| P O C Z T A I PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 książka - priorytet 8,50 zł *2 książki - priorytet 9zł *3 i więcej - priorytet GRATIS ! II PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1 książka - ekonomiczna - 12,50 zł - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł
K U R I E R (DHL,UPS)
I. PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 książka - 20 zł *2 i więcej - 25 zł
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1 książka 26,00 zł * 2 i więcej 33,00 zł
| | | |
47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 6[zasłonięte]092 93
tytułem: nick i nr aukcji
| | | |
Edukacja i rehabilitacja osób z wadą słuchu - wyzwania współczesności. Heurystyczny wymiar ludzkiej egzystencji.
Autor-Red.Wójcik Marta wydanie-2010, ilość stron: 141, Format B-5 Oprawa: Miękka
OPIS
Na książkę składa się 12 opracowań, których autorzy na płaszczyźnie praktyki i teorii analizują zagadnienia specyfiki pracy z osobami z wadą słuchu.
Dużo uwagi poświęcono roli rodziny w doskonaleniu mowy dziecka z wadą słuchu. Nie pominięto też zadań jakie stają w tym zakresie np. przed szkołą i duszpasterstwem.
Jak podkreśla autor recenzji wydawniczej dr hab. Bogdan Szczepankowski "Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców, a różnorodność jej treści to potwierdza. Jej treść jest bowiem bardzo zróżnicowana - od raportów z badań i rozważań teoretycznych poprzez wskazówki praktyczne aż do przytaczanych osobistych rozważań niesłyszących dzieci i ich rodziców. Jednak ta różnorodność zdecydowanie stanowi walor pracy, pozwala bowiem na skonfrontowanie różnych poglądów na problematykę głuchoty w aspekcie pedagogicznym i społecznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów często prezentują własne poglądy na prezentowane przez siebie zagadnienia. Zdarza się, że poglądy różnych autorów na ten sam temat są sprzeczne, ale z treści wynika głębokie przekonanie autora o słuszności własnych przekonań. Książka zatem wymaga świadomego czytania, a czytelnik, który chce osiągnąć pełną korzyść z jej poznania powinien przeczytać wszystkie artykuły. Pojawiające się sprzeczności są odbiciem sytuacji i aktualnych trendów w surdopedagogice, a w szczególności wciąż trwających kontrowersji na temat języka migowego (w różnych formach) i jego wpływu na rozwój społeczny młodzieży niesłyszącej".
Spis treści
Marta Wójcik Wstęp................................................................ 7
Magdalena Olempska Obszary oddziaływań surdopedagogicznych i surdologopedycznych - badania własne............................................... 9
Urszula Bartnikowska Sposoby kształtowania poczucia własnej wartości u dzieci i młodzieży z wadą słuchu...................................................... 21
Marcin Białas Kompetencja kulturowa niesłyszących czynnikiem pełnej integracji społecznej - charakterystyka narzędzi diagnozy...... 31
ks. Tomasz Estkowski Duszpasterstwo niesłyszących ................40
Marta Sadowska Rola rodziny w procesie nabywania oraz doskonalenia mowy dzieci z wadą słuchu...............................46
Marta Wójcik Proces rehabilitacji dzieci niesłyszących w percepcji matek.............. 56
Aleksandra Borowicz Zastosowanie metody fonogestów jako sposób przezwyciężania bariery komunikacyjnej i radzenia sobie ze stresem w rodzinie dziecka niesłyszącego...................... 68
Renata Kołodziejczyk Wczesna interwencja logopedyczna z zastosowaniem metody fonogestów w terapii dziecka niesłyszącego ....................... 78
Katarzyna Plutecka Rola dzienniczka wydarzeń w twórczym przyswajani u języka przez dzieci głuche....................................................... 9-
Ewa Muzyka O potrzebie ćwiczeń słowotwórczych w kształceniu językowym dzieci niesłyszących........................................... 105
Ewa Domagała-Zyśk Procesy pamięciowe u osób z uszkodzeniem słuchu a nauczanie ich języka obcego.................................................... 119
Agnieszka Kamyk-Wawryszuk Możliwości i ograniczenia ucznia niesłyszącego w klasie integracyjnej w opinii nauczycieli ............................................... 131
Informacje o Autorach ..................................... 140
|