Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Gębal - Od słowa do słowa Repetytorium leksykalne

03-06-2012, 1:41
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 34 zł     
Użytkownik -CERGO-
numer aukcji: 2285781217
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 17   
Koniec: 18-05-2012 07:26:29

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Witam

-Strona o Mnie-

-Moje inne aukcje-

-Moje komentarze-

-Dodaj mnie do ulubionych sprzedawców-
 

 

Wysyłka


(książki wysyłamy w bezpiecznych kopertach bąbelkowych, z dodatkowo zabezpieczonymi rogami)


 

 

Wpłata

mBank
57 1[zasłonięte]140 20 0[zasłonięte]000 38  4[zasłonięte]895 09

lub

Inteligo/ PKO
50 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]5581135  4[zasłonięte]210 00


(wszystkie dane potrzebne do przelewu otrzymasz w mailu po dokonaniu zakupu)

 

Opis aukcji

Przemysław E. Gębal

Od słowa do słowa toczy się rozmowa. Repetytorium leksykalne z języka polskiego jako obcego dla poziomów B1 i B2


 

    - Wydawnictwo: Universitas
    - Rok wydania: 2009
    - Format: A4
    - Stan:
NOWA
    - Okładka: miękka

    - Ilość stron:
204





   Nasza cena:  34,00 PLN

 

 

 

OPIS:

Od słowa do słowa, tak toczy się rozmowa. Autor repetytorium leksykalnego dla poziomu średniozaawansowanego tą nauką kierował się tworząc nieprzeciętny zbiór ćwiczeń i zadań leksykalnych.  Podstawowym celem repetytorium jest świadome rozwijanie kompetencji leksykalnej, pojmowanej za europejskim systemem opisu kształcenia językowego jako część składową językowej kompetencji komunikacyjnej. Co różni tę publikację od typowych repetytoriów leksykalnych? Przede wszystkim oferuje trening leksykalny także na poziomie zwrotów i kontekstów sytuacyjnych. Drugim trafnym pomysłem jest wykorzystanie podobieństw leksykalnych polszczyzny do innych języków - w każdym z rozdziałów zamieszczono ćwiczenie zbierające wyrazy podobne w językach polskim i angielskim. Z tą wyjątkową publikacją powinien zapoznać się każdy, komu zależy na usystematyzowaniu, utrwaleniu i powtórzeniu słownictwa polskiego. Praca doskonała dla uczących się i nauczających. Dla uczniów i mistrzów, z przesłaniem, że to właśnie trening czyni mistrza!
SPIS TREŚCI

Rozdział

Zakres tematyczny

Poziom B 1

Zakres tematyczny

Poziom B2

Ćwiczone umiejętności

WSTĘP

 

I.CZŁOWIEK

Człowiek:

- imię i nazwisko, adres, stan rodzinny, płeć, wiek, data i miejsce urodzenia,

- przynależność narodowa lub państwowa, język,

- wygląd,

Ludzie:

- wygląd, cechy charakteru,

- historia rodziny, pochodzenie,

- konflikty, problemy rodzinne, międzyludzkie i międzypokoleniowe,

- cudzoziemiec wśród Polaków – stereotypy.

- przedstawianie siebie i innych;

- opisywanie wyglądu i charakteru ludzi;

- przedstawianie rodziny;

- prezentacja rozkładu dnia;

- opisywanie okoliczności poznania znajomych.

II.MIESZKANIE

Mieszkanie:

- rodzaj, położenie i wielkość mieszkania lub domu,

- rodzaje pomieszczeń,

- urządzenie i wyposażenie mieszkania,

- koszty związane z mieszkaniem, czynsz, opłaty.

Mieszkanie:

- opis mieszkania,

- wyposażenie, urządzenie,

- lokalizacja, rachunki, koszty, awarie i drobne naprawy,

- rynek mieszkaniowy w Polsce, wynajmowanie lokalu,

- rodzaje własności lokalowej

- opisywanie mieszkania;

- opisywanie wyposażenia poszczególnych pomieszczeń mieszkalnych;

- pisanie krótkich ogłoszeń związanych z rynkiem mieszkaniowym;

-  prowadzenie rozmów w agencji nieruchomości;

- negocjowanie warunków najmu;

- charakteryzowanie drobnych awarii wybranych urządzeń gospodarstwa domowego.

 

III.EDUKACJA

- szkoła, wykształcenie,

- zawód, zajęcie

Edukacja:

- systemy edukacji, rodzaje szkół, kierunki studiów,

- stopnie naukowe i administracyjne,

- system szkolnictwa w Polsce, egzaminy , testy.

- opisywanie przebiegu wykształcenia;

- prezentacja sposobu kształcenia w szkole i na uczelni;

- wypowiadanie się na temat systemów szkolnictwa;

- charakteryzowanie pól zainteresowań poszczególnych przedmiotów szkolnych;

- wypowiadanie się na temat poszczególnych zajęć szkolnych i kursowych.

 

IV. PRACA

- warunki pracy, czas pracy, urlop,

- płace,

- związki zawodowe

- rynek pracy, zawody, stanowiska,

- poszukiwanie pracy, poszukiwanie pracowników,

- kwalifikacje, wymagania,

- prawo pracy, urlop, renty, emerytury, bezrobocie, zasiłki.

