Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

GŁUCHONIEMI Wady słuchu badania dzieci a rodziców

26-06-2012, 22:03
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 72.99 zł     
Użytkownik pinacoteka
numer aukcji: 2403478510
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 5   
Koniec: 16-06-2012 21:56:46

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha






e-księgarnia antykwariat
PARALALA

tel.+48 [zasłonięte]692520
[zasłonięte]@poczta.onet.pl







KATEGORIE - kliknij i wybierz:







47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

tytułem: nick i nr aukcji






________P O C Z T A
_______


I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 książka - priorytet 10,00 zł
*2 książki - priorytet 11zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka - priorytet - 15,50 zł
* 2 książki
- ekonomiczna - 14,00 zł
- priorytet - 17,00 zł
*3 książki i więcej
- ekonomiczna - 16,00 zł
- priorytet - 19,00 zł


____K U R I E R (DPD)____

I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 - 3 książek - 14 zł
*3 - 10 książek - 18 zł
*

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1- 3 książek 18,00 zł
* 3- 10 książek 22,00 zł *







SYTUACJA SPOŁECZNA I RODZINNA SŁYSZĄCYCH DZIECI NIESŁYSZĄCYCH RODZICÓW
Autor: URSZULA BARTNIKOWSKA

514 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2010
________________________________________________________________________________________________
Spis treści

Wprowadzenie

Część I Teoretyczne podstawy podjętych badań

Rozdział 1
Uszkodzenie słuchu - aspekt medyczny

1. Rozwój narządu słuchu i jego uszkodzenia
2. Przyczyny uszkodzeń słuchu
3. Pomoc medyczno-techniczna oferowana osobom z uszkodzonym słuchem

Rozdział 2
Głuchota - aspekt społeczno-kulturowy

1. Medyczny a społeczno-kulturowy model głuchoty - zmiana perspektywy
2. Wyznaczniki przynależności do społeczności Głuchych
3. Dzieciństwo - dominacja medycznego modelu uszkodzenia słuchu
4. Dorastanie i dorosłość - odkrywanie tożsamości Głuchego
5. Przejawy odmienności kulturowej Głuchych
6. Głusi jako rodzice
7. Podsumowanie

Rozdział 3
Słyszące dzieci niesłyszących rodziców- stan literatury i badań

1. Słyszące dzieci niesłyszących rodziców - kim są?
2. Wyjaśnienie pojęć: CODA, OCODA, SODA
3. Sposób porozumiewania się
4. Relacja niesłyszący rodzic - słyszące dziecko
5. Role pełnione przez dziecko w rodzinie
6. Tożsamość i identyfikacja z CODA/KODA
7. Podsumowanie

Rozdział 4
Życie społeczne i rodzinne w świetle teorii systemów

1. Teoria systemów w socjologii
2. Teoria systemów w psychologii
3. Teoria systemów w pedagogice

Część II Metodologiczne podstawy podjętych badań

Rozdział 1
Współczesne paradygmaty w naukach społecznych

1. Paradygmat normatywny
2. Badania w paradygmacie normatywnym
3. Paradygmat interpretacyjny
4. Paradygmat interpretacyjny a jakościowe metody badań

Rozdział 2
Filozoficzno-metodologiczne inspiracje podjętych badań

1. Fenomenologia
2. Fenomenografia
3. Hermeneutyka

Rozdział 3
Przebieg badań własnych

1. Przedmiot, cel, problemy badawcze
2. Zastosowane metody

Część III Sytuacja społeczna i rodzinna słyszących dzieci niesłyszących rodziców - badania własne

Rozdział 1
Dzieciństwo

1. Wewnątrz rodziny
1.1. Przedstawienie respondentów
1.2. Sposób porozumiewania się w rodzinie
1.3. Role pełnione przez dziecko w rodzinie
1.4. Wykorzystywanie faktu, że rodzice nie słyszą
1.5. Poczucie zrozumienia
1.6. "Przedwczesna dojrzałość"
1.7. Uświadomienie sobie odmienności
2. Rodzina a słyszące otoczenie
2.1. Postawy otoczenia
2.2. Rówieśnicy
2.3. Świat zewnętrzny a rodzina
3. Kontakty z niesłyszącymi
4. Rodzina w relacjach z dalszą rodziną
4.1. Pomoc ze strony dalszej rodziny
4.2. Spotkania z dalszą rodziną
5. Poczucie odmienności dzieciństwa

Rozdział 2
Dorastanie i dorosłość

1. Aktualna sytuacja życiowa badanych
2. Problematyka przejścia z dzieciństwa do dorosłości
2.1. Odejście z domu
2.2. Wybór partnera życiowego
3. Dorosłe życie badanych
3.1. Kontakty z niesłyszącymi
3.2. Ponowna akceptacja głuchoty
3.3. Znajomość języka migowego
3.4. Głuchota w oczach badanych
3.5. Postrzeganie społeczności głuchych
3.6. Kontakty z innymi słyszącymi dziećmi niesłyszących rodziców
3.7. Poczucie odmienności
4. Ocena wpływu rodziców niesłyszących i innych niesłyszących na życie
Refleksje końcowe

Bibliografia