EXCURSION SX-5M +ŚRUBY/WKRĘTY+20.3947+AG17
Najnowszy zestaw głośników basowych
eXcursion SX-5M
głośniki basowe + zwrotnice + dystanse + redukcje
Miejsce montażu zestawu:
+
Fabrycznie nowy komplet głośników
+ dedykowane dystanse do fabrycznych miejsc w aucie
+ redukcje do fabrycznych kostek od instalacji głośnikowej
OGÓLNE INFORMACJE o serii SX (Street eXcursion)
Głośniki samochodowe niemieckiej marki EXCURSION z serii SX zostały zaprojektowane w Niemczech z przeznaczeniem do uniwersalnych zastosowań oraz jako znakomite i zarazem niedrogie zamienniki fabrycznych systemów głośnikowych (OEM). Podczas budowy głośników z tej serii sięgnięto po szereg sprawdzonych naturalnych materiałów, technologii i rozwiązań, które od wielu lat są uznawane jako jedne z najlepszych dla tego rodzaju produktów oferowanych przez branżę Home i Car Audio, również w modelach pozycjonowanych w dużo wyższej klasie cenowej. Należą do nich między innymi detalicznie brzmiące jedwabne kopułki głośników wysokotonowych oraz sztywne i lekkie membrany wooferów wykonane z 2-warstwowego prasowanego papieru zewnętrznie zaimpregnowanego specjalną substancją antyrezonansową. Nie od dziś wiadomo, że właśnie papierowe membrany zapewniają najbardziej dynamiczne, wierne oraz naturalne brzmienie niskich i średnich tonów. Specjalnie dla serii Excursion SX zaprojektowano również sztywne stalowe kosze woferów w ułatwiającym montaż standardzie Euro-DIN. Kosze posiadają dodatkowe otwory symetrycznie rozłożone pod dolnym zawieszeniem, których zadaniem jest wspomaganie systemu wentylacji i chłodzenia cewki. Dzięki temu, cewki są jeszcze bardziej odporne na obciążenia wyższą mocą. Wszystko to sprawia, że głośniki Excursion z serii SX, to produkty wyraźnie wyróżniające się w swojej klasie przede wszystkim wysoką wydajnością, jakością brzmienia, łatwością montażu oraz atrakcyjną ceną. Jest to znakomite rozwiązanie również dla tych, którzy chcieliby rozpocząć swą przygodę z car audio od stopniowego kompletowania dobrej jakości systemu audio w umiarkowanej cenie.
Excursion SX-5M
Samochodowe głośniki średnio-niskotonowe (mid-woofery) niemieckiej marki Excursion. Jest to całkowicie nowa konstrukcja wykorzystująca szereg sprawdzonych naturalnych materiałów, technologii i rozwiązań, które od wielu lat są uznawane jako jedne z najlepszych dla tego rodzaju produktów oferowanych przez branżę Home i Car Audio, również w modelach pozycjonowanych w dużo wyższej klasie cenowej. Należą do nich między innymi sztywne i lekkie membrany wooferów ADC wykonane z 2-warstwowego prasowanego papieru, zewnętrznie zaimpregnowanego specjalną substancją antyrezonansową. Nie od dziś wiadomo, że właśnie papierowe membrany zapewniają najbardziej dynamiczne, wierne oraz naturalne brzmienie niskich i średnich tonów. Za prawidłowy napęd membrany odpowiada wydajny układ magnetyczny posiadający centralny otwór wentylujący cewkę drgającą wykonaną z miedzianego drutu, nawiniętego na dobrze odprowadzający ciepło aluminiowy karkas. Specjalnie dla serii Excursion SX zaprojektowano również nowe, sztywne, stalowe kosze w standardzie Euro-DIN. Kosze posiadają dodatkowe otwory symetrycznie rozłożone pod dolnym zawieszeniem, których zadaniem jest wspomaganie systemu chłodzenia cewki. Dzięki temu, cewka jest bardziej odporna na obciążenia wyższą mocą, co przekłada się na długą i bezawaryjną eksploatację. Zestaw zawiera również dwie wygodne w montażu mini-zwrotnice LP-6dB/okt.
