółowo zdywersyfikowanego portfela oferowanych produktów i usług. Autor w interesujący sposób omawia podstawy struktury korporacyjnej oraz roli, cech i wzajemnych relacji Prezesa i Dyrektora Finansowego, bardzo ciekawie przedstawia kwestie doboru menadżerów. Wszystkie powyższe elementy tworzą grupę komplementarnych cech wskazujących, na co należy zwrócić uwagę przy opracowywaniu efektywnej strategii dywersyfikacji dla firmy. Autor: Graham Kenny - jest prezesem firmy Strategic Factors, która specjalizuje się w planowaniu strategicznym i badaniu efektywności działania przedsiębiorstw. Pomaga innym organizacjom, a także od ponad 15 lat szkoli w zakresie analizy i planowania strategicznego oraz badania efektywności procesów biznesowych. Publikuje liczne artykuły skierowane do praktyków biznesu w takich czasopismach jak: Company Director, Leadership Excellence, Management, Marketing, Commodities & Trade to Asia, HR Monthly oraz Charter. Współpracuje także z wieloma światowymi czasopismami akademickimi poświęconymi zarządzaniu. Wśród nich znalazły się m.in.: Journal of Management Studies, Human Relations, Canadian Journal of Administrative Sciences, Journal of General Management, Kwalifikacje naukowe Grahama obejmują doktorat z zarządzania na University of New South Wales w Australii, magisterium z zarządzania na Durham University w Wielkiej Brytanii oraz dyplom inżyniera zdobyty na Queensland University of Technology w Australii. Uzyskał tytuł profesora w katedrze zarządzania na San Diego State University w USA, University of Alberta oraz na University of New Brunswick w Kanadzie. Informacje księgarskie:
- Książka jest głosem w dyskusji na temat zróżnicowania jako strategii wzrostu
- Solidnie udokumentowane case study
- Autor jest praktykiem biznesu oraz naukowcem z tytułem profesora
- Praktyczny i narzędziowy charakter oraz przejrzysty i logiczny układ treści
- Książka kierowana jest zarówno do kadry menedżerskiej najwyższego szczebla jak i dla studentów ekonomii
- Tematyka książki rzadko spotykana na rynku polskim
Skrócony spis treści: Książka zawiera 17 rozdziałów układających się w 4 spójne części: Część I Podstawy dywersyfikacji Część II Szczegóły strategii dywersyfikacyjnej Część III Przegląd praktycznych doświadczeń zdywersyfikowanych przedsiębiorstw Część IV Zmiany perspektywy i percepcji dywersyfikacji Tytuły wybranych rozdziałów: - Czym jest dywersyfikacja, - Liderzy dywersyfikacji, - Wsparcie samodzielnych jednostek biznesowych przez centralę, - Dobór właściwych menedżerów dla przedsiębiorstw zdywersyfikowanych, - Efektywne systemy wynagradzania - Integracja firmy zdywersyfikowanej - Warren Buffett: geniusz dywersyfikacji?
|
|
|
|
|
|