Głoska
sylaba słowo Scenariusze grupowych zajęć logopedycznych dla
dzieci w wieku przedszkolnym i
wczesnoszkolnym Kiepiela-Koperek Aneta
Wydawnictwo: Harmonia
ISBN:
[zasłonięte]978-8334-714-6 Format: 20.5x29.0cm Liczba
stron: 175 Oprawa: Miękka Wydanie: 1, 2014
r.
Propozycja Anety
Kiepieli-Koperek zawiera szerokie spektrum ciekawych i
wartościowych wskazówek adresowanych do pracy logopedycznej z
dziećmi. [...] Posiada [...] wymiar korekcyjno-terapeutyczny,
ale jednocześnie, z uwagi na kontekst usprawniający mowę oraz
ogólnie ujęte zagadnienie komunikacji interpersonalnej, także
wymiar stymulacyjno-rozwojowy. Ponadto dla czynnych logopedów
może stanowić przyczynek i źródło inspiracji do praktycznej
refleksji oraz ubogacenia dotychczasowej specjalistycznej w
obszarze realizowanej terapii logopedycznej. Natomiast dla
studentów logopedii może być wskazówką do budowania własnego
warsztatu aktywności zawodowej [...].
Z recenzji prof. zw. dr hab.
Marzenny Zaorskiej
Prezentowana publikacja jest
zbiorem 35 scenariuszy zajęć, każdy z nich poświęcony jest
jednej głosce (wyjątkiem jest scenariusz dotyczący głosek: ą i
ę). Ponadto w książce znajdują się przykładowe ćwiczenia
usprawniające narządy mowy oraz załączniki z obrazkami i
wyrazami pomocne przy przeprowadzaniu zajęć.
Scenariusze zostały przygotowane
tak, aby dzieci w przedziale wiekowym od 2,5 do 7 lat mogły
poznać wszystkie głoski języka polskiego (czyli to, co
słyszą), nawet jeśli nie potrafią ich jeszcze wypowiedzieć.
Przedstawione ćwiczenia i zabawy kształtują słuch fonemowy,
usprawniają narządy mowy oraz motorykę małą i dużą, a także
ułatwiają wywoływanie poznanych głosek.
Głos jako
narzędzie materiały do ćwiczeń emisji głosu dla osób
pracujących głosem i nad głosem Walencik-Topiłko Anna
Wydawnictwo: Harmonia
ISBN:[zasłonięte]978-8334-351-3 Format:
14.5x20.0cm Liczba stron: 80 Oprawa:
Miękka Wydanie: 1, 2012 r.
Wiele osób pracujących głosem cierpi na
choroby gardła i krtani, ponieważ nie wie, jak korzystać z
głosu i o niego dbać. Anna Walencik-Topiłko pokazuje, w jaki
sposób ćwiczyć głos i dlaczego należy to robić. Na początku w
przystępny sposób opisana jest budowa narządów mowy i
najczęściej spotykane choroby. W drugiej części książki
znajduje się bogaty zbiór ćwiczeń oddechowych, ćwiczeń słuchu
i narządów mowy. Foniatrów i logopedów z pewnością
zainteresuje rozdział „Diagnoza głosu” i zamieszczona w nim
„Karta badania głosu”. Dla nich również autorka przygotowała
wiele cennych porad.
|