George Cloutier wraz z Samanthą Marshall
Zysk nie jest ważny. Jest najważniejszy!
Szokowe terapie bezkompromisowego guru small biznesu
Przeł.: Oliwia Gruszewska Red.: Hanna Śmierzyńska Tytuł oryg.: Profits Aren’t Everything, They’re the Only Thing Wydawca oryg.: Harper Business Format: 12,2 x 19,5 cm Ilość stron: 224 Wyd.: 2011 Oprawa: miękka, skrzydełka ISBN: 978-83-[zasłonięte]916-2-8 Treść: Gdy właściciele małych i średnich przedsiębiorstw po raz pierwszy słyszą o zasadach Cloutier’a sadzą, że oszalał. Jego kontrowersyjnych metod robienia interesów nie uczą na uniwersytetach i w szkołach biznesu:
• Najlepsza firma rodzinna składa się z jednego członka rodziny • Weekendy poświęcaj pracy, a nie grze w golfa czy rodzinnym spacerom • Nigdy nie płać w terminie swoim dostawcom • Noś z dumą etykietkę obsesyjnego nadzorcy • Jeśli firma podupada – to Twoja wina - nie kryzysu.
Autor ukończył co prawda Harvard Collage i Harvard Business School ale to nie stamtąd wzięły się jego poglądy. Niepodobny do swoich kolegów, którzy marzyli o Wall Street, Cloutier od 3 nad ranem był już w dokach i inwentaryzował towar dla hurtowników, pilnując by nic nie wyjechało bez listu przewozowego. Teraz jego firma, American Management Services, stała się osobistym pit-bulem właścicieli małych firm i z powodzeniem stosuje wszelkie możliwe chwyty, aby wyprowadzać je na prostą. Zysk nie jest ważny. Jest najważniejszy! to długo oczekiwany dzwonek alarmowy dla setek tysięcy małych i średnich przedsiębiorstw. Ta książka bezpardonowo serwuje twardą, nieskażoną prawdę właścicielom firm. Jego rady mają jedną wadę i jedną zaletę: są czasem trudne do zaakceptowania, ale działają. Autor: George Cloutier jest wiceprezesem firmy Partner America, spółki pomiędzy firmą do niego należącą oraz stowarzyszeniem amerykańskich burmistrzów. To właśnie ono dwukrotnie nadało mu tytuł Przedsiębiorcy Roku oraz Guru Small Biznesu. Także Tulane University wyróżnił Cloutier’a za jego wkład w odbudowę przedsiębiorczości w Nowym Orleanie po zniszczeniach spowodowanych huraganem Katrina. Cloutier jest także dyrektorem zarządzającym (CEO) American Management Services, firmy konsultingowej specjalizującej się we wspomaganiu małych I średnich przedsiębiorstw. Jej klientów stanowiło ponad 6000 firm z ponad 400 branż. Poprzez mozolny, zdroworozsądkowy i konsekwentny wysiłek przeprowadził je od stanu bankructwa do 2-cyfrowej rentowności. Jest trenerem, wykładowcą, mówcą, a także komentatorem ogólnokrajowej telewizji. Pojawiał się w programach Fox Business News, 20/20 w ABC, Squawk Box w CNBC's, oraz w kanałach MSNBC i Bloomberg Television. Przez tygodnik BusinessWeek, został okrzyknięty “Asem Restrukturyzacji”, publikuje w Wall Street Journal, Washington Post, USA Today oraz Fortune Small Business. Informacje księgarskie:
• Mocny debiut amerykańskiego eksperta w dziedzinie zarządzania i doradcy biznesu • Kontrowersyjne poglądy przekazane w niebanalnym stylu • Książka kierowana jest do największej grupy przedsiębiorców - właścicieli małych firm • Konkretne, praktyczne rady dla przedsiębiorców
Skrócony spis treści: • Nie chodzi o zyski - chodzi wyłącznie o zyski • Nie zaprzeczaj, spójrz prawdzie w oczy • Zapomnij o równości • Kochaj biznes bardziej niż rodzinę • Najlepsza firma rodzinna składa się z jednego członka rodziny • Deleguj, ale nie abdykuj • Wynagradzaj za efekty • Czekaj z płatnościami, Twoi dostawcy też poczekają • Jak bankrutować, to na całego • Sprzedaż to nie teściowa, szanuj ją • Zrezygnuj z rozrywek, wracaj do biura • To nie gospodarka głupcze, to Ty!
|