- opisywanie wykonywanej pracy;

- prezentacja warunków zatrudnienia;

- pisanie życiorysu;

- efektywne uczestnictwo w rozmowie kwalifikacyjnej;

- negocjowanie warunków zatrudnienia.

V. CZAS WOLNY

- sposób spędzania wolnego czasu – rozrywki, hobby, sport

 

- czas wolny, kultura, rozrywki, sport:

- rodzaje rozrywki, w tym: teatr, kino, muzea, koncerty

- zainteresowania, kolekcjonerstwo, hobby,

- sposoby spędzania wolnego czasu, w tym: łowienie ryb, uprawianie ogrodu, majsterkowanie,

- dyscypliny sportowe, zawody

- relaks, w tym: pływanie, jazda konna, aerobik, jogging.

- proponowanie i umawianie się na wspólne spędzanie wolnego czasu;

- wypowiadanie się na temat swoich zainteresowań;

- charakteryzowanie dzieł muzycznych, plastycznych, teatralnych i filmowych; 

- prezentowanie różnych dyscyplin sportowych;

- wypowiadanie się na temat sportów ekstremalnych.

VI. ZAKUPY I USŁUGI

- sklepy, usługi, warsztaty

- miary, ilości, pieniądze

 

.

 

- Zakupy:

- rodzaje sklepów,

- sposoby płacenia rachunków, rachunków tym: gotówka, karty kredytowe, raty, kredyt, leasing,

- zakupy z katalogu, z ofert telewizyjnych, sprzedaż sieciowa,

- produkty – skład i właściwości, informacja, promocja i reklama,

- reklamacje.

- Usługi:

- remont, sprzątanie, naprawy,

- pralnia chemiczna,

- fryzjer, kosmetyczka, gabinety odnowy biologicznej,

siłownia, sauna,

- warsztat samochodowy, stacja obsługi, stacja benzynowa,

- fotograf, wypożyczalnia wideo, bank, poczta

- prowadzenie rozmowy ze sprzedawcą;

- umawianie się na termin w zakładzie usługowym;

- zlecanie  wykonania wybranych usług;

- otwieranie konta w banku;

- składanie zamówienia w sklepie internetowym;

- składanie reklamacji.

VII. JEDZENIE I PICIE

- Jedzenie, picie, palenie:

- lokale gastronomiczne,

- żywność, dania, potrawy,

- napoje,

- palenie.

- Potrawy i napoje:

- posiłki i napoje,

- lokale gastronomiczne,

- przepisy i zwyczaje kulinarne,

- dieta, sposób odżywiania się.

- przedstawianie swoich gustów kulinarnych;

- prezentowanie wybranych przepisów kulinarnych;

- charakteryzowanie sposobu odżywiania się;

- zamawianie posiłku w lokalu gastronomicznym;

- składanie reklamacji z lokalu gastronomicznym;

- zachęcanie kogoś do przejścia na dietę.

VIII. ZDROWIE

Zdrowie:

higiena osobista,

samopoczucie,

choroba, wypadek.

Stan zdrowia i opieka lekarska:

części ciała,

opis stanu zdrowia,

wizyta u lekarza,

nagłe wypadki,

apteka,

- diagnostyka (badania, analizy),

profilaktyka.

- wyrażanie samopoczucia;

- charakteryzowanie swojego stanu zdrowia;

- opisywanie ewentualnych dolegliwości;

- składanie wizyty u lekarza;

- wypowiadanie się na temat zdrowego stylu życia;

- wypowiadanie się na temat sytuacji niepełnosprawnych.

IX. PODRÓŻE

Miejsca:

-  rodzaj, położenie i wielkość miejscowości;

- instytucje użyteczności

      publicznej,

- zabytki, atrakcje turystyczne           

- Podróże i środki transportu:

komunikacja miejska, w tym: połączenia, przesiadki, objazdy,

komunikacja krajowa i międzynarodowa, w tym: połączenia, przesiadki, objazdy,

wycieczki i pobyty zorganizowane przez biura podróży,

turystyka indywidualne, hotel, kemping, pensjonat, kwatery prywatne, pokoje gościnne, agroturystyka.

- opisywanie odbytych podróży;

- zamawianie noclegu w hotelu;

- zamawianie biletów lotniczych przez Internet;

- pytanie i opisywanie drogi;

- wypowiadanie się na temat sposobów podróżowania;

- składanie reklamacji w biurze podróży.

 

X. PRZYRODA I ŚRODOWISKO

 

Środowisko naturalne:

rośliny i zwierzęta,

krajobraz,

pogoda, klimat.

Przyroda i środowisko:

świat roślin i zwierząt,

klimat, pory roku, pogoda,

problemy ekologiczne.

- wypowiadanie się na temat roślin i zwierząt;

- opisywanie krajobrazu;

- opisywanie pogody;

- charakteryzowanie zanieczyszczenia środowiska naturalnego;

- wypowiadanie się na temat działań związanych z ochroną środowiska naturalnego.

XI. NAUKA I TECHNIKA

 

Nauka i technika:

- rozwój techniki,

- komputeryzacja,

- motoryzacja,

- telekomunikacja,

- badania naukowe,

- odkrycia i wynalazki.

- charakteryzowanie wybranych dyscyplin naukowych;

- określanie czynności związanych z korzystaniem z komputera i z Internetu;

- wypowiadanie się na temat samochodu.

XII.PAŃSTWO