SX-5M - głośniki średnio-niskotonowe (mid-woofery) - konstrukcja:
Lekka i sztywna membrana stożkowa ADC (Activ Damping Coating) z 2-warstwowego papieru powlekanego antyrezonansową substancją redukującą zniekształcenia dźwięku oraz dodatkowo impregnującą i zabezpieczającą membranę przed działaniem wilgoci. Taka konstrukcja membrany zapewnia naturalne i zrównoważone brzmienie średnich tonów oraz obfity i dynamiczny bas. Nakładka przeciwpyłkowa w stylu korektora fazy LXPD (Lineał X-point Phase Plug Design) – poprawia detaliczność brzmienia średnich tonów i ich zrównoważenia tonalnego w szerszym zakresie kątów odsłuchu, np. przy nisko zamontowanych wooferach (duży kąt odsłuchu po stronie kierowcy). Górne zawieszenie zapewniające duże liniowe wychylenia membrany w szerokim zakresie częstotliwości wykonane z podwójnie prasowanej pianki o wysokich właściwościach tłumiących, dodatkowo zabezpieczonej przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych (UV). Rezultat - wyższa rozdzielczość średnich tonów (np wokali), więcej basu i wyższa wydajność przy jednoczesnym zmniejszeniu niepożądanych zniekształceń. Sztywny czarny kosz tłoczony ze stali z dużymi otworami, zapewniającymi swobodny przepływ powietrza "pompowanego" przez tylną część membrany. Kosz posiada również dodatkowe symetrycznie rozłożone otwory pod dolnym zawieszeniem, zapewniające wydajną wentylację i chłodzenie cewki, dzięki czemu jest ona bardziej odporna na obciążenia wyższą wartością mocy. Wydajny układ magnetyczny EFF (Efficient Flux Field) z centralnym otworem obniżającym częstotliwość rezonansową i dodatkowo wspomagającym układu chłodzenia cewki. Starannie zaprojektowana cewka z czystej miedzi, która została precyzyjnie nawinięta na aluminiowy karkas. Miedź to jeden z najlepszych przewodników prądu, a aluminium, jeden z najlepszych przewodników ciepła, posiadający jednocześnie bardzo niską wagę, w niewielkim stopniu obciążając ruchome elementy głośnika. Gwarantuje to bardzo efektywną pracę, dobre odprowadzanie ciepła z cewki oraz długą i bezawaryjną eksploatację głośnika. Magnes zabezpieczony gumową nakładką ochronną. Metalowe maskownice siatkowe stanowią wyposażenie dodatkowe (XGR5 - sprzedawane oddzielnie)
Zwrotnice pasywne:
2 niezależne zwrotnice LP-6dB/okt. dla każdego głośnika
wygodny i szybki montaż typu Plug&Play na przewodach głośnikowych (In-Line),
duża elastyczność konfiguracji różnych wersji połączeń
małe wymiary ułatwiające montaż w dowolnym miejscu: 44x25x19 mm
Podstawowe parametry:
samochodowe głośniki średnio-niskotonowe (mid-woofery)
średnica: 130 mm (5,25 cala)
moc RMS: 60 W
moc Max: 150 W
impedancja: 4 Ohm
skuteczność (1W/1m): 89 dB
magnes: 8 oz
głębokość montażu: 51 mm
gwarancja i serwis polskiego importera: 24 miesiące
Zestaw zawiera:
2 głośniki średnio-niskotonowe (woofery)
2 zwrotnice (LP-6dB/okt.)
przewody z konektorami
wkręty montażowe
instrukcja i naklejka z logo
dystanse do montażu w fabryczne miejsce zamiast głośników fabrycznych - 2szt.
redukcje głośnikowe do fabrycznych wtyczek od instalacji głośnikowej - 2szt.
Głośniki Excursion mają jeszcze jedną zaletę. Jeżeli po zakupie stwierdzicie że chcielibyście jednak do samych wooferów dołożyć jeszcze tweetery - można to zrobić. Chcecie zmienić charakterystykę systemu - są dodatkowe komponenty - tłumiki. To są głośniki, których brzmienie można modyfikować, dokładać komponenty - profesjonalny system audio. Inne tego nie mają.
Głośniki zwróciły uwagę topowego czasopisma dla entuzjastów motoryzacji AutoŚwiat. Cały artykuł do przeczytania pod adresem: http://caraudio.auto-swiat.pl/excursion-nowe-glosniki-w-polsce/nd0db
DO KOMPLETU Z GŁOŚNIKAMI DOKŁADAMY GRATISY:
PIERWSZY GRATIS
Komplet śrub i blachowkrętów do montażu dystansu do drzwi i do montażu głośnika do dystansu. Każdemu się może wydawać, że ma odpowiednie śruby do zamocowania dystansów do blachy w drzwiach. Mnie też tak się kiedyś wydawało. Straciłem pół godziny na dobraniu śrub, nakrętek i podkładek i wkrętów w sklepie i jeszcze musiałem po to specjalnie pojechać kilka kilometrów. Może to śmieszne, ale stąd narodził się pomysł, jak ulżyć naszym szanownym klientom.
DRUGI GRATIS
Fabryczne głośniki w drzwiach podłączone są do fabrycznej instalacji przy pomocy specjalnych złączek. Żeby podłączyć nowe głośniki trzeba te złączki poprzecinać, dolutować do nowych głośników, zaizolować. Wielu kierowców w ten sposób niszczy nieodwracalnie fabryczną oryginalną instalację. Nie trzeba tak robić. My dajemy w komplecie z dystansami gotowe redukcje do fabrycznych kostek w drzwiach gratis. Już nie trzeba nić przecinać. Na piny od głośników nasuwamy wsuwki, a do fabrycznych kostek wciskamy złącza. Bez cięcia, lutowania, Profesjonalnie jak należy.
Gdyby się okazało, że oferowane przez nas redukcje na kable głośnikowe do instalacji fabrycznej nie pasują do waszych samochodów to proszę nie mścić się za to komentarzami. Jest tyle modeli samochodów produkowanych w wielu krajach z różnych roczników, że mogą zdarzyć się rozbieżności wynikające z naszej niewiedzy. Jako jedyni w dobrej wierze dokładamy takie redukcje gratis i proszę w przypadku problemów nas nie karać.