|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
| KATEGORIE - kliknij i wybierz: |
|
| 47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
________P O C Z T A _______ I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 10,00 zł *2 książki - priorytet 11zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł ____K U R I E R (DPD)____
I. PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 - 3 książek - 14 zł *3 - 10 książek - 18 zł *
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1- 3 książek 18,00 zł * 3- 10 książek 22,00 zł * |
|
|
|
| |
|
SYTUACJA SPOŁECZNA I RODZINNA SŁYSZĄCYCH DZIECI NIESŁYSZĄCYCH RODZICÓW Autor: URSZULA BARTNIKOWSKA
514 stron format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2010
________________________________________________________________________________________________ Spis treści Wprowadzenie Część I Teoretyczne podstawy podjętych badań Rozdział 1 Uszkodzenie słuchu - aspekt medyczny 1. Rozwój narządu słuchu i jego uszkodzenia 2. Przyczyny uszkodzeń słuchu 3. Pomoc medyczno-techniczna oferowana osobom z uszkodzonym słuchem Rozdział 2 Głuchota - aspekt społeczno-kulturowy 1. Medyczny a społeczno-kulturowy model głuchoty - zmiana perspektywy 2. Wyznaczniki przynależności do społeczności Głuchych 3. Dzieciństwo - dominacja medycznego modelu uszkodzenia słuchu 4. Dorastanie i dorosłość - odkrywanie tożsamości Głuchego 5. Przejawy odmienności kulturowej Głuchych 6. Głusi jako rodzice 7. Podsumowanie Rozdział 3 Słyszące dzieci niesłyszących rodziców- stan literatury i badań 1. Słyszące dzieci niesłyszących rodziców - kim są? 2. Wyjaśnienie pojęć: CODA, OCODA, SODA 3. Sposób porozumiewania się 4. Relacja niesłyszący rodzic - słyszące dziecko 5. Role pełnione przez dziecko w rodzinie 6. Tożsamość i identyfikacja z CODA/KODA 7. Podsumowanie Rozdział 4 Życie społeczne i rodzinne w świetle teorii systemów 1. Teoria systemów w socjologii 2. Teoria systemów w psychologii 3. Teoria systemów w pedagogice Część II Metodologiczne podstawy podjętych badań Rozdział 1 Współczesne paradygmaty w naukach społecznych 1. Paradygmat normatywny 2. Badania w paradygmacie normatywnym 3. Paradygmat interpretacyjny 4. Paradygmat interpretacyjny a jakościowe metody badań Rozdział 2 Filozoficzno-metodologiczne inspiracje podjętych badań 1. Fenomenologia 2. Fenomenografia 3. Hermeneutyka Rozdział 3 Przebieg badań własnych 1. Przedmiot, cel, problemy badawcze 2. Zastosowane metody Część III Sytuacja społeczna i rodzinna słyszących dzieci niesłyszących rodziców - badania własne Rozdział 1 Dzieciństwo 1. Wewnątrz rodziny 1.1. Przedstawienie respondentów 1.2. Sposób porozumiewania się w rodzinie 1.3. Role pełnione przez dziecko w rodzinie 1.4. Wykorzystywanie faktu, że rodzice nie słyszą 1.5. Poczucie zrozumienia 1.6. "Przedwczesna dojrzałość" 1.7. Uświadomienie sobie odmienności 2. Rodzina a słyszące otoczenie 2.1. Postawy otoczenia 2.2. Rówieśnicy 2.3. Świat zewnętrzny a rodzina 3. Kontakty z niesłyszącymi 4. Rodzina w relacjach z dalszą rodziną 4.1. Pomoc ze strony dalszej rodziny 4.2. Spotkania z dalszą rodziną 5. Poczucie odmienności dzieciństwa Rozdział 2 Dorastanie i dorosłość 1. Aktualna sytuacja życiowa badanych 2. Problematyka przejścia z dzieciństwa do dorosłości 2.1. Odejście z domu 2.2. Wybór partnera życiowego 3. Dorosłe życie badanych 3.1. Kontakty z niesłyszącymi 3.2. Ponowna akceptacja głuchoty 3.3. Znajomość języka migowego 3.4. Głuchota w oczach badanych 3.5. Postrzeganie społeczności głuchych 3.6. Kontakty z innymi słyszącymi dziećmi niesłyszących rodziców 3.7. Poczucie odmienności 4. Ocena wpływu rodziców niesłyszących i innych niesłyszących na życie Refleksje końcowe Bibliografia | |