Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

GŁODNY ALIGATOR MATTEL 5+ GRA ZRĘCZNOŚCIOWA

30-09-2014, 15:36
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 39.90 zł     
Użytkownik nata0477
numer aukcji: 4625572853
Miejscowość Świdnica
Wyświetleń: 1   
Koniec: 30-09-2014 15:15:56

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Producent: Mattel
Płeć: Uniseks
Wiek dziecka: 5 lat +
Materiał: Plastik, Papier
Certyfikaty i opinie: CE
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Tukany i małpki próbują przejść przez mostek i zanieść do domu swoje owoce.

Nie jest to proste, gdy belki mostku są ruchome, a pod kładką czai się głodny aligator i tylko czyha, aż z mostku coś spadnie.

Gra uczy myślenia strategicznego i zręczności – gracze używają aligatora na zmianę w celu osłabienia pozycji przeciwnika.

Jeśli pionek danego zawodnika – małpka lub tukan – spadnie z mostku, musi on wrócić do punktu startu.

Gracz, który jako pierwszy bezpiecznie przeprowadzi wszystkie swoje zwierzątka na drugą stronę mostu, wygrywa.

Liczba graczy: 2.

Gra rozwija:

  • sprawność manualną i koordynację wzrokowo-ruchową
  • lateralizację, czyli prawo- lub leworęczność
  • wyobraźnię przestrzenną i umiejętność ujmowania relacji i układów
  • rozumienie naprzemienności ról, która jest podstawą umiejętności współpracy
  • umiejętność planowania i realizacji przyjętej strategii
  • dojrzałość emocjonalną i społeczną
  • Opinia psychologa dziecięcego

    Gra ma charakter rozwojowy, ponieważ posiada trzy formy, a jednocześnie poziomy trudności, różniące się ilością pionków oraz sposobem ich poruszania się po moście. Oznacza to, że "rośnie" wraz z dzieckiem, oferując mu coraz to nowe wyzwania.

    Zróżnicowane stopnie trudności pozwalają dziecku śledzić jego własne postępy. Samodzielnie może stwierdzić, że opanowało nowe umiejętności, bo lepiej radzi sobie z kolejnym poziomem.

    Pionki poruszają się w określonym kierunku: od lewej do prawej, który jest taki sam jak układ pisma. Rzucając krążkiem dziecko powinno kierować go w stronę deseczek z pionkami rywala. Przestrzeganie tych zasad sprzyja rozwijaniu wyobraźni przestrzennej i uczy respektowania kierunków. Jest to bardzo potrzebne przy nauce pisma, które skrupulatnie przestrzega relacji przestrzennych w kształtach liter i ich układach w liniaturze.

     

    Aranżacja gry wprowadza okoliczności wywołujące subtelne napięcie. Są to "niebezpieczne okoliczności" w postaci przepaści, chwiejnej kładki i polującego aligatora. To sprzyja zaangażowaniu emocjonalnemu w zabawę, które w połączeniu z poczuciem wygranej lub przegranej jest dobrym treningiem dojrzałości emocjonalnej.

    Ciekawym elementem wprowadzającym w normy społeczne jest sugestia, kto ma rozpocząć grę – osoba, której urodziny wypadają najszybciej. Zasada ta zapoznaje dzieci z obiektywnością pewnych zjawisk, które są niezależne od wyborów, losowania czy czyjejś ochoty. Uczy stałości zasad i ról, czym poprawia dojrzałość społeczną.